موتور دیزل چهار زمانه موتور دیزل چهارزمانه چیست؟ ماه نیرو | centraldiesel

اما در سال ۱۹۳۰ موتورهای دیزل قابل اطمینان که به خوبی طراحی شده‌بودند و چند سیلندر و سریع نیز بودند به بازار عرضه شد. لیکن از آن تاریخ تاکنون طراحی و تولید این موتورها به طریقی پیشرفت نموده است که امروزه استفاده گسترده و فراگیر از موتورهای دیزل را شاهد هستیم. ۷٫سیم پیچ ، سیستم های جرقه زنی و غیره که باعث ایجاد حذف و ایجاد نویز می‌شود در موتور دیزل وجود ندارد .

نحوه احتراق

موتور های ملخی , موتور های به شدت قوی و کشنده اولین هواپیمای آلمانی را می توان از بهترین نمونه های استفاده از موتور دیزل نام برد . موتور دیزل 2 زمانه که استفاده از آن منسوخ شده بیشتر در موتور های زمان جنگ جهانی دوم استفاده می شد که در یک سیکل عادی تولید قدرت , 2 سیکل را انجام می دهد . اگر دو سیلندر که دیوار به دیوار هم هستند دارای کمپرس زیاد باشند، احتمالا متوجه ضربه و خرابی واشر در بین این دو سیلندر خواهید بود. اگر فشار هر چند خانه اول پایین و به مرور فشار خانه های دیگر افزایش یافته باشد تا به سطح نرمال برسد ، نشان دهنده این است که یک سوپاپ قفل کرده است.

  • بنز به دلیل اولین استفاده کننده عمده از موتور دیزل در جهان به عنوان بهترین در میان رقبا شناخته می شود .
  • هدف از به كارگيري سيستم سوخت رساني در موتور ديزل ،انتقال سوخت از باك به موتور است تا آنجا به داخل محفظه احتراق پاشيده شود و بسوزد.
  • ما همچنین دارای تکنسین های دیزلی بسیار ماهر هستیم، بنابراین اگر عیب یابی و تشخیصی هم وجود داشته باشد، ما نیز یک ایده نسبتا خوب از این که خطا در موتور دیزل شما چطور ایجاد می شود، داریم.
  • بنابراین می توان اینگونه نتیجه گرفت که فشار سبب اشتعال خواهد شد.
  • بعد از فشرده سازی هوا در داخل موتور دیزل چهار زمانه، انژکتور سوخت به داخل سیلندر سوخت می پاشد و بنابراین سوخت داخل موتور مشتعل می شود.
  • هنگامی که گازوئیل در موتورها سوزانده می‌شود، انتشار گازهای گلخانه‌ای منجر به آلودگی هوا شده که اثرات جدی بر سلامت انسان و محیط زیست دارد.

در این مقاله تعریفی از دو موتور، کاربردهای آن ها و بیان برخی تفاوت موتورهای دیزلی و بنزینی خواهیم داشت. ۲٫موتور دیزل سوخت را مستقیم به داخل محفظه احتراق تزریق میکند و هیچگونه هوا اضافی جدا از فیلتر هوا و لوله های ورودی نمی‌گیرد . پمپ انژکتور کارش این است تا سوخت را به قطرات کوچکتر تبدیل کند و به محفظه احتراق ارسال کند ، گرمای بالای هوای فشرده شده باعث میشود تا بخار سوخت در سرتاسر محفظه احتراق ایجاد شود. موتور دیزلی دارای بهترین راندمان حرارتی است یعنی هنگام کار نسبت به موتور بنزینی و گازی گرمای موتور را بهتر دفع می‌کند. دمای بالای هوا در سیلندر که فشرده سازی مکانیکی نام دارد باعث شده تا موتور های دیزلی تنها با روش فشرده سازی کار کنند. سامانه سوخت رسانی سامانه سوخت شامل پمپ تزریق سوخت، پمپ بالابر، انژکتورها و تمام لوله‌های سوخت است.

مجله خبری دیزل مرکزی سوخت بر حسب گرم به ازای هر کیلووات قدرت در ساعت (g/kwh) و لیتربه ازای هر اسب بخار در ساعت (l/hp-h) بیان می شود . نیروهای نظامی هم از سوخت دیزلی در تانک‌ها و کامیون‌ها استفاده می‌کند برای اینکه سوخت دیزل در مقایسه با سایر سوخت‌ها کمتر قابل اشتعال و انفجار است. موتورهای دیزلی در مقایسه با موتورهای بنزینی احتمالاً کمتر خراب می‌شوند. پیستون از بالاترین مکان خود (نقطه مرگ بالا) به طرف پایین‌ترین مکان خود در سیلندر (نقطه مرگ پایین) حرکت می‌کند در این زمان سوپاپ تخلیه بسته است و سوپاپ هوا باز است. با پایین آمدن پیستون یک خلا نسبی در سیلندر ایجاد می‌شود و هوای خالص از طریق مجرای سوپاپ هوا وارد سیلندر می‌گردد.

http://digitalmags.ir

دیزل حاوی مواد افزودنی کمتری نسبت به بنزین بوده و در نتیجه گازهای گلخانه‌ای کمتری آزاد می‌کند. با این حال، گازوئیل هنگام سوختن، گوگرد بیشتری تولید می‌کند که به افزایش احتمال بارش باران اسیدی کمک می‌کند. بعد از آن که عملیات مکش در داخل موتور دیزل چهار زمانه انجام شد، پیستون شروع به حرکت از BDC به TDC می کند. سوخت مورد نیاز برای تامین انرژی موتور به محفظه احتراق انتقال می یابد. سیستم روغن کاری موتور، برای کاهش اصطکاک و سایش هایی است که در موتور به وجود می آید. گرما و حرارت موتور را کاهش میدهد، مواد اضافی را از موتور خارج می کند و رینگ و سیلندرهای پیستون را از یکدیگر جداسازی میکند.

موتورهای دیزلی و ویژگی های آن ها