موتور دیزلی لیست قیمت موتور دیزلی خرید و فروش اینترنتی موتور دیزل کاتالوگ | centraldiesel

تولید کردند و یکسال بعد از آن، چاپمن از شرکت جدا شد و پس از جنگ جهانی، پرکینز تبدیل به بزرگ‌ترین تولید کننده موتورهای دیزلی در محدوده 37 تا 52 کیلووات (50 تا 70 اسب بخار) شد. موتور پیستون مقابل شش زمانه که علامت شناسائی M۴+۲ برای آن تعیین شده است. استفاده به عنوان تأمین کننده دستگاه هایی نظیر سمپاش، علف تراش، ژنراتور؛ تیلر کولتیواتو، پمپ آب و … از مهمترین کاربردهای موتور تک دیزلی در حوزه کشاورزی است.

http://digitalmags.ir

مجله خبری دیزل مرکزیهای دیزلی در کامیون های باری، تراکتورها، لوکوموتیوها و کشتی ها استفاده می شوند. موتورهای دیزلی، مصرف سوخت کمی دارند و برای وسایل نقلیه سنگین مناسب هستند. به همین دلیل، بسیاری از تولید کنندگان کامیون از موتورهای دیزلی استفاده می کنند. موتور دیزل یکی از انواع موتور احتراق داخلی می باشد که با احتراق تراکمی، تبدیل انرژی در سوخت دیزل به انرژی مکانیکی را فراهم می کند. در واقع این موتورها انرژی شیمیایی ذخیره شده در سوخت را به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند. هزینه سوخت دیزل در مقایسه با بنزین منجر به علاقه قابل توجهی به هواپیماهای کوچک هواپیمای کوچک دیزل شده است و اخیرا چندین تولیدکننده موتورهای دیزلی را برای این منظور آغاز کرده است.

موتور برق دیزل کیپور 5 کیلووات KDE6500E

استفاده از موتورهای دیزلی در صنایع به ویژه گسترده می‌باشد و به طور مثال، این موتورها در کشتی‌ها برای تأمین برقِ لامپ‌ها، فن‌ها، بالابرها و … کاربرد دارند و حتی پیش‌رانه‌ی اصلی کشتی نیز به‌طور غیرمستقیم از همین موتور تغذیه می‌کند. موتورهای بنزینی برای کارهای سبک‌تر گزینه بسیار خوبی هستند؛ بنابراین در خودروهای سواری بیشتر از موتورهای بنزینی به جای موتورهای دیزلی استفاده می‌شود. در موتورهای دیزلی هنگامی که پدال گاز فشرده می‌شود به طور مستقیم میزان سوخت تزریق شده به موتور کنترل می‌شود.

کلمه دیزل نام یک مخترع و مهندس آلمانی به نام رودلف دیزل است که در سال ۱۸۹۲ پس از چهارده سال کار شبانه‌روزی، نوع خاصی از موتورهای درون‌سوز را به ثبت رساند، به احترام این مخترع این‌گونه موتورها را موتورهای دیزل می‌نامند. همان طوری که گفته شد، سیستم خنک کننده همچنین برای خنک کردن روغن نیز استفاده می شود. چرا که دماهای بالاتر ویسکوزیته روغن را کاهش داده و باعث افت کیفیت روغن شده و یک لایه روغن مضر بین قطعات متحرک را تشکیل می دهد.

ست کنترل

اما در خودروها و ماشین‌های سنگین برای روشن‌کردن این موتورها از استارت استفاده می‌شود. در یک موتور دیزلی، سوخت در هنگام حرکت پیستون به سمت بالاترین نقطه مرگ در زمانه فعلی تزریق می‌شود. سوخت یا تحت‌فشار بالا و داخل یک محفظه پیش-احتراق تزریق می‌شود یا مستقیماً به داخل محفظه احتراق پیستون-سیلندر وارد می‌شود.

  • ورود هوا و یا مخلوط هوا با سوخت به داخل سیلندر به‌وسیله یک سوپاپ دوراهی کنترل می‌شود.
  • این قطعه سبب فیلتر شدن و تسفیه سوخت شده و از صدمه خوردن به قطعات موتور جلوگیری می کند.
  • همان‌طوری که پیستون از این موقعیت دور می‌شود، تزریق سوخت ادامه پیدا می‌کند و فرآیند احتراق به یک فرآیند تقریباً فشار ثابت تبدیل می‌شود.
  • چندین هواپیما از اواخر دهه ۱۹۳۰ از موتورهای دیزلی استفاده کرده اند.
  • در نتیجه در قیاس با سایر موتور تک ها طول عمر معمولاً بالاتری داشته و نیاز به تعمیرات آن ها کمتر از نوع بنزینی می باشد.
  • تفاوت عمده این دو موتور در نحوه ایجاد احتراق است که در موتور دیزل بدون جرقه و توسط متراکم کردن هوا انجام می‌شود.