موتور دیزلی لیست قیمت موتور دیزلی خرید و فروش اینترنتی موتور دیزل کاتالوگ | centraldiesel

به طور معمول در مراکز داده از دیزل ژنراتور های خاص که استاندارد DCC را دارند استفاده می‌شود. در مصارفی که نیاز به استفاده‌ی طولانی مدت و قدرت زیاد دارند، مناسب است. این لوله ها مسئولیت رساندن سوخت از باک به موتور می باشد که باید از مقاومت در برابر فشار وارده سوخت و حرارت را داشته باشد.

نحوه کار موتور دیزلی و مقایسه آن با موتور بنزینی

موتور تک دیزلی انرژی خود را با سوزاندن سوخت تزریق شده یا پاشیده شده به هوای فشرده و داغ درون سیلندر به دست می آورد. هوا باید تا دمایی بیشتر از دمایی که سوخت تزریقی می تواند مشتعل شود گرم شود. یک موتور دیزلی فقط هوا را میگیرد و آنرا متراکم میکند و سپس سوخت را به داخل هوای متراکم انتقال میدهد اما موتورهای بنزینی مخلوط هوا و گاز را مکش میکند و آن را متراکم میکند و سپس مخلوط را با جرقه مشتعل میکند. ایمنی موتورهای ژنراتور دیزلی نسبت به موتورهای بنزینی بسیار بیشتر است زیرا گازوئیل نسبت به بنزین کمتر فرار بوده و قدرت اشتعال آن هم به مراتب از بنزین کمتر است. که زمان زیادی از ماشین میگیرند از این نوع موتورها استفاده میکند. با اختراع موتورهای دیزلی که با سوخت گازوئیل کار می‌کردند، بسیاری از کارهای روزمره‌ی سنگین که توسط انسان انجام می‌گرفت، به موتور دیزل ها سپرده شد.

دیزل ژنراتور کاترپیلار CAT

آلترناتور خود از دو بخش استاتور و روتور تشکیل شده است که با چرخشِ روتور در داخلِ استاتور، میدان مغناطیسی به گردش در می‌آید و سبب ایجاد جریان الکتریکی AC می‌شود. از جریانِ خروجیِ موتور، برای تأمین انرژی مورد نیاز برای انواع وسایل برقی می‌توان استفاده کرد. درست است که موتورهای دیزل نیازی به شمع ندارند، اما شمع گرمکن در موتورهای دیزل کاربردهای زیادی دار…

http://digitalmags.irمجله خبری دیزل مرکزی نام‌گذاری موتور دیزل 4 زمانه این است که هر 4 عملی که در بالا توضیح دادیم را در مراحل جداگانه انجام می‌دهد. در صنعت کشتیرانی هم موتورهای کشتی‌های تجاری عمدتاً از موتورهای بسیار بزرگ دیزلی استفاده می‌شود. تسمه تایم یا زنجیر تایمینگ در سیستم مکانیزم سوپاپ قرار داده شده است.

  • موتور دیزل دارای بخش های زیادی است که هر قسمت آن وظایفی را بر عهده دارند.
  • مخترع موتور دیزل رودولف دیزل است که اولین موتور دیزلی را در سال 1893 میلادی ساخته و به نام او نیز ثبت شده است.
  • موتورهای دیزلی دسته‌بندی متفاوت دیگری هم براساس توان یا تعداد سلیندر دارند.
  • موتور دیزل، گونه‌ای موتور درون‌سوز است که در آن از چرخه دیزل برای ایجاد حرکت استفاده می‌شود.
در حقیقت فشرده کردن هوا باعث بالا رفتن دمای آن شده و در نتیجه حرارت لازم برای تزریق خود به خودی سوخت ( بدون نیاز به جرقه ) تامین می‌شود. تعداد باز و بسته شدن دریچه‌ی گاز موتورهای بنزینی در مقادیر متغیر هوا و در هر ضربه مکش، مقدار دقیقی می‌باشد. در صورتی که موتور دیزل (در هر سرعت موتور )، توسط یک سیستم غیر متمرکز که فقط توسط شیر ورودی باز و بسته می‌شود، کار می‌کند.