هر دو عملیات معدنکاری سطح و زیرزمینی به تجهیزات دیزلی برای استخراج مواد و بارگیری کامیونها متکی هستند. بیل و مته های دیزلی این محصولات را استخراج می کنند و آنها را به کامیون های عظیم معدن یا بر روی کمربندهای حمل می اندازند و همچنین با همان سوخت کار می کنند. موتورهای با سرعت بالا برای تراکتور، کامیون، قایق بادبانی، اتوبوس، اتومبیل، کمپرسور، ژنراتور و پمپ استفاده می شود. آزمایشگاه دیزل BMW در اتریش، رهبر جهانی در توسعه موتور دیزل خودرو است.
موتور تک دیزلی ETQ 173 | پیشرانه گازوئیلی با توان ۵ اسب بخار
هزینه سوخت دیزل در مقایسه با بنزین ، منجر به علاقه قابل ملاحظه به هواپیماهای عمومی کوچک دیزلی شده است و از همین رو، چند تولید کننده به تازگی شروع به فروش موتورهای دیزل نمودهاند. نکته مهم درباره استفاده از موتورهای دیزلی این است که حتماً باید از روغن استاندارد برای آن استفاده کرد. در موتور برق دیزلی، انرژی الکتریکی از تبدیل یک سوختِ شیمیایی، عمدتاً گازوئيل، تولید میشود. برای این کار، گازوئیل و هوا در تراکم بالایِ سیلندر قرار میگیرند تا حدی که بدون نیاز به جرقه زدن، اشتعالِ سوخت صورت میگیرد و چرخهی تبدیل انرژی آغاز میشود. مهمترین تفاوت موتور دیزلی با موتورهای دیگر در همین نوع سوخت و شیوهی احتراق داخلی است. موتور دیزل و آلترناتور اجزای اصلی تشکیلدهندهی یک دستگاه دیزل ژنراتور هستند که طی انجام عملیات کوپلینگ، با یکدیگر مونتاژ میشوند.
در واقع مجله خبری دیزل مرکزی لنگ قطعه ای است که برای تبدیل حرکت بالا و پایین پیستون به یک حرکت چرخشی استفاده می شود. میل لنگ تا ترکیب سوخت و هوای مورد نیاز برای احتراق بسته می ماند. این کار تا زمانی که سنسورها زمان باز شدن آن را ارسال کنند تا باعث استارت خودرو شود، ادامه پیدا می کند. میل بادامک ها در موتورهای دیزلی، نزدیک بالای موتور قرار دارند و اجازه می دهند تا سوخت و هوا وارد شود و دود اگزوز را نیز به بیرون آزاد کند. در واقع میل بادامک ها دریچه ها را باز و بسته کرده و امکان احتراق را فراهم می کنند.
خود را به عنوان یک شرکت پیشرو در صنعت دیزل ژنراتور مطرح کرده وبعنوان یک توزیع کننده متخصص و فعال این کارخانجات در پروژهای مختلف همکاری مطلوب و شایسته ای داشته است . در این مقاله قصد داریم شما را با موتور دیزلی آشنا کنیم و تاریخچه این دستاورد مهم بشری را بازگو کنیم. در بیشتر موارد، سیستم این مدل از نوع تزریق مستقیم بوده و دارای توربوشارژ و خنک کن انتهایی هستند. هنگامی که قابلیت اطمینان و پایداری بسیار مهم است، ممکن است با سرعت 500 دور در دقیقه کار کنند. موتورهای با سوراخ های بیشتر از 600 میلی متر تقریباً منحصر به سیستم های چرخه دو زمانه می شوند. این سیستم همچنین برای خنک کردن موتور نیز مورد استفاده قرار می گیرد؛ زیرا دمای بالاتر موجب افت کیفیت روغن موتور خواهد شد و سیستم خنک کننده موتور نیز با کنترل دمای روغن، از افت کیفیت روغن مورد استفاده موتور جلوگیری می کند.
نسبت هوا به سوخت
موتور دیزلی مقاوم است و طول عمر بالایی دارد، از سوی دیگر، هزینههای نگهداری از این موتور نیز پایین میباشد. تعمیر انواع موتور پرکینز با بهترین قیمت و خدمات سرویس و تامین قطعات در دیزل پارسیا انجام میشود. این موتورها در خودروها، کامیونهای سبک و برخی کاربردهای کشاورزی و ساختمانی و به عنوان ژنراتورهای برق ثابت کوچک بوده و به عنوان درایوهای مکانیکی استفاده میشوند. سایر روشهای راهاندازی شامل تجهیزات کمکی و پذیرش انفجار هوای فشرده به یک موتور فعال با هوا است که برای چرخاندن چرخ لنگر موتور بزرگ طراحی شده است. دمای هوا معمولاً بیش از 526 درجه سانتیگراد (979 درجه فارنهایت) است.
- از مدل های مختلف موتور دیزل می توانید در دستگاه های مختلفی مانند سیستم های چمن زنی، موتور برق، دیزل ژنراتوری، خودرو ها، ویلا و مراکز صنعتی و نیروگاهی بزرگ بهره مند شوید.
- در موتورهای دیزل از تزریق مستقیم سوخت استفاده می شود، یعنی سوخت دیزلی به صورت مستقیم به سیلندر تزریق می شود.
- بیشتر وسایل نقلیه سنگین مانند کامیون ها ،تریلر، کمرشکن، اف هاش، انواع ولوو، ترانزیت ها و …
- مهمترین تفاوت موتور دیزلی با موتورهای دیگر در همین نوع سوخت و شیوهی احتراق داخلی است.