
بروزرسانی: 06 اردیبهشت 1404
موتور دیزل چیست؟ چگونه کار میکند و چند مدل دارد آسان پدیا | centraldiesel
شمع گرمکن یک سیم گرمکن الکتریکی است (مانند سیم های داغی که شما در یک برشته کن می بیننید) که محفظه احتراق را گرم می کند و دمای هوا را موقعی که موتور سرد کار می کند را افزایش می دهد. پیستون از بالاترین مکان خود (نقطه مرگ بالا) به طرف پایین ترین مکان خود در سیلندر (نقطه مرگ پایین) حرکت می کند در این زمان سوپاپ تخلیه بسته است و سوپاپ هوا باز است. با پایین آمدن پیستون یک خلا نسبی در سیلندر ایجاد می شود و هوای خالص از طریق مجرای سوپاپ هوا وارد سیلندر می گردد. در انتهای این زمان سوپاپ هوا بسته شده و هوای خالص در سیلندر حبس می گردد. موتور دیزل گونه ای موتور درون سوز است که در آن از چرخه دیزل برای ایجاد حرکت استفاده می شود. فرق اصلی آن با دیگر موتورها استفاده از احتراق در اثر تراکم است.
- اگر نیاز به مشاوره و اطلاعات بیشتر دارید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
- اساس این نوع موتور از نظر ساختمان و طراحی مشابه موتورهای بنزینی می باشد که آن هم نوعی موتور احتراق داخلی بوده ولی اختلاف آنها در طریقه ورود سوخت به سیلندرهای موتور و شیوه وقوع احتراق می باشد.
- این بدان معنی می باشد که موتور سوخت را به خوبی می سوزاند و ذرات سوخت دوده یا آلودگی دیگری در گازهای خروجی موتور وجود دارد.
- سامانه خنک کننده موتورها سامانه خنک کننده برای قرار دادن موتور در بهترین دما برای کار کردن می باشد - معمولاً مخلوطی از آب مقطر و گلیکول با برخی مواد افزودنی اضافی برای جلوگیری از خوردگی قطعات موتور استفاده می شود.
- مشکل انژکتور، مشکل زمان بندی یا پاک شدن نادرست سوپاپ می تواند باعث ایجاد دود سیاه شود.
در سال ۱۸۹۲ دکتر رودلف دیزل آلمانی حق امتیاز موتور طراحی شده ای را به ثبت رساند که در آن اشتعال ماده سوختنی، بلافاصله بعد از تزریق سوخت به داخل سیلندر انجام می گرفت. این اشتعال عامل حرارت زیادی بود که در اثر تراکم زیاد هوا بوجود می آمد. وی ابتدا دوست داشت که موتور وی پودر زغال سنگ را بسوزاند ولی به سرعت به نفت روی آورد و نتایج قابل توجهی گرفت.
موتور دیزل چیست؟
سیستم سوخت رسانی در موتور دیزل به این ترتیب عمل می کند که ابتدا گازوییل از باک توسط پمپ برقی گرفته شده و پس از عبور از فیلتر وارد پمپ فشار بالا می شود. این پمپ که نیروی خود را ازمیل سوپاپ می گیرد فشار سوخت را بسیار بالا می برد و به درون ریل سوخت-رسانی فشرده می کند. این ریل مشترک بین تمام سیلندرها است و تمام انژکتورها به این ریل انشعاب دارند. انژکتورها مکانیکی- الکترومغناطیسی بوده و به فرمان واحد کنترل موتور عمل می کنند.
دیزل ژنراتور استندبای یا اضطراری
یا بر حسب تعداد سیلندر یا شکل قرارگیری سیلندرها که بر این اساس به فقط یک نوع Vشکل است. موتور دیزل، گونه ای موتور درون سوز است که در آن از چرخه دیزل برای ایجاد حرکت استفاده می شود. تفاوت اصلی آن با دیگر موتورها استفاده از احتراق در اثر تراکم است. در این گونه پیشرانه ها عمل انفجار صورت نمی گیرد، بلکه مخلوط سوخت و هوا در اثر تراکم بسیار بالا بدون جرقه زدن متراکم می شوند و دور اصلی این پیشرانه ها بر خلاف موتورهای بنزین سوز ۱۰۰۰ دور در دقیقه محسوب می گردند. موتور دیزلی KD192F/FE کوپ یک موتور دیزل تک سیلندر 4 زمانه شفت عمودی و خنک شونده ب...
ژنراتور گازی چیست
واحد کنترل مجله خبری دیزل مرکزی اطلاعات مورد نیاز خود را با استفاده از حسگرهای مختلف دریافت کرده و ابزاهای مختلفی از جمله انژکتور را کنترل می کند . از این موتور تک دیزلی 192 در صنعت بیشتر در آسفالت بر ها و موتور برق های قابل حمل و در کشاورزی برای پمپ های آب 4 اینچ یا بیشتر قابل حمل استفاده میشود. قابل استفاده در موارد بسیاری که نیاز به یک موتور کوچک و پرقدرت است مانند ماشین های با کاربردهای خواص و غیره میباشد. با توجه به شافت خروجی آن که تک خار و قطر 25 میلیمتر می باشد قابل استفاده برای مصارف مختلفی می باشد.
http://digitalmags.ir