در موتورهای بنزینی هوا و سوخت از طریق فشرده سازی با یکدیگر مخلوط میشوند. جالب است که بدانید پرکینز در سال اول فعالیت خود توانست فقط 35 موتور تولید کند که برای استفاده در کامیون و اتومبیل کاربرد داشت. و با کوشش مدیران و مهندسان پرکینز و با گذشت تنها 3 سال، این شرکت موفق به ثبت 6 رکورد جهانی برای سرعت موتورهای دیزلی خود در مسافت های مختلف شد. همچنین قیمت موتور تک دیزل موضوع مهمی است که باید به آن توجه داشت.
آدرس کارخانه
این دسته از موتورها عموماً در شناورهای پرسرعت بکار گرفته میشوند. برای تأمین توانایی مانور مناسـب در محـدوده سـرعت شـناور، نیـاز بـه گشتاور متوسط است. این موتورها اکثراً جزو موتورهای دیزل پر دور (با سرعتی بیشتر از 3000 دور بر دقیقه) هستند و جزء گروه موتورهـای با توان کم و عملکرد ناپیوسته بهرهبرداری میشوند. مفهوم موتور با پیستونهای مقابل این است که در هر سیلندر دو عدد پیستون در مقابل یکدیگر در حرکت هستند که هر دو براساس دوزمانه عمل میکنند. در این نوع موتور ها دو عدد میللنگ وجود دارد که هر دو با یک دور مساوی یکدیگر دوران میکنند و سیلندرها میتوانند افقی و یا عمودی قرار گرفته باشند.
موتور تک کوپ دیزلی مدل KD170F | با توان ۵ اسب بخار
هم عملیات روی زمین و هم زیر زمین، به مجله خبری دیزل مرکزی دیزلی برای استخراج مواد و بار کردن آنها به کامیونها وابسته است. بزرگترین تجهیزات دیزلی با چرخ لاستیکی مورد استفاده در صنعت معدن ، کامیونهای خارج جاده با 2500 اسب بخار توان هستند که قادر به حمل 300 تن بار میباشند. این وسیله اکسیژن وارده به سیلندر را افزایش می دهد و از انجایی که وجود اکسیژن بیشتر باعث بهبود احتراق می شود در نتیجه راندمان موتور دیزلی را افزایش می دهد. فروشگاه ابزارکیا مرجع تخصصی ابزارآلات صنعتی، در زمینه فروش ابزار دستی، برقی، شارژی، بادی، بنزینی، باغبانی، الکترونیکی و موارد مصرفی ماشین های تراشکاری، با داشتن سال ها تجربه، در خدمت مشتریان عزیز می باشد. این مجموعه کامل ترین و دقیق ترین پایگاه اینترنتی در زمینه ابزارآلات است.
شاید خیلی از شما بپرسید موتور دیزلی چیست؟ در واقع این مطلب برای همین به نگارش درآمده تا پاسخی درخور این پرسش بدهد. موتورهای دیزلی، نوعی پیشرانه است که در فرایند خود به شیوهای متفاوت از خواهرخوانده خود یعنی موتورهای بنزینی عمل میکند. موتور هایی دیزلی که تک سیلندر هستند می توانند با باز شدن سوپاپ بالای خود هوای تمیزی را به درون خود بکشند و پیستون متحرک را به سمت بالا و پایین حرکت بدهند. این هوا به صورتی جا به جا می شود که از احتراق جلوگیری شود و تنها تا دمای بالا افزایش امکان مکش هوا را بدهد. وقتی هوا خارج می شود و پیستون به سمت پایین حرکت می کند می تواند دوباره نیروی جدیدی برای کار و تحرک پذیری جذب کند.
موتورهای دو زمانه و چهار زمانه
بر همین اساس، ضـرورت شناسـایی، تفکیـک و طبقـه بندی موتورهای مورد استفاده در این مجموعه بیش از پیش آشکار میشود. در این راستا برخی از محصـولات مهمترین شرکتهای فعـال در عرصه تأمین موتورهای دیزل با کاربرد دریایی، معرفی و در بخشهای مختلف مورد طبقه بندی قرار میگیرد. ▪ استفاده از سیستم کنترل الکترونیکی به منظور نترل نسبت فشار داخل سیلندر و کیفیت سوخت مصرفی براساس مقدار نیروئی که در نظر است برحسب مورد از موتور گرفته شود. اگر قصد بررسی و خرید موتور تک دیزلی دارید، توصیه می کنیم به ویژگی ها و البته محدودیت های آن که در ادامه اشاره می کنیم، توجه نمایید.
- طراحی مدرن و بهروز موتورهای دیزلی بهخصوص موتورهای دو زمانه، علاوه بر کاهش وزن موتور در کاهش صدای آن نیز نقش دارند.
- در نتیجه بهتر است برای مصارف نیمه سنگین تا سنگین از آن ها استفاده کرد.
- موتورهای دیزلی شمع ندارند و گرمای هوای فشرده، سوخت را خود به خود مشتعل می کند.
- پیستون از بالاترین مکان خود (نقطه مرگ بالا) به طرف پایینترین مکان خود در سیلندر (نقطه مرگ پایین) حرکت میکند در این زمان سوپاپ تخلیه بستهاست و سوپاپ هوا باز است.