موتور دیزلی چیست و چگونه کار می کند ؟ گواهیران | centraldiesel

به این صورت که مکش و تراکم در یک سیکل و قدرت و تخلیه در سیکل دوم انجام می‌شود. سیستم خنک کننده در اجزای موتورهای دیزل، مایع خنک‌کننده موتور را کنترل می ‌کند. این مایع در اکثر موارد مخلوطی از آب مقطر و گلیکول با افزودنی ‌های دیگر جهت کمک به جلوگیری از خوردگی اجزاء استفاده می شوند. به طور کلی موتورها انرژی گرمایی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند.

این اشتعال عامل حرارت مجله خبری دیزل مرکزیی بود که در اثر تراکم زیاد هوا به‌وجود می‌آمد. وی ابتدا دوست داشت که موتور وی پودر زغال سنگ را بسوزاند ولی به سرعت به نفت روی آورد و نتایج قابل توجهی گرفت. برای لوکوموتیوها، کاربری های دریایی و … نیز از موتورهای دیزلی بزرگ با توان بیش از 750 کیلووات استفاده می شوند که دارای سیستم‌ های تزریق مستقیم، توربوشارژ و … هستند.

انواع موتور دیزل و نحوه کار آن ها

در واقع با توجه به این که گازهای خروجی فشار بیشتری نسبت به جو دارند، اگر این گازها به صورت مستقیم خارج شود، صدای بلند و ناخوشایندی مانند صدای شلیک گلوله از تفنگ به گوش خواهد رسید. صدا خفه کن ها در این موتورها برای خنک کردن گازهای خروجی استفاده می شوند. دیزل در اغلب بخش های صنعتی به طور گسترده ای استفاده می شود، زیرا قدرت بیشتری را برای هر واحد سوخت فراهم می کند و نوسانات پایین آن باعث می شود که آن را به خطر بیفتد. در حوزه کشاورزی، تراکتورها، پمپ های آبیاری و ماشین آلات شستشو و تجهیزات دیگر عمدتا دیزلی است. البته به طور کلی انتخاب موتور برقِ مناسب باید با توجه به شرایط و نیاز پروژه انجام گیرد.

موتور تک دیزلی ETQ 192 | پیشرانه گازوئیلی استارتی با توان ۱۸ اسب بخار

چندین هواپیما از اواخر دهه ۱۹۳۰ از موتورهای دیزلی استفاده کرده اند. دیزل ژنراتورهای پشتیبان اضطراری باید در هر مجموعه درمانی پزشکی عمده وجود داشته باشد. به خاطر ماهیت خطیر کار این مجموعه‌ها و وضعیت بیماران موجود در آن‌ها، قطعی برق به هیچ عنوان قابل قبول نیست. در عرصه کشاورزی، تراکتورها، پمپ‌های آبیاری و ماشین‌آلات خرمن‌کوبی و سایر تجهیزات، اغلب دیزلی هستند. تمام دستگاه‌های سنگ‌فرش های بتنی، پاک کننده‌ها، غلتک‌ها، دستگاه‌های حفاری، و دستگاه‌های استخراج، دیزلی می‌باشند.

  • تانک هایی با وزن 2000 تن را با سرعت های حتی 60 کیلومتر بر ساهت جابه جا می کرد و این شد که استفاده از موتور های بسیار پر قدرت دیزلی در این صنعت نیز جا افتاد و تا امروز از پیشرفته ترین موتور های دیزلی رو نمایی شد .
  • به طور کلی، ۷۲ درصد از انرژی مورد استفاده در بخش معدن مربوط به دیزل است.
  • موتور های دیزلی مشابه موتور های بنزینی هستند اما کارکرد آن ها بر اساس تراکم هوا خواهد بود.
به همین دلیل در سرعت‌های بـالاتر و به‌منظور فراهم آوردن شرایط مانور مناسب، نیازمند گشتاور زیاد هستند. به‌بیان‌دیگر این دسته از موتورها قادرند توان محرکه و شتاب لازم را برای شناور تأمین کنند. ازنظر شـرایط بهره‌برداری نیـز ایـن دسـته از موتورها در هر دو گروه عملکرد ناپیوسته با توان زیاد و عملکرد ناپیوسته با توان کم قرار می‌گیرند (بر اساس پیشنهاد تولیدکننده و نیاز مشتری). شاخص مهمی که برای موتورهای دیزل با کاربرد دریایی مورد توجه قرار می‌گیرد، نحوه بهره برداری این موتورهـا اسـت کـه معمـولاً در یـک دور معین، بر حسب bhp و یا کیلو وات بر هر سیلندر، بیان می‌شود.

http://digitalmags.ir