موتور دیزلی لیست قیمت موتور دیزلی خرید و فروش اینترنتی موتور دیزل کاتالوگ | centraldiesel

به همین مجله خبری دیزل مرکزی، بازده در زمان قدرت کم یا توقف موتور دیزلی بسیار برتر از موتور اشتعال جرقه‌ای است. چرخه قدرت شامل فرآیند فشار ثابت در حین احتراق و انبساط محصولات گرم احتراق پس از توقف تزریق سوخت است. در نتیجه، تبخیر سریع و اختلاط سوخت در هوا برای سوزاندن کامل سوخت تزریق شده بسیار مهم است. این امر تاکید زیادی بر طراحی نازل تزریق دارد، به خصوص در موتورهای تزریق مستقیم.

سیستم اگزوز موتورهای دیزلی

هزینه سوخت دیزل در مقایسه با بنزین ، منجر به علاقه قابل ملاحظه به هواپیماهای عمومی کوچک دیزلی شده است و از همین رو، چند تولید کننده به تازگی شروع به فروش موتورهای دیزل نموده‌اند. نکته مهم درباره استفاده از موتورهای دیزلی این است که حتماً باید از روغن استاندارد برای آن استفاده کرد. در موتور برق دیزلی، انرژی الکتریکی از تبدیل یک سوختِ شیمیایی، عمدتاً گازوئيل، تولید می‌شود. برای این کار، گازوئیل و هوا در تراکم بالایِ سیلندر قرار می‌گیرند تا حدی که بدون نیاز به جرقه زدن، اشتعالِ سوخت صورت می‌گیرد و چرخه‌ی تبدیل انرژی آغاز می‌شود. مهم‌ترین تفاوت موتور دیزلی با موتورهای دیگر در همین نوع سوخت و شیوه‌ی احتراق داخلی است. موتور دیزل و آلترناتور اجزای اصلی تشکیل‌دهنده‌ی یک دستگاه دیزل ژنراتور هستند که طی انجام عملیات کوپلینگ، با یکدیگر مونتاژ می‌شوند.

حالت های موتور دیزل دو زمانه

بله حالا می توانیم بگوییم موتور های دیزل در صنعت هوابرد کاربرد بسزایی دارد اما نه در زمینه هواپیمایی . از برندهای خارجی موتور دیزل می‌توان به بنز، بی ام دبیلیو، آئودی و فورد و از برندهای مطرح تولید داخلی ایران می‌توان به پرکینز، موتور سازان تبریز و بنز ایدم اشاره کرد. موتورهای چهار، شش، هشت و دوازده سیلندر برای توان‌های بیش‌تر و مصارف صنعتی استفاده می‌شوند و ساختارهای بزرگ‌تر و پیچده‌تری دارند. موتورهای یک، دو و سه سیلندر برای توان‌های پایین‌تر استفاده می‌شوند و ساختار ساده‌تر و ابعاد کوچک‎‌تری دارند.

تقسیم‌بندی سنگین و نیمه سنگین

ژنراتور موتور دیزلی به دلیل طول عمر و هزینه های عملیاتی آن توصیه می شود. بیشتر موتورهای دیزلی عموما از چرخه چهار سکته استفاده می کنند، با موتورهای بزرگتر که در چرخه دو سویه عمل می کنند. زمانی‌که سیستم‌ها و سرورها خاموش شوند، ممکن است ارتباطات قطع شود، تجارت‌ها متوقف شود، داده ها از دست بروند، کارگران و کارمندان بی‌کار بنشینند، و تقریبا همه چیز متوقف شود.

  • در بیشتر موارد، سیستم‌ این مدل از نوع تزریق مستقیم بوده و دارای توربوشارژ و ‌خنک کن انتهایی هستند.
  • در ادامه اجزای تشکیل‌دهنده موتور دیزل را در دسته‌بندی‌های کلی مشاهده می‌کنید.
  • بیشتر موتورهای دیزلی عموما از چرخه چهار سکته استفاده می کنند، با موتورهای بزرگتر که در چرخه دو سویه عمل می کنند.

این موتور بر اساس اندازه شناور و مقدار قدرتی که برای حرکت شناور نیاز است، انتخاب می‌شود. همچنین مـی‌توان از یک یا چندین موتور دیزل به صورت موازی، برای راه‌اندازی شناورهای دریایی استفاده نمود. در عین حال با توجه به نیاز روزافـزون بـازار همواره شاهد سیر صعودی برخی شاخصهای مرتبط با توان موتور در این عرصه بوده‌ایم.

http://digitalmags.ir