
بروزرسانی: 29 فروردین 1404
موتور دیزلی KD292F کوپ یک موتور دیزل 2 سیلندر 4 زمانه خنک کنندگی با هوا شرکت کامکار ماشین آسیا | centraldiesel
در سال ۱۸۹۰ میلادی آکروید استوارت حق امتیاز ساخت موتوری را دریافت کرد که در آن هوای خالص در سیلندر موتور متراکم می گردید و سپس (به منظور جلوگیری از اشتعال پیش رس) سوخت به داخل هوای متراکم شده تزریق می شد، این موتورهای با فشار پایین بودند. و برای مشتعل ساختن سوخت تزریق شده از یک لامپ الکتریکی و یا روشهای دیگر در خارج از سیلندر استفاده می شد. دیزل های با سرعت بالا برای برق رسانی تراکتورها، کامیون ها، قایق های بادبانی، اتوبوس ها، خودرو ها، کمپرسورها، پمپ ها و ژنراتور ها استفاده می شود. بزرگترین موتورهای دیزل برای برق رسانی کشتی های باربری و مسافربری در سطح دریاهای آزاد استفاده می شود.
- موتور دیزل نوعی از موتورهای درون سوز است که مانند موتورهای بنزینی عمل احتراق آن در داخل سیلندر انجام میشود.
- موتورهای دیزل به دلیل داشتن قدرت زیاد برای چنین وسایل حمل و نقلی که در جابجایی بارهای سنگین و فوق سنگین نقش دارند، کاربرد بسیار موثری دارد.
- این اشتعال عامل حرارت زیادی بود که در اثر تراکم زیاد هوا به وجود می آمد.
- وظیفه اصلی دینام در سیستم الکتریکی موتورهای دیزلی نیز شارژ باتری ها است.
سیستم دسته بندی API شامل دو بخش عمده می باشد؛ روغن های مربوط به موتورهای بنزینی (کلاس SA-SN) و روغن های مربوط به موتورهای دیزلی (CA-CJ-4). برای این مبحث فرض بر این است که فقط موتورهای دیزل مد نظر قرارگرفته اند و بنابراین این دسته بندی شامل موتورهای بنزینی نمی شود. دوده نشانه آن است که موتور بیش از اندازه هوای مورد نیاز در سیلندر دارد، این می تواند به انواع دلایل باشد. کمبود هوا در سیلندر منجر به ایجاد دود سیاه از موتور دیزلی شما می شود. این نشان می دهد که احتراق اتفاق افتاده است، اما احتراق سوخت خود را کامل نکرده است. در موتورهای بنزینی، سوخت با هوا مخلوط شده و وارد سیلندر می شود و اشتعال بر اثر یک جرقه الکتریکی توسط شمع ایجاد می گردد.
راهنمای انتخاب دیزل ژنراتور و موتور برق مناسب
در داخل این سیلندر، پیستون به عقب و جلو حرکت می کند و باعث به حرکت در آمدن چرخ ها می شود. این موتور، یک موتور احتراق خارجی است چون آتش در بیرون سیلندر قرار دارد (حدود ۶ تا ۷ متر دورتر)، اما در یک موتور بنزینی یا دیزلی، سوخت در داخل سیلندرها سوزانده می شود. موتورهای دیزلی نیز مانند موتوهای بنزینی از نوع موتورهای احتراق موتور دیزل درون سوز هستند. موتور احتراقی درون سوز به معنای این است که سوخت در داخل بخش اصلی موتور (سیلندرها) می سوزد و نیرو در آن جا تولید می شود. ایمنی موتورهای ژنراتور دیزلی نسبت به موتورهای بنزینی بسیار بیشتر است زیرا گازوئیل نسبت به بنزین کمتر فرار بوده و قدرت اشتعال آن هم به مراتب از بنزین کمتر است.
زمینه های استفاده برای موتور دیزلی
مجله خبری دیزل مرکزی حمل و نقل کرخه ترابر با تعهد به حفظ امانات و وفای به عهد در بارگیری، ارسال و تخلیه کالاها، به مشتریان خود ثابت نموده است که برای حفظ اصول شرکت از هیچ کوششی فروگذار نمی کند. اصول مجموعه ی کرخه ترابر بر مبنای رضایت مشتری و صداقت بنا شده است. لذا این شرکت با مدیریت کلان بر کلیه ی کارکنان مستقیم و غیر مستقیم، نهایت سعی خود را در برآورده کردن خواسته های مشتریان خود و ایجاد فضای آرامش ذهنی از شروع فرآیند بارگیری گرفته تا ارسال و تحویل برای صاحبان بار، صحه می گذارد. رابرت بوش در این سالها تولید پمپ های انژکتور (سوخت پاش) را آغاز کرد.
انژکتور در موتور های دیزل از اجزای بسیار پیچیده ای تشکیل شده است و موضوع بسیاری از آزمایشات بزرگ بوده است . انژکتور بایستی قادر باشد تا دما و فشار داخلی سیلندر را تحمل کرده و سوخت را به قطرات ریز تبدیل کند . گردابی کردن قطرات در داخل سیلندر که باعث پخش متناسب آنها می شود ، نیز یک چالش است .
http://digitalmags.ir