مقاله کاهش مصرف سوخت موتور دیزل سنگین در احتراق اشتعال تراکمی با واکنش پذیری کنترل شده با افزودن گاز مصنوعی | centraldiesel

علت این مشکلات می تواند اورینک انژکتور معیوب ، نازل معیوب و یا والوو معیوب باشد. انژکتور یک را باز کنید و میلنگ را بچرخانید تا هوا و گاز خارج شوند. یکی از مشکلات توربو ، عدم زیر بار بردن دیزل و استفاده حداقل بیش از 60 درصد از قدرت نامی دیزل میباشد.

سر سیلندر موتور دیزل

در بعضي از كشورها انواع مختلف گازوئيل را براي مصارف مختلف ، مثلاً در موتور خودرو ، یا در موتور خانه کشتی ، یا مخصوص فصل سرما و غیره تولید می کنند. مقدار سوختي كه پاشيده مي شود بين 2000 را (تحت بار كامل) تا را(هنگام كار با دور آرام) حجم جابه جايي سيلندر تغيير مي كند. هنگامی که گازوئیل در موتورها سوزانده می‌شود، انتشار گازهای گلخانه‌ای منجر به آلودگی هوا شده که اثرات جدی بر سلامت انسان و محیط زیست دارد. با توجه به این موضوع که دانسیته و چگالی آب نسبت به گازوئیل بیشتر می‌باشد، به همین دلیل در شکل آزاد، آب در کف مخزن در گازوئیل قرار خواهد گرفت. در ابتدای کار که میزان آب در گازوئیل کم است، این دو بصورت محلول در یکدیگر بوده و کاملا یکسان هستند. در این مرحله امکان تشخیص آب در گازوئیل به صورت چشمی ممکن نیست.

تاریخچه موتورهای دیزلی

مجله خبری دیزل مرکزیهای دیزلی از قطعات بزرگتر و بادوام تری استفاده می کنند زیرا انفجارهای داخلی بیشتر است و باید بتوانند در برابر این انفجارها مقاومت کنند. موتورهای دیزلی پر سر و صدا بوده و دائما در حال لرزش هستند، بنابراین پایه های گیره و سایر قطعات مکانیکی که آنها را احاطه کرده اند نسبت به قطعات مورد استفاده موتورهای بنزینی نسبت به آسیب حساس تر هستند. در مورد خودروهای دیزلی، برای جلوگیری از خرابی های پرهزینه باید زود اقدام کرد.

http://digitalmags.ir

البته سوختي که مورد استفاده قرارمي گيرد بايد تميز، پايدار و تصفيه شده بوده و خورندگي نداشته باشد. هنگامی‌که چراغ روشن می‌شود، روی پدال گاز فشار دهید و کلید استارت را روی گزینه شروع بچرخانید. لطفاً با افزودن یادکرد به منابع قابل اعتماد برطبق اصول تأییدپذیری و شیوه‌نامهٔ ارجاع به منابع، به بهبود این مقاله کمک کنید. در این ویکی‌پدیا پیوندهای زبانی در بالای صفحه و هم‌تراز با عنوان مقاله قرار دارند. گازوئيل نيز مانند بنزين يكي از فرآورده هاي تقطير نفت خام است. در نتيجه تقطير نفت خام فرآورده هاي مختلفي حاصل مي شود، از بنزين هواپيما با عدد اوكتان بالا ، تا قير كه در راه سازي و عايق كاري بامها به كار مي رود.

  • اما در موتور های دیزلی روند کار بسیار فرق می کند ( بالا تر توضی داده ایم ) .
  • باک در زیر شاسی و پمپ انژکتور در روی شاسی در ارتفاع بالاتر نصب میگردد.
  • چرخاندن کلید باعث آغاز شدن فرایندی می‌شود که در آن سوخت به سیلندرها وارد می‌شود و در نتیجه سیلندرها گرم می‌شوند.
  • بیودیزل به عنوان B20 (مخلوط 20 درصد بیودیزل) و B100 (بیودیزل خالص) شناخته می‌شود.
  • از طرفی چون شتاب گیری و افزایش دور موتور در این پیشرانه‌ها سریع‌تر است، در خودروهای اسپرت از این پیشرانه‌ها استفاده می‌شود.

در حدود 36% فرآورده هاي حاصل از تقطير نفت خام را گازوئيل تشكيل مي دهد. سطوح وسيع متخلخل دارند ومعمولاً از پارچه يا كاغذ مخصوص ساخته مي شوند .كار آنها كاهش سرعت جريان سوخت است، به طوري كه قطره هاي ريز آب فرصت به هم چسبيدن و ته نشين شدن پيدا كنند. فرآيندي است كه در آن مولكول هاي مايع يا گاز به سطح ذرات جامدي كه با آنها تماس برقرار مي كنند، مي چسبند.