موتور دیزل و کاربرد در صنایع و ژنراتور ها همه چیز درباره موتورهای دیزل دیزل پارسیا | centraldiesel

موتورهای بنزینی دارای سرعت خیلی بیشتری نسبت به موتورهای دیزل هستند. در واقع موتورهای دیزل بیشتر برای کارهای قدرتی ، سنگین و آهسته مناسبند مانند کامیون ها، اتوبوس ها، تراکتورها، بولدوزرها و ماشین آلاتی از این دست. در مقایسه ای مشابه گفته می شود موتورهای بنزینی برای کارهای سبک ترکه سرعت مد نظر است، گزینه بسیار خوبی هستند. خرید وسیله نقلیه با موتور بنزینی یا دیزلی بستگی به استفاده شما دارد. وقتی صحبت از حمل و نقل سنگین و سفرهای طولانی می شود، ممکن است نظرات و ایده ها به سمت استحکام و دوام یک موتور دیزلی تغییر کند.

سیستم خنک کاری

این قطعه سبب فیلتر شدن و تسفیه سوخت شده و از صدمه خوردن به قطعات موتور جلوگیری می کند. این آلودگی‌ها می‌توانند باعث بیماری قلبی و ریوی و طیف وسیعی از اثرات مضر برای سلامتی شوند. همچنین می‌توانند به گیاهان، حیوانات، محصولات کشاورزی و منابع آبی آسیب برسانند. ترکیب شیمیایی بنزین معمولاً C9H20 است در حالی که گازوئیل اغلب C14H30 است. توان بر حسب اسب بخار و گشتاور برحسب پوند –فوت (۱b/ft) سنجیده می شود.

  • بنابراین در موتورهای دیزلی، هوا در سیلندر به شدت فشرده می شود (معمولا حدود 14 تا 23 برابر حجم اولیه خود).
  • در این مقاله به پاسخ سوال موتور دیزل چیست پرداختیم و با انواع موتور دیزل و نحوه کارکرد آن‌ها و هم‌چنین با کاربردهای آن در صنعت‌های مختلف آشنا شدیم.
  • من حسین اسدی هستم و به تازگی به تیم تولید محتوای دیزل پارسیا پیوسته ام، خوشحالم که در کنار شما خوانندگان عزیز هستم.
  • این سوخت در رینگ های آب بندی مسی که روی دریچه های خروجی پمپ انژکتور و خود انژکتورها پیچ شده اند، شکافته، شکسته، چرخیده و پاشیده می شود.

در این میان دیزل دوئیتز، ولوو، پرکینس، لوول، استامفورد، مکالته از انواع ژنراتور پرفروش و با کیفیت هستند. موتورهای چهار، شش، هشت و دوازده سیلندر برای توان‌های بیش‌تر و مصارف صنعتی استفاده می‌شوند و ساختارهای بزرگ‌تر و پیچده‌تری دارند. موتورهای یک، دو و سه سیلندر برای توان‌های پایین‌تر استفاده می‌شوند و ساختار ساده‌تر و ابعاد کوچک‎‌تری دارند. برای خرید قطعات موتور دیزل به صفحه قطعات یدکی موتور دیزل مراجعه کنید.

مجله خبری دیزل مرکزی بنزینی مخلوطی از گاز و هوا را می گیرد، فشرده می کند و با جرقه ای ترکیب حاصل را مشتعل می کند ولی موتور دیزلی هوا را می گیرد، آن را فشرده کرده و سپس سوخت به هوای فشرده تزریق می شود. موتورهای دیزلی شمع ندارند و گرمای هوای فشرده، سوخت را خود به خود مشتعل می کند. در دیزل ژنراتورها تبدیل انرژی سوخت گازوئیل به انرژی الکتریکی صورت میگیرد.

موتورهای دیزلی و بنزینی چه تفاوت هایی دارند؟

یا بر حسب تعداد سیلندر یا شکل قرارگیری سیلندرها که بر این اساس به فقط یک نوع Vشکل است. موتورهای دیزلی شمع ندارند، چراکه مرحله انفجار آن‌ها با تراکم بالای هوا و افزایش دمای آن اتفاق می‌افتد. مکمل سوخت بیو دیزل یا گازوئیل زیستی، یک سوخت گازوئیلی پاک است که از منابع طبیعی و قابل تجدید مانند روغن‌های پسماند خوراکی تولید می‌شود.

http://digitalmags.ir