موتور تک دیزلی 192 15 اسب گازوئیلی قیمت مناسب پر قدرت کاما-کوپ بهترین | centraldiesel

توان تطبیقی از 50 تا 150 کیلو وات برای مجموعه های ژنراتور متغیر است. موتورهای بنزینی هوا و سوخت را قبل از ورود به داخل سیلندر مخلوط میکند که معمولا از کاربراتور استفاده میکنند اما موتورهای دیزل سوخت را مستقیم به داخل سیلندر می پاشند و گاها از ترزیق سوخت مستقیم استفاده میکنند. در واقع موتورهای توربو شارژر، هوای احتراق را فشرده کرده تا موتور دارای عملکردی قوی تری باشد. موتورهای دیزلی در کامیون های باری، تراکتورها، لوکوموتیوها و کشتی ها استفاده می شوند.

  • مخترع موتور دیزل رودولف دیزل است که اولین موتور دیزلی را در سال 1893 میلادی ساخته و به نام او نیز ثبت شده است.
  • فيلتر هاي اوليه و ثانويه را مي توان در يك محفظه ،يا در محفظه هاي جداگانه قرار دارد.
  • پس هر راننده ای باید قطعات اصلی موتور دیزل را حداقل در حالت کلی بشناسد، تا اگر مشکلی پیش بیاید، احتمال بروز مشکل و منشا آن را حدس زده و تشخیص دهد.
  • آموزش و مطالب مفید درباره تعمیرات دیزل ژنراتور ها و موتور برق به همراه اصول نگهداری و ..

همان‌طور که می‌دانید اگر موتور در شرایط خوبی کار کند به راحتی روشن می‌شود و هیچ روغنی مصرف نمی‌کند، اما گاهی اوقات ممکن است با کاهش کشش موتور یا وجود آمدن دود خاکستری مواجه شوید. این موضوع می‌تواند به این دلیل باشد که پمپ تقویت‌کننده، داخل پمپ سوخت دچار نقص شده است. در طول این حرکت، پیستون هوا را برای ایجاد فشار بیشتر در داخل سیلندر فشرده سازی می کند. آموزش و مطالب مفید درباره تعمیرات دیزل ژنراتور ها و موتور برق به همراه اصول نگهداری و ..

عملکرد موتور ناپایدار، افت قدرت

موتورهای دیزلی قلب تپنده وسایل نقلیه بزرگی مانند کامیون‌ها، قطارها، کشتی‌ها و زیردریایی‌ها هستند. در واقع، موتورهای دیزلی شباهت زیادی به موتورهای بنزینی دارند، با این تفاوت که نیروی بیشتری تولید می‌کنند، مصرف کمتری دارند و کارشان را به روشی دیگر انجام می‌دهند. با ما همراه باشید تا در ادامه در مورد موتور دیزلی بیشتر توضیح دهیم. موتورهای دیزل شمع ندارند و آنها هوا را مکش میکنند سپس آنرا متراکم میکنند و سوخت را به داخل محفظه احتراق تزریق میکنند و گرمای حاصل از متراکم شدن هوا موجب سوخت در یک موتور دیزل میشود.

دود های آبی دیزل ژنراتور ها

موتورهای دیزل نیز مانند سایر موتورهای احتراق داخلی بر مبناهای مختلفی قابل طبقه‌بندی هستند. مثلاً می‌توان موتورهای دیزل را بر حسب مقدار دفعات احتراق در هر دور گردش میل لنگ به موتورهای دیزل دوزمانه و یا موتورهای دیزل چهارزمانه تقسیم‌بندی نموده و یا بر حسب قدرت تولیدی که به شکل اسب بخار بیان می‌گردد. یا بر حسب تعداد سیلندر و یا شکل قرارگیری سیلندرها که بر این اساس به دو نوع موتورهای خطی و موتورهای V یا خورجینی تقسیم بندی می‌کردند و … اگر در هنگام استارت زدن، مقدار زیادی دود آبی از اگزوز نشر پیدا می‌کند و این دود به‌سرعت ناپدید می‌شود می‌تواند نشانه کاهش فشرده‌سازی در یکی از سیلندرها و یا نقص در عملکرد شمع گرمکن‌ در موتور دیزلباشد.

بنابراین بعضی مجله خبری دیزل مرکزی های دیزلی سوپاپ مکش مخصوصی قبل از محفظه احتراق به کار می گیرند یا از وسایل دیگری برای گردابی (چرخشی) کردن هوا در داخل محفظه احتراق استفاده می کنند و یا در غیر این صورت جرقه زنی و فرآیند احتراق بهبود می دهند . یکی از تفاوتهای بزرگ بین موتور های دیزلی و بنزینی در فرآیند تزریق سوخت است . اکثر موتور خودروها از دریچه تزریق ( انژکتور) یا یک کاربراتور استفاده می کنند که نسبت به تزریق مستقیم ترجیح دارد . بنابراین در یک موتور خودرو ، همه سوخت در داخل سیلندر در طی مرحله مکش بارگذاری شده و سپس متراکم می شود . اگر موتور هوا را بیش از اندازه متراکم کند ، مخلوط سوخت و هوا به طور خود به خودی مشتعل می شود و سبب ضربه زدن می شود . موتور های دیزل تنها هوا را متراکم می کنند، بنابراین نسبت تراکم می تواند خیلی بالا باشد.

http://digitalmags.ir