موتور دیزل سری H برای مجموعه دیزل ژنراتور SDECعنوان متداول: موتور دیزلی سری H\xa0برای\xa0Genset | centraldiesel
انتشار: مرداد 08، 1403
بروزرسانی: 23 خرداد 1404

موتور دیزل سری H برای مجموعه دیزل ژنراتور SDECعنوان متداول: موتور دیزلی سری H\xa0برای\xa0Genset | centraldiesel

آسان بار تخصصی ترین و محبوب ترین سامانه اینترنتی ارائه دهنده خدمات حمل و نقل کالا در سراسر ایران به رانندگان پایه یک و شرکت های حمل ونقل (باربری) است، به عبارت دیگر آسان بار پل ارتباطی رانندگان و شرکت های حمل ونقل در بستر اینترنت است. شرکت های حمل ونقل از طریق اپلیکیشن، بارهای خود را با تمامی جزئیات اعلام می کنند. این سری موتور می تواند استاندارد آلاینده های غیر جاده ای مجاز چین Ⅱ Emissions را برآورده کند. عمر B10 بلوک سیلندر بیش از ساعت کار با قابلیت اطمینان عالی است. فلایویل هایی که دارای لبه های دندانه ای هستند نیز در صورت نیاز به چرخش نیز کمک می کنند.

  • بنز به دلیل اولین استفاده کننده عمده از موتور دیزل در جهان به عنوان بهترین در میان رقبا شناخته می شود .
  • سیستم دسته بندی API شامل دو بخش عمده می باشد؛ روغن های مربوط به موتورهای بنزینی (کلاس SA-SN) و روغن های مربوط به موتورهای دیزلی (CA-CJ-4).
  • اگر روغن با گازوئیل رقیق شود، اجازه می دهد از بین حلقه پیستون و دیواره سیلندر عبور کند.
  • آنالیز روغن می تواند آلودگی های داخل روغن نظیر سوخت، دوده، نمک، شن، خاک و قبار را بررسی کند و همچنین وجود ذرات فلزی در نتیجه فرسایش قطعات داخلی را رهگیری کند.
  • در واقع حرارت های بالا در این موتورها برای شعله ور ساختن سوخت مورد استفاده قرار می گیرند.

مجله خبری دیزل مرکزیسازان با سیستم خاصی که سوخت داخل باک را گرم می کند این مشکل را حل کرده اند، اما باز هم گاهی اوقات مشکلاتی را ایجاد می کند. احتراق درونی انرژی کمتری هدر می دهد چون حرارت مجبور نیست از محلی که تولید می شود به طرف سیلندر حرکت کند. در واقع، همه اتفاق ها در یک محل می افتد و درست به همین خاطر است که موتورهای احتراق درونی کم مصرف تر هستند و با یک میزان معین از سوخت ، انرژی بیشتری تولید می کنند. موتورهای کوچک در خودروها، کامیون های سبک، ماشین آلات کشاورزی، ساختمانی (ژنراتورهای برق) و… استفاده می شوند که معمولا تزریق مستقیم، چهار یا شش سیلندر و… هستند. ۱۳٫موتور های دیزلی اگر طراحی اجزای موتور مانند فشار ، سرعت و بار انجام شده باشد میتوانند فشار فوق العاده یا توربو شارژ را بدون هیچ محدودیتی بپذیرند. ۷٫سیم پیچ ، سیستم های جرقه زنی و غیره که باعث ایجاد حذف و ایجاد نویز می شود در موتور دیزل وجود ندارد .

موتور تک ديزلي ETQ 178 هندلي 7 اسب بخار مدل 178FH

در سیستم های انژکتوری نیز تزریق سوخت درست قبل از مکش و خارج از سیلندر انجام می شود. در این حالت، در یک موتور بنزینی، تمام سوخت در طول کورس مکش وارد سیلندر شده و سپس متراکم می شود. تراکم ترکیب سوخت و هوا، به نوعی نسبت تراکم موتور را محدود می کند، که اگر هوا بیش از حد فشرده شود، مخلوط سوخت و هوا خود به خود مشتعل می شود و باعث ضربه خواهد شد. در موتورهای دیزل از تزریق مستقیم سوخت استفاده می شود، یعنی سوخت دیزلی به صورت مستقیم به سیلندر تزریق می شود. با توجه به این که موتور دیزل فقط هوا را فشرده می کند، نسبت تراکم می تواند بالاتر باشد. هم چنان چه در بالا نیز اشاره شد، هر چه نسبت تراکم بیشتر، توان تولیدی نیز بیشتر خواهد بود.

فرآیند آغاز کار موتور

در موتورهای بنزینی، مخلوط هوا و بنزین به اندازه ای فشرده می شود که به حدود یک دهم حجم اصلی اش می رسد، ولی در موتورهای دیزلی، هوا بین ۱۴ تا ۲۵ برابر فشرده تر می شود. یک واشر سرسیلندر بین بلوک موتور و سرسیلندر موتورهای دیزلی قرار دارد. این قطعه یا جزء در موتورهای دیزلی، از نشت مایعات به سرسیلندر جلوگیری می کند. چرا که در صورت خیس شدن سر سیلندرها عمل احتراق با توجه به فراهم نشدن سوخت و هوای مناسب برای راه اندازی به درستی انجام نخواهد شد. همچنین این قطعه با توجه به سیستم خنک کاری از یک طرف و همچنین گرمای ناشی از احتراق از طرف دیگر مستعد تاب برداشتن می باشد.

دینام یا ژنراتور

تعویض منظم روغن و فیلتر (یا تمیز کردن فیلترهای روغن گریز از مرکز) باعث می شود روغن، ضایعات اضافه را از موتور خارج کند که این امر موجب تمیزی داخلی موتور و کاهش فرسایش در اجزاء آن می شود. موتورهای دیزل در طیف بسیار متنوعی از صنایع و تجهیزات به کار گرفته می شوند. از تجهیزات دریایی گرفته تا دیزل ژنراتورها، از ماشین آلات راهسازی گرفته تا خودروهای باری، در قلب بسیاری از این تجهیزات یک موتور دیزل قدرتمند می تپد که وظیفه تولید توان را بر عهده دارد. فرقی نمی کند که یک موتور دیزل به صورت مداوم استفاده شود یا به صورت گاه به گاه، در هر صورت برای کارکرد صحیح و بهینه در طول عمر موتور بایست برنامه درستی برای نگهداشت آن پیاده سازی شود. نکات مرتبط با تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتورها را در این لینک بخوانید.

http://digitalmags.ir