
بروزرسانی: 08 فروردین 1404
موتور دیزل معنی در دیکشنری آبادیس | centraldiesel
سوخت اغلب با کیفیت پایین دارای محتوای آب بالایی است که در ابتدا منجر به دود سفید موتور می شود، اما این آب می تواند به انژکتورها و اجزای دیگر آسیب برساند و منجر به دود سیاه شود. با تغییر سوخت در این مرحله مشکلی حل نمی شود ، شما به یک مهندس ژنراتور نیاز دارید. دود سیاه تولید شده از دیزل ژنراتور شما به دلیل احتراق گازوئیل سوخته در گاز خروجی نیست. احتراق ضعیف منجر به مصرف سوخت زیاد می شود و ممکن است نشانه ضعف در نگهداری یا خرابی موتور باشد. در مدار فشار ضعیف بین باک و فیلتر قرار دارد و وظیفه آن کشیدن سوخت از باک و رساندن به مجرای مشترک پمپ انژکتور است. پمپ اولیه به دو صورت پیستون دار و دیافراگمی که نوع پیستون دار متداول پر مصرف تر است.
- 1- تولید گشتاور بالاتر؛ به دلیل نسبت تراکم بالاتر، موتور دیزل می تواند گشتاور بیشتری تولید کند.
- باید توجه داشت که برخی موتورهای دیزلی و بعضی برندها تنها و تنها بر پایه اضطراری کار بودن طراحی و تولید شده اند و همین مهم باعث میشود تا در خرید دیزل ژنراتور نیاز به وجود مشاور جهت خرید بیش از پیش احساس گردد.
- بیشتر انواع موتور دیزل ، اغلب از چرخه چهار زمانه استفاده می کنند.
- کیفیت مایع خنک کننده و آب را می توان با تسترهای آماده موجود با نسبت سنج بررسی کرد.
همان طور که می دانید اگر موتور در شرایط خوبی کار کند به راحتی روشن می شود و هیچ روغنی مصرف نمی کند، اما گاهی اوقات ممکن است با کاهش کشش موتور یا وجود آمدن دود خاکستری مواجه شوید. این موضوع می تواند به این دلیل باشد که پمپ تقویت کننده، داخل پمپ سوخت دچار نقص شده است. در طول این حرکت، پیستون هوا را برای ایجاد فشار بیشتر در داخل سیلندر فشرده سازی می کند. آموزش و مطالب مفید درباره تعمیرات دیزل ژنراتور ها و موتور برق به همراه اصول نگهداری و ..
ویژگی های موتور دیزلی کوپ مدل KD186FA/FAE
بنابراین بعضی مجله خبری دیزل مرکزی های دیزلی سوپاپ مکش مخصوصی قبل از محفظه احتراق به کار می گیرند یا از وسایل دیگری برای گردابی (چرخشی) کردن هوا در داخل محفظه احتراق استفاده می کنند و یا در غیر این صورت جرقه زنی و فرآیند احتراق بهبود می دهند . یکی از تفاوتهای بزرگ بین موتور های دیزلی و بنزینی در فرآیند تزریق سوخت است . اکثر موتور خودروها از دریچه تزریق ( انژکتور) یا یک کاربراتور استفاده می کنند که نسبت به تزریق مستقیم ترجیح دارد . بنابراین در یک موتور خودرو ، همه سوخت در داخل سیلندر در طی مرحله مکش بارگذاری شده و سپس متراکم می شود . اگر موتور هوا را بیش از اندازه متراکم کند ، مخلوط سوخت و هوا به طور خود به خودی مشتعل می شود و سبب ضربه زدن می شود . موتور های دیزل تنها هوا را متراکم می کنند، بنابراین نسبت تراکم می تواند خیلی بالا باشد.
موتور بنزینی 7 اسب هواسدان
جالب است بدانید موتور دیزلی در تانک ها هم استفاده می شوند و به دلیل قدرت بسیار زیاد می توانند تانک هایی با وزن بیش از ۴۰ تن را با سرعتی در حدود ۶۰ کیلومتر بر ساعت جابجا کنند. هیچ یک از بازرسی های مدار خنک کننده کامل نمی شود مگر زمانی که اطمینان حاصل کنیم اتصالات مدار کاملاً محکم هستند و کل مدار خنک کننده عاری از هوا است. این مسئله می تواند باعث کاویتاسیون داخلی و خوردگی نقطه ای در مسیرها شود، مخصوصاً در قطعاتی که مانند بوش پیستون ها در دمای بالاتر کار می کنند.
موتورهای دیزل نیز مانند سایر موتورهای احتراق داخلی بر مبناهای مختلفی قابل طبقه بندی هستند. مثلاً می توان موتورهای دیزل را بر حسب مقدار دفعات احتراق در هر دور گردش میل لنگ به موتورهای دیزل دوزمانه و یا موتورهای دیزل چهارزمانه تقسیم بندی نموده و یا بر حسب قدرت تولیدی که به شکل اسب بخار بیان می گردد. یا بر حسب تعداد سیلندر و یا شکل قرارگیری سیلندرها که بر این اساس به دو نوع موتورهای خطی و موتورهای V یا خورجینی تقسیم بندی می کردند و ... اگر در هنگام استارت زدن، مقدار زیادی دود آبی از اگزوز نشر پیدا می کند و این دود به سرعت ناپدید می شود می تواند نشانه کاهش فشرده سازی در یکی از سیلندرها و یا نقص در عملکرد شمع گرمکن در موتور دیزلباشد.
http://digitalmags.ir