موتور دیزل چیست؟ مشخصات فنی اجزای انواع قیمت | centraldiesel

نوع مجله خبری دیزل مرکزی و ساختار درونی موتوربرق­ های دیزلی، آنها را از سایر موتورها متمایز می­کند. موتور برق ­های دیزلی به خاطر نوع سوخت و روش اشتعال آن سر و صدای بیشتری به نسبت موتور برق­ های بنزینی دارند؛ لذا مهندسان برای کاهش این اصوات، راهکارهایی ارائه کردند. در یکی از روش­ ها آنها برای این نوع موتور عایق صدایی از جنس فلز طراحی کردند.

مقاله پیشنهادی : هزینه گواهینامه رانندگی در سال جدید چقدر است ؟

بنز به دلیل اولین استفاده کننده عمده از موتور دیزل در جهان به عنوان بهترین در میان رقبا شناخته می شود . که در این صورت در موتور 2 زمانه شما مکش و تراکم را در یک سیکل و قدرت و تخلیه را در سیکل دوم و یا سیکل آخر مشاهده می کنید . گازوئیل در یک دمای خاص مشتعل می شود و به گمان من بر اساس یک حساب سرانگشتی قدیمی این دما حدود 4850 درجه فارنهایت است.

  • این اشتعال عامل حرارت زیادی بود که در اثر تراکم زیاد هوا به‌وجود می‌آمد.
  • این وسیله اکسیژن وارده به سیلندر را افزایش می دهد و از انجایی که وجود اکسیژن بیشتر باعث بهبود احتراق می شود در نتیجه راندمان موتور دیزلی را افزایش می دهد.
  • و اینگونه است که هزینه نگه داری و تمرین از این موتور را به شدت افزایش می دهد.
  • طبق آخرین آمار، خودروهای دیزل با رشد خزه گونه خود در حال کنار زدن اتومبیل های بنزینی هستند.
در نهایت برتری ماشین دیزلی یا بنزینی برای شما به عوامل بسیاری همچون قدرت خرید و نحوه استفاده شما از خودرو بستگی دارد. این امر کمک میکند تا مقاومت سیلندر و حلق های پیستونی نسبت به حرارت بالا رود . ۸٫فقدان یک سیستم الکتریکی جرقه زنی باعث کاهش بار پارازیتی روی موتور می‌شود ، زیرا موتور لازم نیست برای احتراق سوخت برق تولید کند. از سال ۱۹۱۰ استفاده آنها در زیر دریایی ها و کشتی ها شروع شده است و استفاده در لوکوموتیو ها ، کامیون ها ، تجهیزات سنگین ، نیروگاه های تولید برق و دیزل ژنراتور ها کمی دیرتر آغاز شد.

انواع شمع گرمکن در موتورهای دیزل

هر پوند تراکم بر حسب psi دمای هوا را 2 درجه فارنهایت بالا می برد و بنابراین، پیستون دیزل مخلوط سوخت و هوا را متراکم می کند تا زمانی که به طور خودبخود مشتعل شود. در شکل زیر، طرحی از سیستم سوخت رسانی گرانشی موتورهای دیزل مشاهده می کنید. بیشترین موتورهای دیزل در جاده ها شهرها و برروی مولد های برق دیزل ژنراتور استفاده می‌شود. در این حالت علاوه بر شمع‌ها، قطعات موتور مانند سیلندر و پیستون نیز باید حتما تعویض شوند. عمر شمع‌ها به طور معمول حدود یک سال است، اما اگر درست استفاده شود می‌تواند تا ۳ سال یا حتی ببشتر هم کار کند، اما به طور کلی عمر استاندارد شمع‌ها یک سال است. مهم‌ترین مراکز تولید بیو دیزل، در حال حاضر کشور‌های اروپایی و آمریکایی هستند.

هوا و سوخت توسط پیستون به داخل محفظه احتراق مکیده شده و باعث روشن شدن موتور می شود. سیستم اگزوز در موتورهای دیزلی جهت خروج مواد اضافی ناشی از احتراق مورد استفاده قرار می گیرد. رابرت بوش در این سالها تولید پمپ‌های انژکتور (سوخت‌ پاش) را آغاز کرد. توسعه پمپ‌های انژکتور با توسعه موتورهای کوچکی که برای استفاده در خودرو ها مناسب بودند مقارن شد. این وسیله اکسیژن وارده به سیلندر را افزایش می دهد و از انجایی که وجود اکسیژن بیشتر باعث بهبود احتراق می شود در نتیجه راندمان موتور دیزلی را افزایش می دهد.

http://digitalmags.ir