موتور دیزل چیست؟ مشخصات فنی اجزای انواع قیمت | centraldiesel

برای تامین فشار مورد نیاز برای تزریق سوخت به محفظه احتراق موتور، به سمت پمپ تزریق هدایت میشود. موتور های بنزینی نیز مانند موتورها دیزلی دارای چهار بخش ( مکش و تراکم و قدرت و تخلیه ) هستنند . قبل از بررسی دقیق در باره موتور دیزل نمی خواهیم وقت شما را درباره تاریخچه موتور های دیزلی بگیریم اما باید بدانید شما با موتوری در ارتباط هستید که سوخت کمتر و قدرت بیشتر یکی از ویژگی هایشان است . موتورهای دیزل سبکتری که سرعتشان نیز بالا بود در سال ۱۹۲۵ به بازار عرضه شدند. اما در سال ۱۹۳۰ موتورهای دیزل قابل اطمینان که به خوبی طراحی شده‌بودند و چند سیلندر و سریع نیز بودند به بازار عرضه شد. لیکن از آن تاریخ تاکنون طراحی و تولید این موتورها به طریقی پیشرفت نموده‌است که امروزه استفاده گسترده و فراگیر از موتورهای دیزل را شاهد هستیم.

  • سپس مقداری روغن به دیواره سیلندر پاشیده شده و روغن باقی مانده از سوراخی به میل لنگ می رود.
  • بعد از اینکه انفجار صورت گرفت، موج ناشی از انفجار، پیستون را به پایین پرتاب می‌کند، بدین ترتیب با پرتاب شدن پیستون به سمت پایین، میل‌لنگ که به انتهای آن متصل است، می‌چرخد و این فرایند ادامه پیدا می‌کند.
  • به واسطه این قدرت بالا، می توان امور مختلف و تخصصی را به خوبی انجام داد و از دستگاه های پرقدرت نظیر دیزل ژنراتور، کاترها، موتور پمپ ها، بتونیر و … استفاده نمود.
  • در واقع او موفق به ساخت موتوری شد که امروزه به نام او یعنی دیزل معروف است.
  • در این دسـته، به‌طور نسـبی گشـتاور بیشـتری در سرعت‌پایین نیاز است تا شتابگری مناسب انجام شود.
  • به همین دلیل، بازده در زمان قدرت کم یا توقف موتور دیزلی بسیار برتر از موتور اشتعال جرقه‌ای است.

به همین دلیل، بازده در زمان قدرت کم یا توقف موتور دیزلی بسیار برتر از موتور اشتعال جرقه‌ای است. چرخه قدرت شامل فرآیند فشار ثابت در حین احتراق و انبساط محصولات گرم احتراق پس از توقف تزریق سوخت است. در نتیجه، تبخیر سریع و اختلاط سوخت در هوا برای سوزاندن کامل سوخت تزریق شده بسیار مهم است. این امر تاکید زیادی بر طراحی نازل تزریق دارد، به خصوص در موتورهای تزریق مستقیم.

موتور دیزلی چیست و چگونه کار می‌کند؟

مجله خبری دیزل مرکزی کردند و یکسال بعد از آن، چاپمن از شرکت جدا شد و پس از جنگ جهانی، پرکینز تبدیل به بزرگ‌ترین تولید کننده موتورهای دیزلی در محدوده 37 تا 52 کیلووات (50 تا 70 اسب بخار) شد. موتور پیستون مقابل شش زمانه که علامت شناسائی M۴+۲ برای آن تعیین شده است. استفاده به عنوان تأمین کننده دستگاه هایی نظیر سمپاش، علف تراش، ژنراتور؛ تیلر کولتیواتو، پمپ آب و … از مهمترین کاربردهای موتور تک دیزلی در حوزه کشاورزی است.

موتور دیزل

اما در خودروها و ماشین‌های سنگین برای روشن‌کردن این موتورها از استارت استفاده می‌شود. در یک موتور دیزلی، سوخت در هنگام حرکت پیستون به سمت بالاترین نقطه مرگ در زمانه فعلی تزریق می‌شود. سوخت یا تحت‌فشار بالا و داخل یک محفظه پیش-احتراق تزریق می‌شود یا مستقیماً به داخل محفظه احتراق پیستون-سیلندر وارد می‌شود.

آیا موتور های دیزلی در بخش هوایی کاربرد دارد ؟

ژنراتور موتور دیزلی به دلیل طول عمر و هزینه های عملیاتی آن توصیه می شود. بیشتر موتورهای دیزلی عموما از چرخه چهار سکته استفاده می کنند، با موتورهای بزرگتر که در چرخه دو سویه عمل می کنند. زمانی‌که سیستم‌ها و سرورها خاموش شوند، ممکن است ارتباطات قطع شود، تجارت‌ها متوقف شود، داده ها از دست بروند، کارگران و کارمندان بی‌کار بنشینند، و تقریبا همه چیز متوقف شود.

http://digitalmags.ir