موتور دیزل چهار زمانه موتور دیزل چهارزمانه چیست؟ ماه نیرو | centraldiesel

بنابراین احتراق در داخل موتور آغاز می شود و گازهای با فشار بالا به داخل سیلندر پاشیده می شود و مطابق شکل، پیستون را به سمت پایین ( به سمت حرکت می دهد. در این سیستم، قطعات موتور تحت حالت فشار روغن کاری میشوند تا موتور عملکرد روان تری داشته باشد. طرز کار سیستم بدین نحو است که روغن مورد نیاز برای روانکاری موتور در مخزن روغن ذخیره میشوند و سپس توسط پمپ روغن، روغن از فیلتر عبور می کند و موتور را روغن کاری میکند. با تمام توضیحات داده شده می توان گفت که قدرت موتور بنزینی در برابر موتور های دیزلی بسیار کم بوده و در بسیاری از شرایط حتی نمی توان آن ها را مقایسه کرد .

  • موتورهای دیزل نیز مانند سایر موتورهای احتراق داخلی بر مبناهای مختلفی قابل طبقه‌بندی هستند.
  • در سال ۱۸۹۳ اولین موتور دیزل توسط رودولف دیزل ساخته شد و در سال ۱۸۹۵ در آمریکا ثبت اختراع شد.
  • در این مقاله، اشاره‌ای به موارد استفاده سوخت دیزلی می‌کنیم تا با اهمیت این سوخت بیشتر آشنا شوید و دید گسترده‌تری نسبت به موارد استفاده دیزل در صنایع مختلف داشته باشید.
  • اگر موتور با دور rpm1000، يعني 1000 دور در دقيقه ،كار كند، عمل سوخت پاشي بايد در300 را ثانيه انجام شود و شروع سوخت پاشي نبايد به مدتي بيش از زمان لازم براي يك درجه چرخش ميل لنگ به تعويق بيفتد .
به‌خصوص اگر مجله خبری دیزل مرکزی باشد که مسافت‌های طولانی را دست‌تنها رانندگی کنید. اما چرا و چطور؟ در ادامه درباره سازوکار کروز، اجزا، مزایا و معایبش خواهید خواند. این سیستم که در واقع مانع از قفل ماندن چرخ‌ها پس از ترمز‌گیری‌ می‌شود یک سیستم ترمز‌ پیشرفته است و به راننده این امکان را می‌دهد که در عین فشار شدید پدال ترمز، کنترل خودرو را به راحتی در دست داشته باشد. خطری که همواره در رانندگی احساس می‌شد، قفل شدن چرخ‌ها هنگام ترمز‌گیری‌های شدید و همچنین در شرایط لغزندگی جاده بود.

نحوه محاسبه میزان مصرف سوخت

به همین علت در موتورهای بنزینی با کمی فشرده‌سازی و تراکم و سپس جرقه شمع شاهد انفجار هستیم. اما در موتورهای دیزلی، هوا باید به قدری فشرده و در نتیجه گرم شود که با پاشش گازوییل، انفجار اتفاق بیفتد. از این رو ضریب تراکم در موتورهای بنزینی قدیمی تا به امروز در حدود ۷.۵ تا ۱۳ بوده که در برخی از پیشرانه‌های خاص به حوالی ۱۴ نیز می‌رسد که البته به شکل تجاری از این پیشرانه‌ها استفاده نمی‌شود.

سوخت دیزل (گازوئیل) چیست؟

همچنین در این سامانه امکان وجود فیلتر سوخت و جداکننده آب از سوخت وجود دارد که مانع از آسیب رساندن سوخت بی کیفیت به موتور دیزل می‌شود. یا بر حسب تعداد سیلندر یا شکل قرارگیری سیلندرها که بر این اساس به فقط یک نوع Vشکل است. این دو قطعه با دقت بالا و بدون داشتن وسیله آبندی کننده ای مانند رینگ، فشار سوخت را تا 1000بار یا بیشتر افزایش میدهند. بنابراین لازم است سوختی که به مدارات خصوصاً فشار قوی وارد میگردد عاری از هرگونه مواد جامد و شناور و خالص باشد. در غیر این صورت جداره داخلی بارل و سطح خارجی پلانجر به سرعت خش برداشته و از قدرت تراکم پمپ میکاهد.

آیا آب در گازوئیل قابل حل می‌باشد؟

موتورهای دیزلی گونه ای از موتورهای درون سوز هستند که در آن ها به جای عمل انفجار سوخت، احتراق در اثر تراکم صورت می گیرد. به این صورت که مخلوطی از سوخت و هوا بر اثر تراکم بسیار بالا بدون جرقه زدن متراکم می شوند و احتراق ایجاد می شود. موتورهای دیزلی اولین بار توسط دانشمند آلمانی به نام رودلف دیزل در سال 1892 اختراع شده است. موقعی که یک موتور دیزل سرد است، مرحله کمپرس ممکن است دمای هوا را به اندازه کافی برای مشتعل کردن سوخت بالا نبرد.

http://digitalmags.ir