سیستم سوخت رسانی در موتور دیزل به این ترتیب عمل می کند که ابتدا گازوییل از باک توسط پمپ برقی گرفته شده و پس از عبور از فیلتر وارد پمپ فشار بالا می شود. این پمپ که نیروی خود را ازمیل سوپاپ می گیرد فشار سوخت را بسیار بالا می برد و به درون ریل سوخت-رسانی فشرده می کند. این ریل مشترک بین تمام سیلندرها است و تمام انژکتورها به این ریل انشعاب دارند. انژکتورها مکانیکی- الکترومغناطیسی بوده و به فرمان واحد کنترل موتور عمل می کنند.
- موتور دیزل یکی از انواع موتور احتراق داخلی می باشد که با احتراق تراکمی، تبدیل انرژی در سوخت دیزل به انرژی مکانیکی را فراهم می کند.
- در این زمان پیستون پس از عبور از جلو مجاری تنفس هوای تازه را تا حد معینی متراکم میسازد.
- موتورهای بنزینی هوا و سوخت را قبل از ورود به داخل سیلندر مخلوط میکند که معمولا از کاربراتور استفاده میکنند اما موتورهای دیزل سوخت را مستقیم به داخل سیلندر می پاشند و گاها از ترزیق سوخت مستقیم استفاده میکنند.
- این موتور با استفاده از اجناس مرغوبی چون کاربراتور و سیستم برق رسانی منحصر به فرد خود بسیار راحت روشن میشود و مصرف سوخت پایینی نسبت به موتورهای هم کلاس خود دارد.
شمع گرمکن یک سیم گرمکن الکتریکی است (مانند سیم های داغی که شما در یک برشته کن می بیننید) که محفظه احتراق را گرم می کند و دمای هوا را موقعی که موتور سرد کار می کند را افزایش می دهد. پیستون از بالاترین مکان خود (نقطه مرگ بالا) به طرف پایینترین مکان خود در سیلندر (نقطه مرگ پایین) حرکت میکند در این زمان سوپاپ تخلیه بسته است و سوپاپ هوا باز است. با پایین آمدن پیستون یک خلا نسبی در سیلندر ایجاد میشود و هوای خالص از طریق مجرای سوپاپ هوا وارد سیلندر میگردد. در انتهای این زمان سوپاپ هوا بسته شده و هوای خالص در سیلندر حبس میگردد. موتور دیزل گونهای موتور درونسوز است که در آن از چرخه دیزل برای ایجاد حرکت استفاده میشود. فرق اصلی آن با دیگر موتورها استفاده از احتراق در اثر تراکم است.
فرآیند آغاز کار موتور
امروزه بیشترین ژنراتورهای دنیا که مصارف غیر خانگی دارند متکی به موتوهای دیزل هستند. قدرت این موتورها در حجم مشابه با ژنراتورهای گازی بسیار بیشتر است. در صنعت دریانوردی و در کشتی های تجاری و حتی در زیر دریایی های غیر هسته ای موتور دیزل مولد تولید نیرو برای به حرکت درآوردن آنها استفاده میشود. موتور دیزل یکی از مهمترین اختراعات و عامل پیشرفت و رفاه در صد سال اخیر بوده است.
مشکلات رایج موتورهای دیزلی
واحد کنترل موتور اطلاعات مورد نیاز خود را با استفاده از حسگرهای مختلف دریافت کرده و ابزاهای مختلفی از جمله انژکتور را کنترل می کند . از این موتور تک دیزلی 192 در صنعت بیشتر در آسفالت بر ها و موتور برق های قابل حمل و در کشاورزی برای پمپ های آب 4 اینچ یا بیشتر قابل حمل استفاده میشود. قابل استفاده در موارد بسیاری که نیاز به یک موتور کوچک و پرقدرت است مانند ماشین های با کاربردهای خواص و غیره میباشد. با توجه به شافت خروجی آن که تک خار و قطر 25 میلیمتر می باشد قابل استفاده برای مصارف مختلفی می باشد.
یا بر حسب تعداد مجله خبری دیزل مرکزی یا شکل قرارگیری سیلندرها که بر این اساس به فقط یک نوع Vشکل است. موتور دیزل، گونهای موتور درونسوز است که در آن از چرخه دیزل برای ایجاد حرکت استفاده میشود. تفاوت اصلی آن با دیگر موتورها استفاده از احتراق در اثر تراکم است. در این گونه پیشرانهها عمل انفجار صورت نمیگیرد، بلکه مخلوط سوخت و هوا در اثر تراکم بسیار بالا بدون جرقهزدن متراکم میشوند و دور اصلی این پیشرانهها بر خلاف موتورهای بنزین سوز ۱۰۰۰ دور در دقیقه محسوب میگردند. موتور دیزلی KD192F/FE کوپ یک موتور دیزل تک سیلندر 4 زمانه شفت عمودی و خنک شونده ب…