یک پیستون این مخلوط را فشرده و آماده انفجار میکند، سپس یک جرقه الکتریکی کوچک که توسط شمع ایجاد میشود، باعث آتش گرفتن سوخت میشود. انفجار مخلوط بنزین و هوا، نیرویی تولید میکند که پیستون را در داخل سیلندر به پایین میراند و از طریق میللنگ و گیربکس به چرخها منتقل میشود. یکی دیگر از مشکلات رایج در موتورهای دیزلی شرکت های مختلف خودرو، واشر سرسیلندر است. از آنجایی که فشار زیادی در داخل سیلندر موتور دیزل وجود دارد، سر سیلندرهای گاز موتور دیزل بیشتر در معرض آسیب هستند.
- برای اشتعال سوخت از یک لامپ الکتریکی یا روش های دیگر در خارج سیلندر استفاده می شد.
- تمام حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت حمل و نقل کرخه ترابر سپاهان میباشد.
- پیشتر در تهران یکتا به مقایسه و تفاوت موتور دیزل و بنزینیپرداختیم که پیشنهاد میکنیم این مقاله را مطالعه کنید.
- از طرف دیگر اگر مقادیر این افزودنیها کمتر از حد پیشنهاد شده باشد، میتواند منجر به آسیبدیدگی مجراهای مایع خنک کننده در سیلندرها شود.
داخل دستگاه روغن استاندارد که برای خودرو استفاده می شود بریزید . به طور معمول در مراکز داده از دیزل ژنراتور های خاص که استاندارد DCC را دارند استفاده میشود. برای شروع ابتدا سوخت را داخل باک ریخته و روغن را در محفظه گیج روغن بریزید دقت کنید که درون گیج بهطور کامل پر از روغن شود.
قطعات تمامی طراحی موتورهای دیزل و تعداد سیلندرهای آنها عبارتند از:
بالا بودن میزان انرژی دیزل به این معنی است که می توان میزان انرژی بیشتری را از دیزل (گازوئیل) در مقایسه با همان حجم از بنزین استخراج کرد. بنابراین، موتور دیزل منجر می شود تا یک اتومبیل مسافت بیشتری را پیموده و دقیق ترین انتخاب برای حمل و نقل ماشین آلات سنگین و تجهیزات صنعتی است. دیزل (گازوئیل) سوخت نسبتا سنگینی در مقایسه با بنزین است و نقطه جوش بالاتری نسبت به آب دارد. همچنین موتور دیزلی به علت بهره وری بالاتر و مقرون به صرفه بودن طرفداران بسیاری دارد. علاوه بر تعویض روغن با زمانبندی و کیفیت مناسب، بهره بردار باید نسبت به بازدیدهای روزانه و آنالیز دورهای روغن اقدام نماید. توجه به کیفیت و نوع روغن مورد استفاده در موتور، از عوامل موفقیت برنامه تعمیر و نگهداری موتورهای دیزل محسوب میشود.
کاربرد موتور دیزلی
در مجله خبری دیزل مرکزی برق همچنان موتور های دیزل ژنراتور در ردیف اول قرار دارند. در صنعت کشاورزی و آبیاری هم تراکتور ها و پمپ ها از دیزل استفاده میکنند. در مرحله چهارم، پیستون که در اثر احتراق و سوخت پایین آمده است، اکنون به حرکت در می آید و گازها را از طریق سوپاپ ها به بیرون می راند، این باعث می شود که گاز از سیلندرها خارج شود و آن را برای چرخه جدید آماده کند. در سال 1925 موتورهای دیزل سبکتری با سرعت بالا به بازار عرضه شد. گرچه پیشرفت در این موتورها کم بود اما در سال 1930 موتورهای دیزل با سرعت بالا و دارای چند سیلندر به بازار عرضه شد. این پیشرفت تا پایان جنگ جهانی دوم کاهشی بود اما از آن تاریخ تاکنون شاهد پیشرفت چشم گیری در طراحی و تولید این موتور ها هستیم.
موتور دیزلی کوپ مدل KD192 FE/FS-E
عامل اصلی این اشتعال حرارت زیادی بود که در اثر تراکم زیاد هوا به وجود می آمد. موتور طراحی شده ابتدا پودر زغال سنگ را میسوزاند اما به سرعت به نفت روی آورد و نتایج عالی بدست آورد. میل لنگ یکی از پیچیده ترین قطعات است که به صورت یک حرکت چرخشی عمل می کند. در واقع میل لنگ قطعه ای است که برای تبدیل حرکت بالا و پایین پیستون به یک حرکت چرخشی استفاده می شود. میل لنگ تا ترکیب سوخت و هوای مورد نیاز برای احتراق بسته می ماند. این کار تا زمانی که سنسورها زمان باز شدن آن را ارسال کنند تا باعث استارت خودرو شود، ادامه پیدا می کند.