سیستم انژکتور با کارایی بالا ضامن راندمان بالا در هنگام کار ، مصرف سوخت و آلایندگی اندک و همچنین سر و صدای بسیار کم. اگر روغن با گازوئیل رقیق شود، اجازه می دهد از بین حلقه پیستون و دیواره سیلندر عبور کند. همچنین اگر روغن به طور تصادفی به سیستم سوخت اضافه شود و گازوئیل به روغن آلوده شود،این امر نیز اعمال خواهد شد. اغلب توسط اجزای فرسوده ایجاد می شود، اما همچنین می تواند به دلیل چسبیدن حلقه های پیستون ایجاد شود.
- اگر موتور از فیلتر هوا خود به اندازه کافی هوا دریافت نکند، به دلیل محدودیت زیاد، اکسیژن کافی در سیلندرهای موتور وجود نخواهد داشت.
- استفاده آنها از جرقه الکتریکی، تزریق سوخت، و سیستمهای مدیریت موتور سطح بالا نیز باعث آسانی عملکرد نسبت به موتورهای وسایل نقلیه هوایی با جرقه احتراقی کرده است.
- به طور کلی این قطعات از ورق های فلزی نازک هستند، اما در برخی از خودروها با مواد فلزی ضخیم ساخته می شوند.
- اکسیژن از طریق مجاری ورودی موتور وارد محفظه سیلندر میشود و سپس بوسیله پیستون فشرده میگردد.
- اما در موتور های دیزلی روند کار بسیار فرق می کند ( بالا تر توضی داده ایم ) .
توسعه مجله خبری دیزل مرکزیهای سوختپاش (پمپهای انژکتور) با توسعه موتورهای کوچکی که برای استفاده در خودروها مناسب بودند متعادل شد. کوپ یک موتور دیزل 2 سیلندر 4 زمانه خنک کنندگی با هوا است که دارای سیستم انژکتور بسیار عالی با ساخت ماهرانه با کیفیت بسیار بالا که سبب می شود موتور دیزل کوپ دارای خروجی قوی ، مطمئن و قابل اطمینان باشد. مهر و موم های شیر سوپاپ باعث خرابی می شود.در صورتی که روغن موتور به داخل سیلندر مجدد برگردد ،باعث احتراق در سیلندر می شود و دود آبی از اگزوز موتور خارج می شود. این مشکل در موتورهای بسیار قدیمی یا موتورهایی که از سوخت کم استفاده می کنند بسیار رایج می باشد. اگر مشکلات دیگری باعث ایجاد دود سیاه شده و برطرف شده باشد، ممکن است برای تمیز کردن سیستم نیاز به توجه بیشتری باشد. غالباً می توان با کارکردن موتور روی یک بار زیاد برای مدت زمانی که کربن اضافی آن را سوزاند،مشکل دود سیاه را رفع کرد.
موتور تک ديزلي ETQ 173 هندلي 5 اسب بخار مدل 173FH
اما این موتورها دارای معایبی نیز هستند که از جمله آن ها می توان به بازده کمتر نسبت به موتورهای با پاشش مستقیم و نیاز به مرحله طولانی تر پیش گرمایی در زمان استارت اولیه (استارت سرد) نام برد. در انتهای زمان اول مقداری سوخت روغنی (گازوئیل) به صورت پودر شده به درون هوای متراکم شده و داغ موجود در محفظه احتراق پاشیده میشود و ذرات سوخت محترق میگردد. پیستون در مسیر حرکت روبه پایین خود جلو مجاری تنفس هوای تازه را باز میکند. در همین حال سوپاپ تخلیه نیز بازمیگردد و گازهای حاصل از احتراق بوسیله هوای تازه از سیلندر خارج میگردند. توجه به خرابیهای احتمالی در این سیستم و اثرشان بر عملکرد کلی تجهیز، باید در طراحی برنامه تعمیر و نگهداری موتورهای دیزل لحاظ شود.
ویژگی های موتور دیزلی کوپ مدل KD292F
بیشتر صاحبخانه ها برق تک فاز را ترجیح میدهند، در حالیکه در کاربردهای تجاری و صنعتی اغلب برق سه فاز مورد استفاده قرار میگیرد. ژنراتورهای دیزل به خاطر بهره مندی از طول عمر بالا و هزینه عملکرد پایین، مورد استفاده قرار میگیرند. موتورهای دیزل مدرن کم سر و صداتر هستند و تعمیر و نگهداری کمتری را نسبت به واحدهای گازی با اندازه مشابه (با گاز طبیعی یا پروپان) دارند. ابتدا هوا وارد سیلندر میشود، سپس پیستون آن را فشرده میکند، ولی فشردهتر از موتورهای بنزینی.
هدف از به كارگيري سيستم سوخت رساني در موتور ديزل ،انتقال سوخت از باك به موتور است تا آنجا به داخل محفظه احتراق پاشيده شود و بسوزد. کار در معدن و استخراج مواد معدنی در سراسر دنیا بستگی زیادی به انرژی دیزل برای بهرهبرداری از منابع طبیعی مانند ترکیبات، فلزات گرانبها، سنگ آهن ، نفت، گاز، و ذغالسنگ دارد. دریلها و بیلهای دیزلی این محصولات را استخراج نموده و بار کامیونهای بزرگ یا تسمه نقاله میکنند که با همان سوخت دیزل کار میکنند. در کل، دیزل 72% انرژی مورد استفاده در بخش معدن را به خود اختصاص میدهد.