
بروزرسانی: 01 اردیبهشت 1404
موتور دیزلی چیست و چگونه کار می کند ؟ گواهیران | centraldiesel
شاید کمی گیج کننده باشد اما بهتر است در ذهن خود تحلیل کرده و سیستم را باز سازی کنید ( شاید تکنولوژی جدیدی خلق شد ) .
- در واقع، همه اتفاق ها در یک محل می افتد و درست به همین خاطر است که موتورهای احتراق درونی کم مصرف تر هستند و با یک میزان معین از سوخت ، انرژی بیشتری تولید می کنند.
- طراحی موتور دیزل معمولا سه نوع پیکربندی متفاوت را در بر می گیرد.
- تمیز بودن باک و تمیز بودن دریچه ها و مسیر لوله های انتقال سوخت تا پمپ را چک کنید.
- در انتهای این زمان سوپاپ هوا بسته شده و هوای خالص در سیلندر حبس می گردد.
عامل اصلی این اشتعال حرارت زیادی بود که در اثر تراکم زیاد هوا به وجود می آمد. موتور طراحی شده ابتدا پودر زغال سنگ را میسوزاند اما به سرعت به نفت روی آورد و نتایج عالی بدست آورد. میل لنگ یکی از پیچیده ترین قطعات است که به صورت یک حرکت چرخشی عمل می کند. در واقع میل لنگ قطعه ای است که برای تبدیل حرکت بالا و پایین پیستون به یک حرکت چرخشی استفاده می شود. میل لنگ تا ترکیب سوخت و هوای مورد نیاز برای احتراق بسته می ماند. این کار تا زمانی که سنسورها زمان باز شدن آن را ارسال کنند تا باعث استارت خودرو شود، ادامه پیدا می کند.
افزایش دود\xa0موتور
آنالیز مجله خبری دیزل مرکزی می تواند آلودگی های داخل روغن نظیر سوخت، دوده، نمک، شن، خاک و قبار را بررسی کند و همچنین وجود ذرات فلزی در نتیجه فرسایش قطعات داخلی را رهگیری کند. ما تست آنالیز روغن را به عنوان بخشی از هر برنامه تعمیر و نگهداری پیشگیرانه برای موتورهای دیزل پیشنهاد می کنیم. در این مقاله به بررسی کامل انواع دود در موتور های دیزلی پرداخته شده است.دود هر رنگی که باشد عموما خرابی دیزل را نشان می دهد و باید بررسی شود. اما ممکن است هنگام راه اندازی دستگاه کمی دود سفید مشاهده کنید که در بیشتر موارد طبیعی می باشد. موقعی که یک موتور دیزل سرد است، مرحله کمپرس ممکن است دمای هوا را به اندازه کافی برای مشتعل کردن سوخت بالا نبرد .
دلایل خروج دود سیاه از محفظه احتراق دیزل ژنراتور
داخل دستگاه روغن استاندارد که برای خودرو استفاده می شود بریزید . به طور معمول در مراکز داده از دیزل ژنراتور های خاص که استاندارد DCC را دارند استفاده می شود. برای شروع ابتدا سوخت را داخل باک ریخته و روغن را در محفظه گیج روغن بریزید دقت کنید که درون گیج به طور کامل پر از روغن شود.
در تولید برق همچنان موتور های دیزل ژنراتور در ردیف اول قرار دارند. در صنعت کشاورزی و آبیاری هم تراکتور ها و پمپ ها از دیزل استفاده می کنند. در مرحله چهارم، پیستون که در اثر احتراق و سوخت پایین آمده است، اکنون به حرکت در می آید و گازها را از طریق سوپاپ ها به بیرون می راند، این باعث می شود که گاز از سیلندرها خارج شود و آن را برای چرخه جدید آماده کند. در سال 1925 موتورهای دیزل سبکتری با سرعت بالا به بازار عرضه شد. گرچه پیشرفت در این موتورها کم بود اما در سال 1930 موتورهای دیزل با سرعت بالا و دارای چند سیلندر به بازار عرضه شد. این پیشرفت تا پایان جنگ جهانی دوم کاهشی بود اما از آن تاریخ تاکنون شاهد پیشرفت چشم گیری در طراحی و تولید این موتور ها هستیم.
http://digitalmags.ir