موتور دیزل چگونه کار میکند؟ تهران یکتا | centraldiesel

مجله خبری دیزل مرکزی سوخت موتور دیزلی ، میزان سوختی است که توسط موتوردر مدت ساعت کاری و دور مشخص آن مصرف میشود. میزان مصرف سوخت یک موتور دیزل در مقیاس یک ساعت سنجیده می شود . مصرف ساعتی سوخت ،میزان سوختی است که در یک ساعت توسط موتور جذب می شود تا میزان مشخصی از نیرو و گشتاور را تولید کند .

نحوه محاسبه میزان مصرف سوخت

انژکتور بایستی قادر باشد تا دما و فشار داخلی سیلندر را تحمل کرده و سوخت را به قطرات ریز تبدیل کند . بنابراین بعضی موتور های دیزلی سوپاپ مکش مخصوصی قبل از محفظه احتراق به کار می گیرند یا از وسایل دیگری برای گردابی (چرخشی) کردن هوا در داخل محفظه احتراق استفاده می کنند و یا در غیر این صورت جرقه زنی و فرآیند احتراق بهبود می دهند . اکثر موتور خودروها از دریچه تزریق ( انژکتور) یا یک کاربراتور استفاده می کنند که نسبت به تزریق مستقیم ترجیح دارد . بنابراین در یک موتور خودرو ، همه سوخت در داخل سیلندر در طی مرحله مکش بارگذاری شده و سپس متراکم می شود .

http://digitalmags.irانفجار در موتورهای بنزینی با شمع انجام می‌شود اما در موتورهای دیزلی اصلا شمع نداریم و با فشردگی بسیار زیاد هوا و در نتیجه داغ شدن آن، به محض پاشش گازوییل در سیلندر، شاهد انفجار و آزاد شدن انرژی سوخت هستیم. سوخت دیزلی بیشتر تجهیزات مزرعه‌ای و ساخت‌وسازی را روشن می‌کند. موتورهای دیزلی می‌توانند کارهای سنگین ساخت‌وساز را با امنیت و بازده بالا انجام دهند، کارهایی مانند جابجایی تیرآهن، حفر گودال فونداسیون، دریل کردن چاه، صاف کردن جاده‌ها و انتقال خاک. فیلترهای سوخت بخش مهمی از سیستم تزریق سوخت در موتورهای دیزل هستند.

  • فروش انواع باتری در سایت الو باتری، فروش آنلاین باتری سمند و باتری رانا در صفحه محصولات الو باتری.
  • موتورهای دیزل بر مبنای نسبت فشار بالا طراحی شده اند که در نتیجه فشار بالا، درجه حرارت هوای فشرده شده داخل محفظه احتراق، بالا می رود.
  • 8 نکته طلایی جهت فروش بهتر ماشین آلات راهسازی و معدنیدر این مقاله قصد داریم که به شما دارندگان ماشین آلات راهسازی و معدنی آموزش دهیم…
  • پیشرانه‌های بنزین‌سوز، قابلیت تقویت و دستکاری بسیار بیشتری نسبت به موتورهای دیزلی دارند.
  • پمپ اولیه به دو صورت پیستون دار و دیافراگمی که نوع پیستون دار متداول پر مصرف تر است.
  • با این حال، ثابت شد که موتور دیزل سوخت را بدون نیاز به جرقه قابل اشتعال می‌کند.

بطور معمول این اشکال بخاطر آسیب رسیدن به قطعات داخلی پمپ و آلودگی سوخت ایجاد می شود. وظیفه تنظیم میزان سوخت وارد شده و فشار مورد نیاز جهت اسپری و تزریق سوخت را عهده دار می باشد. در صورت داشتن هرگونه سوال راجع به موتور دیزل ژنراتور میتوانید از طریق تماس با ما یا نظر گذاشتن در این مطلب از ما مشاوره رایگان بگیرید.

نحوه عملکرد موتور دیزل چهار زمانه

خرید وسیله نقلیه با موتور بنزینی یا دیزلی بستگی به استفاده شما دارد. وقتی صحبت از حمل و نقل سنگین و سفرهای طولانی می شود، ممکن است نظرات و ایده ها به سمت استحکام و دوام یک موتور دیزلی تغییر کند. برای استفاده‌ های روزمره‌، مانند سفرهای کوتاه به محل کار یا دانشگاه، کم هزینه بودن، کاربردی بودن و سرعت بالاتر، طبیعتا موتورهای بنزینی برای شما بسیار بهتر است. این فشرده سازی بالا باعث می‌شود که درجه حرارت هوا افزایش یابد سپس سوخت مستقیم به هوای فشرده شده در محفظه احتراق وارد می‌شود. البته تنها تفاوت بین موتور های دیزلی و موتور های بنزینی دلایل مکانیکی نیست ،بلکه از لحاظ سوخت مصرفی شان نیز دارای تفاوت هستند . پیشرفت بیشتر موتورهای دیزل، تا توسعه سامانه‌های پیشرفته تزریق سوخت در دهه ۱۹۳۰ طول کشید.

به چه دلیل از موتور دیزلی در تانک ها استفاده می شود ؟