
بروزرسانی: 30 فروردین 1404
موتور دیزل معنی در دیکشنری آبادیس | centraldiesel
امروزه بیشترین ژنراتورهای دنیا که مصارف غیر خانگی دارند متکی به موتوهای دیزل هستند. قدرت این موتورها در حجم مشابه با ژنراتورهای گازی بسیار بیشتر است. در صنعت دریانوردی و در کشتی های تجاری و حتی در زیر دریایی های غیر هسته ای موتور دیزل مولد تولید نیرو برای به حرکت درآوردن آنها استفاده می شود. موتور دیزل یکی از مهم ترین اختراعات و عامل پیشرفت و رفاه در صد سال اخیر بوده است.
- که در این صورت در موتور 2 زمانه شما مکش و تراکم را در یک سیکل و قدرت و تخلیه را در سیکل دوم و یا سیکل آخر مشاهده می کنید .
- ۹٫طول عمر یک موتور دیزلی به طور تقریبی دو برابر یک موتور بنزینی است که به دلیل طراحی قدرتمند قطعات موتور است.
- در موتور بالگردها به جای اتصال به میل لنگ و فلایویل مستقیما آن را به میل پره متصل می کنند.
- در این سالها رابرت بوش تولید انبوه پمپ های سوخت پاش خود را آغاز کرد.
- این کار تا زمانی که سنسورها زمان باز شدن آن را ارسال کنند تا باعث استارت خودرو شود، ادامه پیدا می کند.
وقتی هوا فشرده شد، غباری از سوخت توسط انژکتورها به داخل سیلندر پاشیده می شود. البته میزان سوختی که پاشیده می شود بستگی به این دارد که راننده چقدر پدال گاز را می فشارد. این گونه موتورها با موتورهای احتراق خارجی، مانند موتورهایی که در لوکوموتیوهای بخار قدیمی مورد استفاده قرار می گرفت، فرق های زیادی دارند. در موتورهای بخار، یک آتش بزرگ در یک طرف یک بویلر قرار دارد و به آب حرارت داده و آن را به بخار تبدیل می کند.
دیزل ژنراتور چیست (همراه با عکس طرز کار اجزای آن)
یک موتور برق دیزلی در مقایسه با سایر انواع، کارکرد پیشرفته تری را برای کاربر ارائه می دهد. به همین دلیل معمولا مشتریان، خریداری موتور برق دیزلی را به سایر مدل ها ترجیح می دهند. موتور های بنزینی نیز مانند موتورها دیزلی دارای چهار بخش ( مکش و تراکم و قدرت و تخلیه ) هستنند . اما یک روز مایکل ویلِتانژ طرحی مبنی بر استفاده موتور های دیزلی در صنعت خودرو و ارتش داد که بلافاصله مورد تحلیل قرار گرفته و محصولات بسیار زیادی ساخته شد .
تاریخچه موتورهای دیزل
مجله خبری دیزل مرکزیهای دیزل براساس طرز کارکردشان به دو دسته موتورهای چهارزمانه و دوزمانه تقسیم میشودند. در این موتورها ها 4 عامل اصلی مکش یا تنفس - تراکم یا فشار - کار یا انفجار و تخلیه یا دود انجام میشود. در این حالت وقتی پیستون به سمت پایین حرکت می کند حجم سیلندر زیاد می شود و وقتی که پیستون به سمت بالا حرکت می کند حجم سیلندر کم می شود. به طور کلی موتورها انرژی گرمایی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند. موتورهای احتراق داخلی کارآمدتر از موتور بخار هستند و به طور گسترده در زمینه حمل و نقل استفاده می شوند.
موتور دیزلی KD292F کوپ یک موتور دیزل 2 سیلندر 4 زمانه خنک کنندگی با هوا
بخار در داخل لوله هایی به حرکت در می آید و در آن سوی بویلر به یک سیلندر می رسد. در سال ۱۸۹۲، دکتر رودولف دیزل آلمانی، حق اختراع یک موتور طراحی شده را به ثبت رساند که در آن احتراق سوخت بلافاصله پس از تزریق به سیلندر سوخت انجام می شد. این اشتعال ناشی از گرمای زیاد تولید شده توسط چگالی هوای بالا بود. او ابتدا می خواست موتورش زغال سنگ پودر شده را بسوزاند، اما به سرعت به نفت روی آورد و نتایج قابل توجهی به دست آورد. سهم عمده ای از فعالیتهای شرکت حمل و نقل کرخه ترابر تولیدات داخلی به ویژه محصولات میانی می باشد. این شرکت با عزم و اراده ی خود در راستای پیشرفت و توسعه اقتصاد و صنعت، همکاری تنگاتنگی با دیگر زیرمجموعه های تحت پوشش گروه هلدینگ مدیران صنعت زاینده رود داشته و در عین حال نقش موثری در حمل و نقل تولیدات دیگر کارخانجات کشور ایفا می نماید.
http://digitalmags.ir