این وب سایت به هیچ گروه یا حزبی تعلق ندارد و تنها از طریق علاقه مندان به صنعت خودروسازی کشور اداره می شود. همچنین در تمامی زمینه ها صمیمانه پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود تا بتوانیم خدمات بهتری ارائه دهیم. خانه | تعرفه تبلیغات | همکاری با ما | تماس با ما فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
- موتورهای دیزلی دارای قدرت بیشتری نسبت به سایر موتور ها هستند، علاوه بر این موضوع به دلیل دارا بودن گشتاور بالا نرمی کارکرد موتور بیشتر است.
- شلنگ آب و واتر پمپ که وظیفه انتقال حرارت موتور دیزل به بیرون را دارا می باشند.
- فشار زیاد گازهای منبسط شده (به علت احتراق) پیستون را به طرف پایین و تا نقطه مرگ پایین میراند.
- آخرین معیاری که وجود دارد مربوط به آلودگی های محیط زیست است، در این مورد موتور های دیزلی آلودگی بیشتری برای محیط زیست ایجاد می کنند که به خاطر گاز هایی مثل دی اکسید کربن و سولفات است که از خود خارج می کنند.
- برای اشتعال سوخت از یک لامپ الکتریکی یا روش های دیگر در خارج سیلندر استفاده می شد.
- در حالی که بازی گشتاور یک موتور دیزلی قوی است ، امتیازات اسب بخار را از دست می دهد.
البته با پیشرفت علم و تکنولوژی، مشکلات یاد شده برطرف و پیشرانههای دیزلی بهبود پیدا کردند و به این صورت بود که بعدها از آنها در سیستم اتومبیلهای تولید شده که توسط شرکتهای بزرگ خودروسازی همچون مرسدس بنز ساخته میشدند، استفاده شد. خودروهای دارای موتور کوچک تر و آنهایی که از چنین سیستم کامپیوتری بی بهره هستند، از شمع گرمکن برای حل مشکل استارت سرد استفاده میکنند. وظیفه تنظیم میزان سوخت وارد شده و فشار مورد نیاز جهت اسپری و تزریق سوخت را عهده دار می باشد.
مزایا و معایب موتورهای دیزلی
طرز کار این قسمت به این گونه است که باعث اسپری و پودر شدن سوخت و به بهبود ترکیب آن و سوخت با هوا کمک می کند. که در این صورت در موتور 2 زمانه شما مکش و تراکم را در یک سیکل و قدرت و تخلیه را در سیکل دوم و یا سیکل آخر مشاهده می کنید . پس نتیجه می گیریم که این موضوع که شما کدام خودرو را انتخاب کنید بستگی به این دارد که چه توقعی از ماشینتان داشته باشید و یا چه کارهایی بخواهید با آن انجام بدید. اما موضوع دیگری که وجود دارد مربوط به سر و صدای موتور است که در اکثر ماشین های دیزل این موضوع بیشتر احساس می شود.
انواع خودرو ها با سوخت دیزلی
در این موتورها ها 4 عامل اصلی مکش یا تنفس – تراکم یا فشار – کار یا انفجار و تخلیه یا دود انجام میشود. موتور های دیزلی را به تعریف ساده می توان یک موتور احتراقی درون سوز تعریف کرد، این موتور ها در طول سالیان بلند پیشرفت بالایی داشته اند که مورد استفاده برای انواع سیستم ها و دستگاه های مختلف اعم از دستگاه چمن زنی، اتومبیل ها، موتور برق ها و دیزل ژنراتور ها و غیره در صعنت می باشند. بنا به چند دلیل گفته می شود که موتور دیزل از موتور بنزین ایمن تر هستند. گازوئیل بخار کمتری دارد و برخلاف بنزین که خیلی شعله ور است، گازوئیل این حالت را ندارد. موتور ديزل در هزينه سوخت صرفهجويي ميکند زيرا با توجه به اينکه قيمت هر ليتر بنزين و گازوئيل در کشورهاي مختلف، تقريبا نزديک است، موتور ديزلي ميتواند مسافت بيشتري را با مصرف گازوئيل به نسبت موتورهاي بنزيني طي کند.
موتور دیزل چیست و چه کاربردی دارد؟
همان گونه که گفتیم در مجله خبری دیزل مرکزیهای بنزینی میزان متراکمسازی مخلوط بنزین و هوا کمتر از موتورهای دیزلی است و علت این امر هم وجود شمع در موتورهای بنزینی است. در حقیقت با میزان کمی از فشردهسازی و ایجاد یک جرقه بهراحتی انفجار صورت میگیرد اما در موتورهای دیزلی این میزان حدود 15 الی 25 برابر بیشتر از موتورهای بنزینی است، برای همین دیگر نیاز به سیستم جرقهزنی وجود ندارد. موتوردیزل نوعی از موتورهای درونسوز است که مانند موتورهای بنزینی عمل احتراق آن در داخل سیلندر انجام میشود.