موتور دیزل و کاربرد در صنایع و ژنراتور ها همه چیز درباره موتورهای دیزل دیزل پارسیا | centraldiesel

نسبت تراکم این موتور نسبت به موتور SI بالاتر است و از شمع استفاده نمی کند. اگرچه در گذشته و در جنگ جهانی دوم در هواپیما ها از این موتور ها استفاده گسترده ای شد اما به دلیل اختلاف فشار در سطح های بالا در حال حاضر در صنعت هواپیمایی استفاده از آن منسوخ شده است. از موتور های دیزل در زمین، هوا، دریا و حتی در زیر زمین استفاده های فراوان می‌شود. مزیت دیگر دیزل در تفاوت با نوع احتراق در سیستم موتور آن در مقایسه با نوع بنزین سوز است. اگر تا به حال تایر یک دوچرخه را با تلمبه باد کرده باشید، می‌دانید که هرچه بیشتر از تلمبه استفاده کنید، بدنه آن داغ‌تر می‌شود. یک سر سیلندر یکپارچه، محفظه دنده عقبی، کوپلینگ فنری و طراحی مدولار، این موتور را کوچک و سبک وزن می کند و لرزش و نویز را به حداقل می رساند.

  • شبيه پمپ مركب است ، با اين تفاوت كه سوخت پاش هاي آن جدا هستند، اما پمپ ها در يك محفظه قرار دارند.
  • به خاطر ماهیت خطیر کار این مجموعه‌ها و وضعیت بیماران موجود در آن‌ها، قطعی برق به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
  • یکی از مشکلات ماشین های بخار که با استفاده از زغال سنگ کار می‌کردند اتلاف انرژی بسیار زیاد ( در حدود 90 درصد) بود.
  • ۳٫سوخت های سنگین مانند دیزل (گازوئیل) دارای رتبه ساتان بالاتر و اکتان پایین تر هستند در نتیجه باعث افزایش تمایل برای احتراق خود به خودی و به طور کامل در سیلندر هستند .
  • سامانه روغن کاری سامانه روغن کاری باعث می‌شود که موتور شما به نرمی کار کند و با استفاده از روغن تحت فشار برای روانکاری و کاهش اصطکاک، مانع از ساییدگی قطعات متحرک می‌شود.
  • سوخت ارزان تر با چگالی انرژی بالاتر در مقایسه با بنزین و از طرف دیگر این سوخت سنگین تر و روغنی تر از بنزین است که نقطه جوش آن کمی بیشتر از آب است.

موتور دیزل، مانند موتور بنزینی، پیستونی در داخل سیلندر دارد، اما هنگام اولین حرکت پیستون به پایین فقط هوا، و نه مخلوط هوا و سوخت، داخل سیلندر می شود. پس از آن، پیستون به سمت بالا حرکت و هوا را متراکم می کند تا کاملاً داغ شود سپس، سوخت به هوای داغ اضافه و در آن جا مشتعل می شود. احتراق پیستون را به سمت پایین می آورد و در وضعیت ضربۀ قدرت قرار می دهد.

موتور تک دیزلی ETQ 186 استارتی ۱2 اسب بخار مدل 186FAE2

مجله خبری دیزل مرکزی های دیزلی دارای مزایای متعددی نسبت به سایر موتور های احتراق داخلی دارند. این فشرده سازی بالا باعث می‌شود که درجه حرارت هوا افزایش یابد سپس سوخت مستقیم به هوای فشرده شده در محفظه احتراق وارد می‌شود. دمای بالای هوا در سیلندر که فشرده سازی مکانیکی نام دارد باعث شده تا موتور های دیزلی تنها با روش فشرده سازی کار کنند.

پاسخ به “معرفی و تشریح اجزای موتور دیزل”

فشرده سازی باعث میشود دمای هوای داخل سیلندر تا حد زیادی افزایش یابد تا سوخت دیزل پخته شده به داخل اتاق احتراق تزریق شود و باعث ایجاد جرقه خود به خودی می‌شود. موتورهای دیزلی مدرن بر معایب مدل های قبلی خود از جمله سر و صدای بالاتر و هزینه های نگهداری غلبه نموده اند. قابل توجه است که موتور دیزلی با سوخت گازوئیل در مقایسه با موتورهای دیزل گازی از لحاظ هزینه های نگهداری ارزان هستند و همچنین توان بالاتری را دارا می باشند. در پایان پیستون یکبار دیگر به طرف پایین حرکت می‌کند و با شروع زمان تنفس چرخه جدیدی آغاز می‌گردد.

فرآيندي است كه در آن مولكول هاي مايع يا گاز به سطح ذرات جامدي كه با آنها تماس برقرار مي كنند، مي چسبند. اگر نیاز به مشاوره و اطلاعات بیشتر دارید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. شرکت های تجاری در هنگام قطعی ناگهانی برق و تعطیلی، متضرر می‌شوند.

http://digitalmags.ir