موتور دیزل ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | centraldiesel

با تولید و خدمات دیزل، جست‌و‌جو برای ژنراتور یا موتور دیزل مؤثر و مقرون به صرفه پایان می‌یابد. مشکلات احتراق آب اگر سوخت دیزل حاوی بخار آب باشد، می تواند به طور قابل توجهی بر عملکرد آن تأثیر بگذارد. موتورهای دیزلی مجهز به فیلتری به نام جداکننده سوخت و آب هستند که نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارد و اغلب توسط صاحبان خودروهای دیزلی نادیده گرفته می شود.

  • سلام خب پیمان جان انواع اقسام نیروگاه داریم حرارتی، دیزل ژنر…
  • به همین منظور تعمیر و نگهداری موتورهای دیزل با این تنوع در سازنده، تامین کننده، مدل، طراحی و تکنولوژی، امری شایسته توجه ویژه است.
  • در آغاز کار، وقتی پیستون از TDC به BDC حرکت می کند، پیستون در داخل سیلندر خلاء ایجاد می کند؛ از این رو به دلیل اختلاف فشار بین ورودی موتور و سیلندر، هوا وارد سیلندر می شود.
  • با طراحی خاصی که موتورهای دیزل دارند با گرم شدن موتور ژنراتور دیزلی، بدنه موتور خنک نگه داشته میشود.

مجله خبری دیزل مرکزی دیزل سری H یک مجموعه مشترک طراحی شده توسط SDEC و UK Ricardo است. ما بر اساس نیاز بازار چین و ترکیب آن با با تکنولوژی اثبات شده، اقدام به توسعه محصول جدید و برجسته کردیم. با استفاده از فرایند توسعه GDPD، این سری موتور یک پلت فرم قدرتمند در سطح جهانی است که بر اساس استانداردهای تولید موتور SATC تولید شده است. موتور سری H دارای ساختار فشرده، محدوده قدرت گسترده، قابلیت اطمینان بالا، بهره وری، و لرزش و سر و صدا کم است.

همه چیز درباره موتورهای دیزلی

در مرحله سوم، موتورهای دیزلی به دلیل دما و فشار بالایی که در پایان تراکم ایجاد می شود، خود به خود مشتعل می شوند. موتورهای دیزلی برای شروع به ترکیب سوخت و هوا و مقدار زیادی گرما نیاز دارند. این قطعات گاز دیزل را به محفظه احتراق آزاد کرده و در آنجا با هوا مخلوط می شود و احتراق حاصل از سوخت و هوا خودرو را روشن می کند. در انتهای زمان تراکم در حالیکه هر دو سوپاپ همچنان بسته‌اند و پیستون به نقطه مرگ بالا می‌رسد مقداری سوخت روغنی (گازوئیل) به درون هوا فشرده و داغ موجود در محفظه احتراق پاشیده می‌شود و ذرات سوخت در اثر این درجه حرارت زیاد محترق می‌گردند. پس از خاتمه تزریق سوخت عمل سوختن تا حدود ۳/۲ از زمان قدرت ادامه پیدا می‌کند.

دینام یا ژنراتور

کلمه دیزل نام یک مخترع و مهندس آلمانی به نام رودلف دیزل است که در سال ۱۸۹۲ پس از چهارده سال کار شبانه‌روزی، نوع خاصی از موتورهای احتراق داخلی را به ثبت رساند، به احترام این مخترع اینگونه موتورها را موتورهای دیزل می‌نامند. بیشتر انواع موتور دیزل ، اغلب از چرخه چهار زمانه استفاده می کنند. معمولا بانک‌های سیلندرها به تعداد دو عدد استفاده می‌شوند، اما تا جایی که بار موجود بر روی میل لنگ متوازن باشد و از ارزش اضافی جلوگیری شود، هر تعداد سیلندر قابل استفاده است. به وجود آمدن نقص در عملکرد موتورهای دیزل مانند دیر روشن شدن و یا بد روشن شدن موتور دیزل ممکن است برای همه افراد پیش بیاید؛ اما چیزی که به خود شما بستگی دارد نگهداری مناسب از این موتورهاست. دلایل مختلفی وجود دارد تا یک موتور دیزل دیر روشن شود که در ادامه می‌خواهیم به مهم‌ترین آن‌ها اشاره کنیم.

استفاده از مایع خنک کننده برای مصارف ژنراتور دیزلی برای موتور دیزلی بسیار مناسب است. با تمام توضیحات داده شده می توان گفت که قدرت موتور بنزینی در برابر موتور های دیزلی بسیار کم بوده و در بسیاری از شرایط حتی نمی توان آن ها را مقایسه کرد . قدرت و نوع طراحی و پتانسیل قدرتی موتور های دیزل به قدری زیاد است که می تواند با سیلندر های بسیار کمتر در مقایسه با سیلندر خودرو های سواری قدرت بسیار زیادی را تولید کنند . قبل از بررسی دقیق در باره موتور دیزل نمی خواهیم وقت شما را درباره تاریخچه موتور های دیزلی بگیریم اما باید بدانید شما با موتوری در ارتباط هستید که سوخت کمتر و قدرت بیشتر یکی از ویژگی هایشان است .

http://digitalmags.ir