سیستم انژکتور با کارایی بالا ضامن راندمان بالا در هنگام کار ، مصرف سوخت و آلایندگی اندک و همچنین سر و صدای بسیار کم. اگر روغن با گازوئیل رقیق شود، اجازه می دهد از بین حلقه پیستون و دیواره سیلندر عبور کند. همچنین اگر روغن به طور تصادفی به سیستم سوخت اضافه شود و گازوئیل به روغن آلوده شود،این امر نیز اعمال خواهد شد. اغلب توسط اجزای فرسوده ایجاد می شود، اما همچنین می تواند به دلیل چسبیدن حلقه های پیستون ایجاد شود.
- اگر رانندگان با این مشکل مواجه شدند بهتر است توقف کنند و سریع اقدام به تعمیر موتور کنند.
- پس از انجام این کار اگر موتور شروع به کار کرد باید به دنبال مکانی که باعث نشت کردن هوا میشود باشید در غیر این صورت لازم است تا پمپ تزریق را تعمیر کنید.
- در ایالات متحده آمریکا از دهه ۱۹۳۰ آرام آرام شروع به استفاده در چند خودرو کرده اند و از دهه ۱۹۷۰ خودرو های دیزلی نقش بزرگی در صنعت حمل و نقل و تجهیزات این کشور بازی میکردند.
- موتورهای دیزلی مدرن بر معایب مدل های قبلی خود از جمله سر و صدای بالاتر و هزینه های نگهداری غلبه نموده اند.
به طور مثال دود خاکستری با بوی بسیار تند به این دلیل است که سوخت در سیلندر نمیسوزد و در قسمتهای داغ اگزوز تبخیر میشود. 8- در طول فصل سرما برای استارت موتورهای دیزلی، باید از هیتر استفاده کرد. بعد از آن که عملیات مکش در داخل موتور دیزل چهار زمانه انجام شد، پیستون شروع به حرکت از BDC به TDC می کند. به طور کلی، طراحان هنگام طراحی موتور دیزل، با توجه به عوامل متعدد، تصمیم گیری خود را نهایی می کنند.
اجزای اصلی موتور دیزل[ویرایش]
ساختوساز، یک بخش دیگر است که بهشدت بر توان سوخت دیزل متکی است. همه ماشین های بتن ریزی، ماشین آلات حفاری، غلتکها، ترنچرها و با موتور دیزل کار میکنند. در صورتی که در موتورهای بنزینی از کاربراتور استفاده شود، در آن هوا و سوخت قبل از ورود هوا به سیلندر مخلوط می شوند.
سیستم سوخت رسانی موتور
بیشتر صاحبخانه ها مجله خبری دیزل مرکزی تک فاز را ترجیح میدهند، در حالیکه در کاربردهای تجاری و صنعتی اغلب برق سه فاز مورد استفاده قرار میگیرد. ژنراتورهای دیزل به خاطر بهره مندی از طول عمر بالا و هزینه عملکرد پایین، مورد استفاده قرار میگیرند. موتورهای دیزل مدرن کم سر و صداتر هستند و تعمیر و نگهداری کمتری را نسبت به واحدهای گازی با اندازه مشابه (با گاز طبیعی یا پروپان) دارند. ابتدا هوا وارد سیلندر میشود، سپس پیستون آن را فشرده میکند، ولی فشردهتر از موتورهای بنزینی.
موتور تک دیزلی 12 اسب ETQ
هدف از به كارگيري سيستم سوخت رساني در موتور ديزل ،انتقال سوخت از باك به موتور است تا آنجا به داخل محفظه احتراق پاشيده شود و بسوزد. کار در معدن و استخراج مواد معدنی در سراسر دنیا بستگی زیادی به انرژی دیزل برای بهرهبرداری از منابع طبیعی مانند ترکیبات، فلزات گرانبها، سنگ آهن ، نفت، گاز، و ذغالسنگ دارد. دریلها و بیلهای دیزلی این محصولات را استخراج نموده و بار کامیونهای بزرگ یا تسمه نقاله میکنند که با همان سوخت دیزل کار میکنند. در کل، دیزل 72% انرژی مورد استفاده در بخش معدن را به خود اختصاص میدهد.