یک پیستون این مخلوط را فشرده و آماده انفجار میکند، سپس یک جرقه الکتریکی کوچک که توسط شمع ایجاد میشود، باعث آتش گرفتن سوخت میشود. انفجار مخلوط بنزین و هوا، نیرویی تولید میکند که پیستون را در داخل سیلندر به پایین میراند و از طریق میللنگ و گیربکس به چرخها منتقل میشود. یکی دیگر از مشکلات رایج در موتورهای دیزلی شرکت های مختلف خودرو، واشر سرسیلندر است. از آنجایی که فشار زیادی در داخل سیلندر موتور دیزل وجود دارد، سر سیلندرهای گاز موتور دیزل بیشتر در معرض آسیب هستند.
- این سری موتور می تواند استاندارد آلاینده های غیر جاده ای مجاز چین Ⅱ Emissions را برآورده کند.
- به طور کلی، طراحان هنگام طراحی موتور دیزل، با توجه به عوامل متعدد، تصمیم گیری خود را نهایی می کنند.
- شرکت های تجاری در هنگام قطعی ناگهانی برق و تعطیلی، متضرر میشوند.
- از این موتور ها در بخش دریای بسیار استفاده های گوناگونی شه به طوری که موتور های زیر دریایی های غیر هسته ای عمدتا از دیزل ساخته شده و می تواند در عمل 3000 متری با فشار بسیار زیاد و با جریانات بسیار قوی نیز حرکت کرده و تولید قدرت کند .
- در بیشتر موتورهای دیزلی میتوان از روغن گیاهی به جای دیزل بدون تلفات عمر یا بهره وری استفاده نمود.
این نشانه آن است که زمان آن است که به طور قابل توجهی در موتور انجام دهید و آن را به فرم خوبی برگردانید. شبيه پمپ مركب است ، با اين تفاوت كه سوخت پاش هاي آن جدا هستند، اما پمپ ها در يك محفظه قرار دارند. غالباً روي موتورهاي ديزل زميني بزرگ و بعضي از موتورهاي متوسط ، نصب مي شود. هر سيلندر اين نوع موتورها يك پمپ خاص خود را دارد تا سوخت را به سوخت پاش آن سيلندر برساند.
موتور تک دیزلی ۱۹۲ استارتی
در ادامه به توضیح قسمت های مختلف موتورهای دیزلی و اجزاء آن می پرازیم. موتورهای دیزلی، مصرف سوخت کمی دارند و برای وسایل نقلیه سنگین مناسب هستند. به همین دلیل، بسیاری از تولید کنندگان کامیون از موتورهای دیزلی استفاده می کنند.
هزینه نگه داری موتور های دیزلی بیشتر است و یا بنزینی ؟
بالا بودن میزان انرژی دیزل به این معنی است که می توان میزان انرژی بیشتری را از دیزل (گازوئیل) در مقایسه با همان حجم از بنزین استخراج کرد. بنابراین، موتور دیزل منجر می شود تا یک اتومبیل مسافت بیشتری را پیموده و دقیق ترین انتخاب برای حمل و نقل ماشین آلات سنگین و تجهیزات صنعتی است. دیزل (گازوئیل) سوخت نسبتا سنگینی در مقایسه با بنزین است و نقطه جوش بالاتری نسبت به آب دارد. همچنین موتور دیزلی به علت بهره وری بالاتر و مقرون به صرفه بودن طرفداران بسیاری دارد. علاوه بر تعویض روغن با زمانبندی و کیفیت مناسب، بهره بردار باید نسبت به بازدیدهای روزانه و آنالیز دورهای روغن اقدام نماید. توجه به کیفیت و نوع روغن مورد استفاده در موتور، از عوامل موفقیت برنامه تعمیر و نگهداری موتورهای دیزل محسوب میشود.
مجله خبری دیزل مرکزی یا مولد الکتریکی به ماشینی گفته میشود که از طریق القای الکترومغناطیسی انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل میکند. ژنراتور دیزلی نیز به ژنراتوری گفته می شود که از سوخت دیزل یا گازوییل برای تولید جریان برق استفاده میکند. دیزل ژنراتور ترکیبی از یک موتور دیزلی با ژنراتور برق (اغلب یک دینام ) برای تولید انرژی الکتریکی است. دیزل ژنراتورها امروزه کاربردهای فراوانی در صنعت و حتی زندگی روزمره مردم دارند. معمولا از این موتورها در مکانهایی که دسترسی به برق شهری وجود ندارد استفاده می شود.