موتور دیزل چیست؟ مشخصات فنی اجزای انواع قیمت | centraldiesel

موتورهای احتراق داخلی قادر به سوزاندن کامل سوخت خود در داخل سیلندرها نیستند، به همین دلیل درصدی از انتشارات سمی استفاده نشده داخل سیلندرها به جو و اتمسفر دفع می شود. اگرچه موتورهای دیزلی سوخت بسیار کمتری نسبت به خودروهای بنزینی مصرف می کنند، اما مطالعه ای در اروپا نشان داد که آلایندگی موتورهای دیزلی چهار برابر بیشتر از بنزین است. این مطالعه می افزاید که این رقم در مورد موتورهای دیزلی که در اوایل دهه 1990 ساخته شده اند به طور قابل توجهی افزایش می یابد. در خودروهایی که کارکرد دیزلی دارند، پیستون هوای وارد شده به محفظه احتراق را فشرده می کند و دمای ایده آل را به دست می آورد تا در هنگام ورود سوخت، منفجر شود و چرخه کامل شود. از طرفی در موتورهای بنزینی آنچه وارد محفظه احتراق می شود مخلوطی از هوا و بنزین است که با جرقه ای فعال می شود. موتور دیزل نوعی موتور احتراق فشرده یا درون سوز است که در سال 1892 توسط رولف دیزل اختراع شد.

  • در واقع او موفق به ساخت موتوری شد که امروزه به نام او یعنی دیزل معروف است.
  • این دستگاه به عنوان یک تولید کننده برق نقش پر رنگی در صنایع مختلف ایفا می کند.
  • خودروهای با موتورهای دیزلی می توانند مسافت پیموده شده زیادی را طی کنند.
  • مشکلات موتور خودرو می تواند ناشی از مشکلات مربوط به تنفس موتور، سوخت رسانی، جرقه زنی یا مشکلات ایجاد شده در مرحله تراکم باشد.

قطرات مجله خبری دیزل مرکزی همچنان در حال کوچتر شدن و تبخیر شدن هستند تا نهایتا تمامی آن ها سوخته شوند. از سال 2010، این نوع سوخت ممکن است حاوی 7 درصد حجمی اسید چرب متیل استر باشد تا دستورالعمل‌های سوخت‌های زیستی را رعایت کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این باره می‌توانید با فروشگاه دشت نور تماس بگیرید. در این مطلب مختصر و مفید با دشت نور همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در خصوص دیزل و یا گازوئیل به دست آورید.

اختراع موتور دیزل

طبیعی است که هر چقدر یک وسیله سبک‌تر باشد، برای حرکت سرعت بیشتری خواهد داشت. موتورهای بنزینی به دلیل وزن پایینی که دارند برای سرعت‌های بالا مناسب‌تر می‌باشند. این در حالی است که موتورهای دیزلی برای ماشین‌هایی مانند کامیون، اتوبوس و… که در آن‌ها به جای سرعت، فاکتور قدرت از اهمیت بیشتری برخوردار است، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

با تمام توضیحات داده شده می توان گفت که قدرت موتور بنزینی در برابر موتور های دیزلی بسیار کم بوده و در بسیاری از شرایط حتی نمی توان آن ها را مقایسه کرد . موتور هواپیماها عمدتا موتور های احتراق خارجی است اما اگر بخواهیم به هواپیماهای قدیمی اشاره کنیم بله می توانیم موتور های دیزلی را هم مشاهده کنیم اما به دلیل اختلاف فشار در ارتفاعات , استفاده از آن منسوخ شد . علت اهمیت زیاد این موضوع این است که فرسایش زیاد رینگ موتور باعث فشار تراکم پایین تر می شود. زیرا گازوئیل اضافی به جای عمل به عنوان مخلوط سوخت، به عنوان حلال پاک کننده عمل کرده و روغن سیلندر را از بین می برد. اگر سیلندر سرد به همین روال کار کند، باعث فرسایش رینگ های روی پیستون این سیلندر و آلودگی روغن موتور می شود.همیشه از کار کردن موتور دیزل در دمای توصیه شده اطمینان حاصل کنید. در حال حاضر شمع گرمکن‌ها در موتورهای بزرگ خیلی کم استفاده می‌شوند.

http://digitalmags.ir

برعکس موتورهای دیزلی، موتورهای بنزینی در فرآیند احتراق ضربه و فشار کمتری دارند و به همین دلیل طراحی آنها فشرده تر و کوچکتر بوده، وزن آنها کمتر و عملکرد آنها نیز ظریف تر است. پس موتورهای دیزلی برای انجام احتراق در داخل سیلندرها به شرایط حرارتی بالایی در داخل نیاز دارند. تزریق سوخت در داخل محفظه با دمای بالا، انفجارهای لازم برای حرکت پیستون ها را بدون دخالت جرقه داخلی مورد نیاز، مثل موتورهای بنزینی را ایجاد می کند. هر دو ماشین دیزلی و بنزینی دارای موتور احتراق داخلی هستند که انرژی شیمیایی موجود در سوخت را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند. فرق ماشین دیزلی با بنزینی در این است که موتور دیزل دارای بدنه‌ای سنگین‌تر و قدرتمندتر است و برای احتراق سوخت، نیازی به جرقه ندارد و با ایجاد فشار بالا، این کار را انجام می‌دهد. به صورت کلی، هر دو موتور آلایندگی مختص خود را دارند و هر دو نوع سوخت، اثرات مخرب بر لایه ازون و محیط زیست به همراه دارند.

آدرس کارخانه