موتور دیزلی KD186FA FAE کوپ یک موتور دیزل تک سیلندر 4 زمانه شفت عمودی و خنک شونده با هوا شرکت کامکار ماشین آسیا | centraldiesel

در طول حرکت پیستون از BDC به TDC ، گازهای خروجی سوخته از سوپاپ اگزوز سیلندر، از طریق لوله اگزوز موتور خارج می شود. در این مقاله با نحوه عملکرد موتور دیزل چهار زمانه آشنا خواهیم شد و اطلاعاتی در این مورد بدست خواهیم آورد. باید بگوییم که موتورهای دیزل به لطف اختراع رودلف دیزل بسیار کارآمد و مقرون به صرفه تر از بنزین است.

  • معمولا از این موتورها در مکانهایی که دسترسی به برق شهری وجود ندارد استفاده می شود.
  • موتور برق KDF6700X/XE-3 کوپ یک موتور برق جهت استفاده بعنوان برق اضطراری…
  • عدم ترکیب درست آب و ضدیخ، از آب‌بندی خارج شدن واتر پمپ، باز ماندن ترموستات، گرفتگی رادیاتور، وجود ترک در سرسیلندر و مخلوط شده آب و روغن و … همه و همه از عیوب متداولی هستند که در سیستم خنک کاری یک موتور دیزل، ممکن است حادث شوند.
  • خروج دود آبی از اگزوز دیزل ژنراتور ـ نشان می دهد موتور دچار روغن سوزی شده است.
  • موتورهای کوچک در خودروها، کامیون‌ های سبک، ماشین آلات کشاورزی، ساختمانی (ژنراتورهای برق) و… استفاده می‌ شوند که معمولا تزریق مستقیم، چهار یا شش سیلندر و… هستند.

شما باید با کارشناسان فنی شرکت بینش ابتکار تماس حاصل فرمایید تا نگاهی به آن بیندازند. بیشتر وسایل نقلیه جاده‌ای امروزی مانند کامیون‌ها، اتوبوس‌ها، کشتی‌ها، قطارهای مسافت‌های طولانی، ژنراتور های برقی سیار بزرگ، و بیشتر وسایل نقلیه معدنی و کشاورزی ، دارای موتورهای دیزلی می‌باشند. اما در برخی کشورها به دلیل سنگین بودن، پر سر و صدا بودن، و داشتن مشخصات عملکردی که شتاب‌گیری را سخت می‌کند، به اندازه وسایل نقلیه مسافربری محبوب نیستند. موتورهای دیزل مدرن پیشرفت بسیاری کرده اند و با سیستم تزریق مستقیم توربو در خودروهای امروزی، متوجه تفاوت بین موتورهای گازوئیلی و دیزل شدن سخت است.

موتور دیزلی کوپ مدل KD2V80

در ادامه به توضیح مختصری در مورد هر یک از اجزای مجله خبری دیزل مرکزی دیزل می پردازیم. امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید بده باشد و با موتور دیزل اشنا شده باشید. اما موتور های بنزینی اگر تنظیم موتور و اصلاح اکتانات نداشته باشند در فشار بالا دچار انفجار میشوند. همچنین آلایندگی تولید شده بنزین نسبت به سوخت گازوئیل به شدت بیشتر بوده و از این جهت سوخت بنزینی را کثیف تر از گازوئیلی می شناسند . آنها با موتور های بنزینی , احتراق خارجی هم امتحان کردند اما نتیجه ای به شدت منفی را دریافت کردند . وزن بسیار بالای تانک های آلمانی نیازمند این بود که قدرتی بسیار زیاد آن را به حرکت درآورد .

موتور دیزلی KD186FA/FAE کوپ یک موتور دیزل تک سیلندر 4 زمانه شفت عمودی و خنک شونده با هوا

از دمایی مشخص، ترموستات شروع به باز شدن کرده و در یک آستانه، کاملاً باز می‌گردد. با باز شدن ترموستات، سیال خنک کننده وارد رادیاتور شده و بخشی از حرارت موتور را به محیط منتقل می‌کند. عدم ترکیب درست آب و ضدیخ، از آب‌بندی خارج شدن واتر پمپ، باز ماندن ترموستات، گرفتگی رادیاتور، وجود ترک در سرسیلندر و مخلوط شده آب و روغن و … همه و همه از عیوب متداولی هستند که در سیستم خنک کاری یک موتور دیزل، ممکن است حادث شوند. آموزش بهره بردار برای پایش وضعیت دمای موتور، استفاده از دماسنج‌های لیزری برای سنجش دمای قسمت‌های مختلف مدار و …، از جمله روش‌های معمول برای شناسایی سریع عیوب در این سیستم محسوب می‌شوند.

اگر انژکتور نقصی داشته باشد، ممکن است نتواند به همین راحتی ریز احتراق را اسپری کند. این ممکن است در اثر مسدود شدن کیفیت سوخت پایین در انژکتورها یا رسوبات گوگرد ایجاد شود. اگر دریچه ها یا فاصله شیرها صحیح نباشد ، این امر باعث ایجاد مشکلات احتراق در محفظه می شود و منجر به ایجاد دود سیاه می شود.

http://digitalmags.ir