موتور دیزل سری H برای مجموعه دیزل ژنراتور SDECعنوان متداول: موتور دیزلی سری H برای Genset | centraldiesel

در این زمینه باید به موتورهایی که لوله‌های سیلیکونی دارند توجه ویژه‌ای کرد، زیرا این نوع لوله‌ها همیشه اتصالات محکمی با قطعات موتور برقرار نمی‌کنند. در این نوع لوله و اتصالات فقط باید از بست‌های فنری با تنش ثابت استفاده کرد و به صورت دوره‌ای مورد بازدید قرار بگیرند. اگر تردیدی در مورد پیوستگی اتصالات سیستم خنک کننده وجود داشته باشد باید با سازنده موتور مشورت شود و مشکل برطرف گردد.

  • سیستم کارکرد هواپیما ها و در کل موتور های صنعت هواپیمایی به شدت ا موتور های زمینی و دریایی متفاوت است .
  • در قوی ترین بالگرد دنیا که در آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد و توانایی حمل 8 هزار تن را دارد از موتور دایره ای دیزلی 24 سیلندر استفاده شده است.
  • اکثر موتور خودروها از دریچه تزریق ( انژکتور) یا یک کاربراتور استفاده می کنند که نسبت به تزریق مستقیم ترجیح دارد .
  • در برخی از کشورها که نرخ مالیات بر سوخت دیزل نسبت به بنزین ارزان تر، وسایل نقلیه دیزلی بسیار محبوب تر هستند.

در نتیجه این عوامل، میزان استهلاک و هزینه‌های تعمیر و نگهداری موتورهای دیزل نسبت به بنچمارک‌های موجود در دنیا فاصله قابل توجهی دارد. همچنین استفاده موثر از نگهداشت مبتنی بر پایش وضعیت، که عموماً در حد آنالیز روغن دوره‌ای در برخی موارد به اجرا در می‌آید، از جایگاه اثربخشی که می‌تواند داشته باشد فاصله دارد. پیاده‌سازی موثر ترکیبی بهینه از روش‌های پیش‌گیرانه و پیش‌بینانه می‌تواند نقش جدی در کاهش هزینه‌های نگهداشت و افزایش بهره وری استفاده از این تجهیزات داشته باشد. مشکل انژکتور، مشکل زمان بندی یا پاک شدن نادرست سوپاپ می تواند باعث ایجاد دود سیاه شود. انژکتورهای موتور سوخت را در ذرات بسیار ریز به داخل سیلندرهای موتور اسپری می کنند. این ذرات کوچک سوخت به راحتی اکسیژن را پیدا کرده و احتراق می کنند.

قطعات موتورهای دیزلی

این عوامل عبارتند از هزینه، شرایط مکانی، فضای مورد مجله خبری دیزل مرکزی برای زیر کاپوت، نسبت توان به وزن، امکاناتی که برای تولید در دسترس است و … ساختار چهار سوپاپ و طرح های بهینه شده نسبت جریان جرقه هوا و سوخت اجازه می دهد تا راندمان مکش هوا بالاتر باشد. با استفاده از پمپ تزریق P7100، جانمایی عمودی و میانی انژکتور و فن آوری جدید مخلوط کردن سوخت اتمیزه، مصرف سوخت موتور 8 تا 10 درصد کاهش می یابد.

سیستم اگزوز موتورهای دیزلی

احتراق در موتور دیزل برخلاف موتور بنزینی بدون شمع انجام می‌شود. طراحی موتور دیزل خطی که در آن سیلندرها به صورت خطی و در یک ردیف قرار دارند. از آنجایی که خودروهای دیزلی هنوز در کشوری مانند ایران محبوبیت چندانی ندارند، به ویژه در مناطق شهری، یافتن پمپ بنزینی که گازوئیل عرضه می کند می تواند چالش بزرگی باشد. همچنین کیفیت پایین گازوئیل موجود در ایران یکی دیگر از مشکلات عمده استفاده از خودروهای دیزلی در کشورمان است.

همه موتور های لیفتراک، لودرها، غلطک و بیل مکانیکی بر روی موتور دیزل است. موتور دیزل سوخت را از طریق انژکتور به داخل موتور می کشد در حالی که موتور بنزینی از طریق کاربراتور این عمل را انجام می دهد که موتور دیزل تنها هوا را متراکم می سازد در حالی که موتور بنزینی ترکیب هوا و سوخت را تراکم می سازد. موتور های تک سیلندر که معمولا برای توان های پایین مورد استفاده قرار می گیرد که ساختاری ساده تر و ابعاد کوچکتری را دارا می باشند. موتورهای دیزل، به انواع گسترده‌ای از موتورها گفته می‌شود که بدون نیاز به یک جرقه الکتریکی می‌توانند ماده سوختنی را شعله‌ور سازند. در این موتورها برای شعله‌ور ساختن سوخت از حرارت‌های بالا استفاده می‌شود. به این شکل که ابتدا دمای اتاقک احتراق را بسیار بالا می‌برند و پس از اینکه دما به اندازه کافی بالا رفت ماده سوختنی را با هوا مخلوط می‌کنند.

http://digitalmags.ir