موتور دیزل فیات FPT شرکت توربوتراکرز : فروش انواع لیفتراک و انواع موتور دیزل ژنراتور | centraldiesel

طرز کار سیستم بدین نحو است که روغن مورد نیاز برای روانکاری موتور در مخزن روغن ذخیره میشوند و سپس توسط پمپ روغن، روغن از فیلتر عبور می کند و موتور را روغن کاری میکند. سامانه خنک‌کننده موتورها سامانه خنک‌کننده برای قرار دادن موتور در بهترین دما برای کار کردن می‌باشد – معمولاً مخلوطی از آب مقطر و گلیکول با برخی مواد افزودنی اضافی برای جلوگیری از خوردگی قطعات موتور استفاده می‌شود. همچنین ممکن است یک فیلتر خنک‌کننده در برخی موتورها و یک پمپ آب وجود داشته باشد که در واقع یک پمپ خنک‌کننده است. پمپ خنک‌کننده برای به حرکت درآوردن مایع خنک‌کننده در درون موتور و همچنین از یک دستگاهی به نام رادیاتور برای خنک کردن مایع و انتقال حرارت آب به هوای اطراف استفاده می‌شود.

  • به‌بیان‌دیگر این دسته از موتورها قادرند توان محرکه و شتاب لازم را برای شناور تأمین کنند.
  • در این مرحله حرارت گازهای مشتعل شده به ۲۰۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد و فشار داخل سیلندر تا حدود ۸۰ اتمسفر افزایش می‌یابد.
  • در این حالت، در یک موتور بنزینی، تمام سوخت در طول کورس مکش وارد سیلندر شده و سپس متراکم می شود.
  • پیستون از بالاترین مکان خود (نقطه مرگ بالا) به طرف پایین‌ترین مکان خود در سیلندر (نقطه مرگ پایین) حرکت می‌کند در این زمان سوپاپ تخلیه بسته است و سوپاپ هوا باز است.

مجله خبری دیزل مرکزی پیستون از طریق شاتون به میل‌لنگ منتقل می‌شود و موجب گردش میل‌لنگ می‌گردد. در این مرحله حرارت گازهای مشتعل شده به 2000 درجه سانتیگراد می‌رسد و فشار داخل سیلندر تا حدود 80 اتمسفر افزایش می‌یابد. پیستون از نقطه مرگ پایین به طرف بالا (تا نقطه مرگ بالا) حرکت می‌کند و در حالیکه هر دو سوپاپ بسته‌اند (سوپاپ هوا و سوپاپ تخلیه) هوای داخل سیلندر متراکم می‌گردد و نسبت تراکم به ۱۵ تا ۲۰ برابر می‌رسد. فشار داخل سیلندر تا حدود ۴۰ اتمسفر بالا می‌رود و بر اثر این تراکم زیاد حرارت هوا داخل سیلندر به شدت افزایش یافته و به حدود ۶۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

در هوا:

پس هر راننده ای باید قطعات اصلی موتور دیزل را حداقل در حالت کلی بشناسد، تا اگر مشکلی پیش بیاید، احتمال بروز مشکل و منشا آن را حدس زده و تشخیص دهد. چرا که در صورت بروز مشکلات حاد، شاید کل موتور نیاز به تعویض داشته باشد. در ادامه به توضیح قسمت های مختلف موتورهای دیزلی و اجزاء‌ آن می پرازیم.

معایب موتورهای دیزلی

در برخی کشورها، که نرخ های مالیاتی سوخت دیزل بسیار ارزان تر از بنزین است، وسایل نقلیه دیزلی بسیار محبوب هستند. این کیفیت منجر به استفاده گسترده از ژنراتورهای دیزلی در سراسر برنامه های تفریحی، مسکونی، تجاری، ارتباطات و صنعتی می شود. یک ژنراتور یک محصول انقلابی است که قدرت آماده به کار را در دسترس میلیونها شرکت، خانه و کسب و کارهای کوچک به ارمغان می آورد. طرز کار این قسمت به این گونه است که باعث اسپری و پودر شدن سوخت و به بهبود ترکیب آن و سوخت با هوا کمک می کند. آنلاین کالاسان زیر مجموعه شرکت فن آوران صانع شرق با اخذ مجوزهای قانونی لازم ، زمنیه ای مناسب را برای معرفی تمام سازمان ها ، شرکت ها و اشخاص حقیقی در بازار برق ، و همکاری ایشان ، با یکدیگر ایجاد کرده است.

http://digitalmags.ir

سایر متدهای استارت موتور از تجهیزات کمکی استفاده می‌کنند که شامل متد ورود ناگهانی حجم زیادی هوای متراکم داخل یک موتور که آماده است تا چرخ لنگر یک موتور دیزلی را بچرخاند، می‌شود. تأمین جریان برق برای یک ژنراتور و استفاده از یک موتور کوچک بنزینی که به‌صورت مشابهی به چرخ لنگر موتور متصل هستند هم متدهای دیگری برای روشن کردن موتور دیزلی هستند. انتخاب مناسب‌ترین متد روشن کردن موتور دیزلی به سایز موتوری که قرار است روشن شود، به نوع مصرف‌کننده‌های متصل به منبع قدرت و امکان قطع مصرف‌کننده‌ها در هنگام استارت زدن موتور، بستگی دارد. در انتهای زمان اول مقداری سوخت روغنی (گازوئیل) به صورت پودر شده به درون هوای متراکم شده و داغ موجود در محفظه احتراق پاشیده می‌شود و ذرات سوخت محترق می‌گردد.

چرخه موتورهای دیزل دوزمانه[ویرایش]