موتور دیزلی چیست و چگونه کار می کند ؟ گواهیران | centraldiesel

برای اشتعال سوخت از یک لامپ الکتریکی یا روش های دیگر در خارج سیلندر استفاده می شد. استفاده از آنها از احتراق الکترونیکی، تزریق سوخت و سیستم های مدیریت پیشرفته موتور نیز باعث می شود تا کارکرد آنها نسبت به موتورهای هواپیما احتراق جرقه ای تولید شود. موتورهای دیزلی جدیدتر نسبت به قدرت موتور نسبت به طرح های احتراق جرقه ای باستانی و راندمان سوخت بسیار بالاتری برخوردارند. سری 1200 موتورهای پرکینز با سختگیرانه ترین استانداردهای آلایندگی هوا IIIB / Tier 4 Interim و با مصرف سوخت پایین تر و بهینه تر و با توان 225 کیلووات (300 اسب بخار) در بازار به فروش رسید. حضور اصلی این دسته از موتورها برای شناورهایی که نیازمند سرعت و شتاب زیاد هستند است.

خودروهایی که موتورهای دیزلی دارند می‌توانند مسافت پیموده شده زیادی را نسبت به موتورهای بنزینی طی کنند. اولین فرق موتور دیزل با بنزینی این است که موتورهای بنزینی هم سوخت و هم هوا را به داخل محفظه احتراق خود می‌برند، اما موتورهای دیزل فقط هوا را وارد محفظه احتراق خود می‌کنند. موتورهای مورد استفاده در صنایع دریایی غالباً به عنوان موتور اصلی بـرای راه اندازی شناورها به کار می‌روند.

  • سلام جناب رحمانی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.
  • سوخت مورد نیاز موتور در مرحله بعد به بخش پمپ تغذیه، جهت هدایت سوخت منتقل میشود.
  • ژنراتور یک محصول انقلابی است که برق آماده باش پاک و قابل استانداردی را در اختیار میلیون ها شرکت ، موسسه های تجاری کوچک ، و خانه‌ها قرار می‌دهد.
  • در حوزه کشاورزی، تراکتورها، پمپ های آبیاری و ماشین آلات شستشو و تجهیزات دیگر عمدتا دیزلی است.
  • سیستم خنک کننده در اجزای موتورهای دیزل، مایع خنک‌کننده موتور را کنترل می ‌کند.
۲ واحد نیروگاه ری به مدار مجله خبری دیزل مرکزی بازگشتندتعمیرات و بازدید واحد‌های گازی ۲۵ مگاواتی شماره ۱۱ و ۱۹ نیروگاه ری به پایان رسید و این دو واحد تولید انرژی به شبکه سراسری برق کشور پیوستند. پیش‌بینی بار و انرژی در شرکت بر ق منطقه‌ای سمنان تا ۱۰ سال آیندهمدیر دفتر برنامه ریزی فنی و برآورد بار معاونت برنامه ریزی شرکت برق منطقه‌ای سمنان از تهیه و چاپ کتابچه برآورد بار و انرژی این شرکت تا افق سال ۱۴۱۱ خبر داد. سوخت گازوئیل موادی نظیر کربن دی اکسید، نیتروژن اکسید و … را پخش می‌کند که برای محیط زیست آلاینده محسوب می‌شوند. هرچند هزینه‌ی سوخت این موتور معمولاً بالا محسوب می‌شود اما به نسبت سایر منابع سوختی مصرف پایین‌تری دارد.

هزینه نگه داری موتور های دیزلی بیشتر است و یا بنزینی ؟

به استثنای سیستم های کوچک و پرسرعت، موتورهای دیزلی از تزریق مستقیم استفاده می کنند. اما یک روز مایکل ویلِتانژ طرحی مبنی بر استفاده موتور های دیزلی در صنعت خودرو و ارتش داد که بلافاصله مورد تحلیل قرار گرفته و محصولات بسیار زیادی ساخته شد . موتور هواپیماها عمدتا موتور های احتراق خارجی است اما اگر بخواهیم به هواپیماهای قدیمی اشاره کنیم بله می توانیم موتور های دیزلی را هم مشاهده کنیم اما به دلیل اختلاف فشار در ارتفاعات , استفاده از آن منسوخ شد . در این مقاله به پاسخ سوال موتور دیزل چیست پرداختیم و با انواع موتور دیزل و نحوه کارکرد آن‌ها و هم‌چنین با کاربردهای آن در صنعت‌های مختلف آشنا شدیم.

موتور برق دیزلی

سوخت پاشیده شده به هوای دارای دمای بالاتر از دمای خود اشتعالی سوخت، خود به خود با اکسیژن موجود در هوا واکنش داده و می سوزد. آنها با موتور های بنزینی , احتراق خارجی هم امتحان کردند اما نتیجه ای به شدت منفی را دریافت کردند . وزن بسیار بالای تانک های آلمانی نیازمند این بود که قدرتی بسیار زیاد آن را به حرکت درآورد .

http://digitalmags.ir