موتور دیزل چیست؟ مشخصات فنی اجزای انواع قیمت | centraldiesel

در این نوع مجله خبری دیزل مرکزی سرسیلندر وجود ندارد و هر پیستون از مقابل دیگری به‌عنوان سریلندر عمل می‌کند. زمانه قدرت هم شامل فرآیند فشار ثابت در طول احتراق و هم انبساط محصولات داغ حاصل از احتراق پس از پایان تزریق سوخت است. استفاده از چرخه دو زمانه می‌تواند نیاز به یک یا هر دو سوپاپ را در طراحی موتور برطرف کند. گازروبی و هوای ورودی معمولاً از طریق دریچه های بوش سیلندر انجام می‌شود. یک موتور دیزل با استفاده از یک منبع قدرت خارجی تا زمانی که شرایطی فراهم شود که موتور بتواند با قدرت خود کار کند، راه اندازی می شود. ساده‌ترین روش شروع، ورود هوا از یک منبع فشار بالا (حدود 1.7 تا تقریبا 2.4 مگا پاسکال) به هر یک از سیلندرها به نوبه خود در زمان احتراق است.

http://digitalmags.ir

استفاده از موتورهای دیزلی در صنایع به ویژه گسترده می‌باشد و به طور مثال، این موتورها در کشتی‌ها برای تأمین برقِ لامپ‌ها، فن‌ها، بالابرها و … کاربرد دارند و حتی پیش‌رانه‌ی اصلی کشتی نیز به‌طور غیرمستقیم از همین موتور تغذیه می‌کند. موتورهای بنزینی برای کارهای سبک‌تر گزینه بسیار خوبی هستند؛ بنابراین در خودروهای سواری بیشتر از موتورهای بنزینی به جای موتورهای دیزلی استفاده می‌شود. در موتورهای دیزلی هنگامی که پدال گاز فشرده می‌شود به طور مستقیم میزان سوخت تزریق شده به موتور کنترل می‌شود.

موتور برق دیزل کیپور 3.2 کیلووات KDE3500X

موتورهای احتراق داخلی کارآمدتر از موتور بخار هستند و به طور گسترده در زمینه حمل و نقل استفاده می شوند. سهم عمده ای از فعالیتهای شرکت حمل و نقل کرخه ترابر تولیدات داخلی به ویژه محصولات میانی می باشد. شرکت حمل و نقل کرخه ترابر با تعهد به حفظ امانات و وفای به عهد در بارگیری، ارسال و تخلیه کالاها، به مشتریان خود ثابت نموده است که برای حفظ اصول شرکت از هیچ کوششی فروگذار نمی کند. اصول مجموعه ی کرخه ترابر بر مبنای رضایت مشتری و صداقت بنا شده است. لذا این شرکت با مدیریت کلان بر کلیه ی کارکنان مستقیم و غیر مستقیم، نهایت سعی خود را در برآورده کردن خواسته های مشتریان خود و ایجاد فضای آرامش ذهنی از شروع فرآیند بارگیری گرفته تا ارسال و تحویل برای صاحبان بار، صحه می گذارد.

موتور دیزلی توان متوسط

استفاده از انواع سوخت در موتور کشتی یک مؤسسه تحقیقاتی لهستانی مدعی ابداع نوعی موتور دیزل احتراق داخلی است که تا ۳۰ درصد در مصرف سوخت صرفه‌جوئی می‌شود. اغلب موتور تک های دیزلی به علت اینکه برای امور سنگین طراحی می شوند، از کیفیت ساخت و استحکام بالایی برخوردارند. در نتیجه در قیاس با سایر موتور تک ها طول عمر معمولاً بالاتری داشته و نیاز به تعمیرات آن ها کمتر از نوع بنزینی می باشد. با این حال، در عمل می توان موتورهای اشتعال تراکمی را با نسبت تراکم بالا به کار برد تا بازدهی بیشتر از آنچه که با سیستم های اشتعال با جرقه قابل دستیابی بوده تولید کند. سیستم های تزریق سوخت موتور دیزل معمولاً برای فشار تزریق در محدوده 7 تا 70 مگا پاسکال (1000 تا پوند بر اینچ مربع) طراحی شده اند.

با توان ۷ اسب بخار

موتورهای دیزلی در کامیون های باری، تراکتورها، لوکوموتیوها و کشتی ها استفاده می شوند. موتورهای دیزلی، مصرف سوخت کمی دارند و برای وسایل نقلیه سنگین مناسب هستند. به همین دلیل، بسیاری از تولید کنندگان کامیون از موتورهای دیزلی استفاده می کنند. موتور دیزل یکی از انواع موتور احتراق داخلی می باشد که با احتراق تراکمی، تبدیل انرژی در سوخت دیزل به انرژی مکانیکی را فراهم می کند. در واقع این موتورها انرژی شیمیایی ذخیره شده در سوخت را به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند. هزینه سوخت دیزل در مقایسه با بنزین منجر به علاقه قابل توجهی به هواپیماهای کوچک هواپیمای کوچک دیزل شده است و اخیرا چندین تولیدکننده موتورهای دیزلی را برای این منظور آغاز کرده است.

  • بیشتر موتورهای دیزلی می توانند به جای دیزل روغن های گیاهی سوزانده شوند و همه آنها می توانند روغن های گیاهی فرآوری شده را بدون تلفات در زندگی یا بهره وری سوختند.
  • لازم به ذکر است که موتور های تک سیلندری نیز وجود دارند اما چون توان آن ها پایین تر و کم تر است برای ساختار های ساده و کوچک تر مورد استفاده قرار می گیرند.
  • از آنجایی که انواع مختلف سوخت‌ها به فشار کاری متفاوتی نیاز دارند این امر بر نحوه طراحی کردن موتورهای دیزلی و بنزینی تاثیر می‌گذارد.
  • از آنجایی که کل فرآیند احتراق با تزریق سوخت کنترل می شود، تزریق باید در موقعیت صحیح پیستون (یعنی زاویه میل لنگ) شروع شود.
  • به طور معمول در مراکز داده از دیزل ژنراتور های خاص که استاندارد DCC را دارند استفاده می‌شود.
  • پیستون در مسیر حرکت روبه پایین خود جلو مجاری تنفس هوای تازه را باز می‌کند.