معرفی و تشریح اجزای موتور دیزل + نحوه کار و انواع موتور دیزلی | centraldiesel

علیرغم اینکـه سـازندگان موتـور همـواره از بهـره بـرداری پیوسـته CSR و بیشترین قدرت کاری MSR و همچنین بارگذاری بیشتر از حد مجاز، صحبت می‌کنند. نزدیک به 85% از بخش حمل و نقل، مربوط به بخشهای ریلی، هوایی و دریایی است که در این میان یکی از مهمترین کاربردها در صنعت موتور دیزل، بکارگیری این موتور در بازار تخصصی دریایی است که حدود 73% بازار را بـه خـود اختصـاص داده است. ورود هوا و یا مخلوط هوا با سوخت به داخل سیلندر به‌وسیله یک سوپاپ دوراهی کنترل می‌شود.

موتور برق بنزینی

در این سیستم، پیستون چهارزمانه موجب بهبود مراحل تخلیه دود و ورود هوا به داخل سیلندر می‌شود. این موتورها معمولاً سطوح بالایی از ذرات معلق (دوده)، ترکیبات نیتروژن فعال و بو را در مقایسه با موتورهای اشتعال با جرقه آزاد می سازند. توانایی تبدیل انرژی شیمیایی ذخیره شده در سوخت به انرژی مکانیکی موتور تک بنزینی باعث شده از این مدل موتورها برای تامین انرژی کامیون های باری، تراکتورهای بزرگ، لوکوموتیوها و کشتی های دریایی استفاده شود. با تمام توضیحات داده شده می توان گفت که قدرت موتور بنزینی در برابر موتور های دیزلی بسیار کم بوده و در بسیاری از شرایط حتی نمی توان آن ها را مقایسه کرد . قدرت و نوع طراحی و پتانسیل قدرتی موتور های دیزل به قدری زیاد است که می تواند با سیلندر های بسیار کمتر در مقایسه با سیلندر خودرو های سواری قدرت بسیار زیادی را تولید کنند . موتور دیزل دو زمانه به دلیل طراحی متفاوت مراحل فوق را به جای 4 مرحله، در 2 مرحله طی می‌کند.

طراحی مدرن و به‌روز موتورهای دیزلی به‌خصوص موتورهای دو زمانه، علاوه بر کاهش وزن موتور در کاهش صدای آن نیز نقش دارند. در این مرحله درحالی‌که هوای داخل سیلندر متراکم است، مقداری سوخت دیزل پاشیده می‌شود که منجر به انفجار می‌شود. بعد از اینکه انفجار صورت گرفت، موج ناشی از انفجار، پیستون را به پایین پرتاب می‌کند، بدین ترتیب با پرتاب شدن پیستون به سمت پایین، میل‌لنگ که به انتهای آن متصل است، می‌چرخد و این فرایند ادامه پیدا می‌کند.

  • این دسته از موتورها نیز برای شناورهای پرسرعت و بسیار سبک مورداستفاده قرار می‌گیرند.
  • برای اشتعال سوخت از یک لامپ الکتریکی یا روش های دیگر در خارج سیلندر استفاده می شد.
  • تولید کردند و یکسال بعد از آن، چاپمن از شرکت جدا شد و پس از جنگ جهانی، پرکینز تبدیل به بزرگ‌ترین تولید کننده موتورهای دیزلی در محدوده 37 تا 52 کیلووات (50 تا 70 اسب بخار) شد.
  • اساساً موتور تک های دیزلی جزو موتورهای پرقدرت و پرتوان محسوب می شوند.
  • تعمیر انواع موتور پرکینز با بهترین قیمت و خدمات سرویس و تامین قطعات در دیزل پارسیا انجام می‌شود.
این نکته لازم به ذکر است که در مجله خبری دیزل مرکزی های دیزلی برای کوپل کردن آن با ژنراتور میزان تلفات نیز باید در نظر گرفته شود، یعنی میزان بازدهی موتور ها با ارتفاع از سطح دریا و همچنین دمای محیط تحت تاثیر قرار گرفته و از راندمان موتور می کاهد. کمپانی دویتس با ارائه رنج وسیعی از موتورهای دیزل یکی از برندهای به شدت معتبر و قدرتمند در این زمینه است. یک راست سر اصل مطلب رفته و مشخصات فنی موتورهای دیزل دویتس را برایتان در قالب یک جدول به نمایش میگذاریم. شما میتوانید برای آشنایی بیشتر با این موتورها به ادامه مقاله مراجله فرمایید. بسیاری از شرکت ها با استفاده از مهندسی معکوس و الگوبرداری از فن آوری های ساخت موتورهای قدیمی پرکینز موفق به تولید محصولاتی با مشخصات نزدیک به نمونه اصلی شده اند. پرکینز با افزایش دامنه موتور صنعتی خود تا 18 لیتر ، موتورهای سری 1700 ، 2200 ، 2400 ، 2500 و 2800 خود را به بازار عرضه کرد.

تفاوت موتور بنزینی و موتور دیزلی چیست؟

اگر برای مصارف خانگی خود، ویلا و یا کلا مصارف تک فاز نیاز به موتور دیزل دارید می توانید از نوع تک سلندر موتور دیزل استفاده نمایید. توان این مدل موتور دیزل تک سیلندر حدود پانزده تا بیست می باشد و حتی به عنوان یک توان سی اسب بخار نیز کاربرد دارند. از این مدل تک سیلندر نمی توان در کارگاه ها و مصارف صنعتی بزرگ تر استفاده نمود.

http://digitalmags.ir