مجله خبری دیزل مرکزیهای گازوئیلی درست مانند نوع بنزینی، بخش تقطیری نفت خام هستند. میان سرسیلندر و بلوک موتور قرار داشته و از نشت مایعات به داخل سرسیلندر جلوگیری خواهد کرد؛ زیرا در صورت خیس شدن سرسیلندر، عمل احتراق موتور به درستی انجام نخواهد شد. سوخت مورد نیاز موتور در مرحله بعد به بخش پمپ تغذیه، جهت هدایت سوخت منتقل میشود. اما در صنعت دریانوردی موتورهای کشتی های تجاری عمدتا از موتورهای بسیار بزرگ دیزلی ساخته شده است که مکانیک های این کشتی ها باید برای تعویض فقط یک زنجیر اتصال این موتور 2 ماه با حداکثر 105 مکانیک تعمیرات را انجام دهند . البته امروزه برای زیر دریایی های فوق پیشرفته از موتورهای هسته ای و درونسوز و یا موتور های عظیم برقی استفاده می شود که در این صورت نویز را تا حد بسیار زیادی از بین برده و دشمنان متوجه حضور زیر دریایی ها نمی شود . آنها با موتور های بنزینی , احتراق خارجی هم امتحان کردند اما نتیجه ای به شدت منفی را دریافت کردند .
محدودیت ورودی هوا به دیزل :
در این مقاله با مطالبی در مورد نحوه عملکرد موتورهای دیزلی چهار زمانه، نقاط ضعف و قوت و کاربردهای آن آشنا شدید. مصرف سوخت موتورهای دیزلی، به صرفهتر بوده و هزینههای کمتری به مالک خودرو تحمیل می کند. ضمن اینکه برخلاف تصور عموم، امروزه موتورهای دیزلی بسیار پاکتر از گذشته و حتی پاکتر از نمونههای بنزینی هستند و گازهای گلخانهای کمتری تولید میکنند. به همین خاطر است که در بحث خودروهای هیبریدی، از موتورهای بنزینی استفاده میشود تا آلایندگی آنها در مجموع کاهش یابد.
- پیشرفت بیشتر موتورهای دیزل، تا توسعه سامانههای پیشرفته تزریق سوخت در دهه ۱۹۳۰ طول کشید.
- در نتیجه گرمای حاصل از متراکم شدن هوا، موجب انفجار سوخت در یک موتور دیزلمیشود.
- حرکت پیستون از طریق شاتون به میللنگ منتقل میشود و موجب گردش میللنگ میگردد.
- اگر فاصله باك تا پمپ گازوئيل زياد باشد، سوخت تحت فشار منفي ، يا در معرض مكش است.
اولین اتومبیل موتور دیزلی در 6 ژانویه 1930 تکمیل شد و یک سفر تقریباً 800 مایلی از شهر ایندیانا تا نیویورک آمریکا داشت تا پتانسیل موتور دیزل را به معرض نمایش بگذارد. این نوع از موتور پس از آن سفر، در میلیونها خودرو دیگر نیز استفاده شده است. در این مقاله، اشارهای به موارد استفاده سوخت دیزلی میکنیم تا با اهمیت این سوخت بیشتر آشنا شوید و دید گستردهتری نسبت به موارد استفاده دیزل در صنایع مختلف داشته باشید. سوخت دیزلی یا گازوئیل یکی از مهمترین انواع سوخت فسیلی است که کاربرد صنعتی فراوانی دارد و برای صنعت نفت و اقتصاد بسیار اهمیت دارد.
توربوشارژر موتور دیزل
نتایج حاصل از شبیه سازی احتراق نشان دادند کهدر زمان افزودن گاز مصنوعی به گاز طبیعی، بدون مواجهه عملکرد موتور با ضربه دیزل می توان به ارتقای سهم انرژی هیدروژن تا حداکثر 31%دست یافت. قدرت خروجی موتور بیش از 4% بهبود یافته و شرط احتراق دما پائین نیز برقرار می باشد. علاوه بر آن، ضمن دست یابی به راندماناندیکاتوری ناخالص بالای 50 % می توان در هر سیکل عملکردی موتور، میزان مصرف کل سوخت های هیدروکربنی را به میزان حداکثر 34%کاهش داد. موتور های دیزل شمع ندارند در واقع آنها هوا را میمکند و سپس آنرا متراکم و سوخت را مستقیماً به داخل محفظه احتراق تزریق میکنند (تزریق یا پاشش مستقیم).
اگر موتور هوا را بیش از اندازه متراکم کند ، مخلوط سوخت و هوا به طور خود به خودی مشتعل می شود و سبب ضربه زدن می شود . یک موتور بنزینی با ترکیب هوا و بنزین در بیرون از سیلندر آن را بهطور مستقیم به داخل سیلندر تزریق میکند و با جرقه زدن یک شمع، عمل احتراق انجام میشود. البته در موتورهای بنزینی جدید که از سیستم سوخترسانی انژکتور استفاده میکنند، عمل ترکیب بنزین و هوا در داخل سیلندر اتفاق میافتد. در موتورهای دیزلی شمعی وجود ندارد و به همین دلیل نسبت تراکم یا فشردگی هوای داخل سیلندر در موتورهای دیزل چندین برای موتورهای بنزینی است.