
بروزرسانی: 08 فروردین 1404
موتور دیزلی KD186FA FAE کوپ یک موتور دیزل تک سیلندر 4 زمانه شفت عمودی و خنک شونده با هوا شرکت کامکار ماشین آسیا | centraldiesel
هزینه سوخت به ازای هر کیلووات تولید سی تا پنجاه درصد کمتر از سایر موتور ها است. در نتيجه تقطير نفت خام فرآورده هاي مختلفي حاصل مي شود، از بنزين هواپيما با عدد اوكتان بالا ، تا قير كه در راه سازي و عايق كاري بامها به كار مي رود. در حدود 36% فرآورده هاي حاصل از تقطير نفت خام را گازوئيل تشكيل مي دهد. مقدار سوختي كه پاشيده مي شود بين 2000 را (تحت بار كامل) تا را(هنگام كار با دور آرام) حجم جابه جايي سيلندر تغيير مي كند. سطوح وسيع متخلخل دارند ومعمولاً از پارچه يا كاغذ مخصوص ساخته مي شوند .كار آنها كاهش سرعت جريان سوخت است، به طوري كه قطره هاي ريز آب فرصت به هم چسبيدن و ته نشين شدن پيدا كنند.
- دیزل ژنراتور ها در رنج ۵ – ۳۰KW هستند به طور معمول در خانه ها و زمینه های کوچک استفاده می شوند.
- پاسخ به این سوال این است که موتورهای دیزلی نیازی به شمع ندارند.
- اما موتور های بنزینی اگر تنظیم موتور و اصلاح اکتانات نداشته باشند در فشار بالا دچار انفجار میشوند.
که زمان زیادی از ماشین میگیرند از این نوع موتورها استفاده میکند. در موتور دیزلی واقعی ، در ابتدا فقط هوا به داخل محفظه احتراق وارد می شود سپس هوا با نسبت فشرده سازی به طور معمول بین ۱٫۱۵ تا ۱٫۲۳ توسط پیستون فشرده می شود. ترموستات که وظیفه تنظیم دما را بر عهده دارد، تا دمای مشخصی (معمولا در بازه 80 تا 90 درجه سانتیگراد) بسته است و سیال تنها در داخل کانال های موتور و سرسیلندر به چرخش در می آید.
ویژگی های موتور دیزلی کوپ مدل KD186FA/FAE
در واقع در موتورهای دیزلی از شمع در سوخت دیزل استفاده نمی شود زیرا نیازی به احتراق گازوئیل ندارد، در عوض شمع به تنهایی می تواند دمای محفظه احتراق را حفظ کند. موتورهای دیزلی آلاینده های یکسانی دارند، اما سوخت خود را به طور موثرتر و تمیزتر می سوزانند که به سوزاندن ذرات جامد در اگزوز کمک می کند. یک موتور دیزلی فقط هوا را میگیرد و آنرا متراکم میکند و سپس سوخت را به داخل هوای متراکم انتقال میدهد اما موتورهای بنزینی مخلوط هوا و گاز را مکش میکند و آن را متراکم میکند و سپس مخلوط را با جرقه مشتعل میکند.
ژنراتور گازی چیست
مجله خبری دیزل مرکزیدیزل نوعی از موتورهای درون سوز است که مانند موتورهای بنزینی عمل احتراق آن در داخل سیلندر انجام میشود. همچنین برنامه های سرویس و نگهداری پیاده سازی شده بر روی این تجهیزات در برخی موارد صرفاً بر اساس پیشنهاد سازنده (آن هم به صورت خوشبینانه) تنظیم و اجرایی می شود. دود آبی حاصل از دیزل ژنراتور به دلیل سوختن روغن در سیلندرها ایجاد می شود. ورود روغن به محفظه احتراق طبیعی نمی باشد و بنابراین دود آبی نشانه این است که مشکلی در موتور شما وجود دارد.
سامانه خنک کننده موتورها سامانه خنک کننده برای قرار دادن موتور در بهترین دما برای کار کردن می باشد - معمولاً مخلوطی از آب مقطر و گلیکول با برخی مواد افزودنی اضافی برای جلوگیری از خوردگی قطعات موتور استفاده می شود. همچنین ممکن است یک فیلتر خنک کننده در برخی موتورها و یک پمپ آب وجود داشته باشد که در واقع یک پمپ خنک کننده است. پمپ خنک کننده برای به حرکت درآوردن مایع خنک کننده در درون موتور و همچنین از یک دستگاهی به نام رادیاتور برای خنک کردن مایع و انتقال حرارت آب به هوای اطراف استفاده می شود.
http://digitalmags.ir