چندین هواپیما از اواخر دهه ۱۹۳۰ از موتورهای دیزلی استفاده کرده اند. دیزل ژنراتورهای پشتیبان اضطراری باید در هر مجموعه درمانی پزشکی عمده وجود داشته باشد. به خاطر ماهیت خطیر کار این مجموعهها و وضعیت بیماران موجود در آنها، قطعی برق به هیچ عنوان قابل قبول نیست. در عرصه کشاورزی، تراکتورها، پمپهای آبیاری و ماشینآلات خرمنکوبی و سایر تجهیزات، اغلب دیزلی هستند. تمام دستگاههای سنگفرش های بتنی، پاک کنندهها، غلتکها، دستگاههای حفاری، و دستگاههای استخراج، دیزلی میباشند.
ویژگی ها و مزایا موتور تک دیزلی
موتور دیزلی به علت سوخت مورد استفاده در آن که گازوئیل میباشد معمولاً صدای بیشتری به نسبت موتورهای بنزینی تولید میکند. هم موتورهای دیزلی و هم موتورهای بنزینی هوا را در یک محفظه فشرده میکنند که این فشار باعث انفجار میشود، اما نحوه وقوع انفجار در این دو موتورها متفاوت است. پرکینز یکی از پیشگامان تولید موتور دیزلی در صنعت تولید برق به وسیله مولد الکترونیکی است که هم اکنون FG Wilson یکی از شرکت های تابع پرکینز در کوپله انواع موتور و ژنراتور به یکدیگر هستند.
موتور دیزل در مقایسه با انواع گازی و بنزینی صدای بیشتری ایجاد میکند. موتور دیزلی توانایی تولید بارهای قوی را دارد و برای استفادهی طولانی مدت نیز مناسب میباشد. این خصوصیات باعث شده تا موتورهای دیزل دویتس یکی از بهترین انتخاب ها به جهت استفاده در دیزل ژنراتورها باشند. قبل از بررسی دقیق درباره موتور دیزل نمی خواهیم وقت شما را درباره تاریخچه موتور های دیزلی بگیریم اما باید بدانید شما با موتوری در ارتباط هستید که سوخت کمتر و قدرت بیشتر یکی از ویژگی هایشان است .
موتور برق دیزل کیپور 3.2 کیلووات KDE3500X
به همین مجله خبری دیزل مرکزی در سرعتهای بـالاتر و بهمنظور فراهم آوردن شرایط مانور مناسب، نیازمند گشتاور زیاد هستند. بهبیاندیگر این دسته از موتورها قادرند توان محرکه و شتاب لازم را برای شناور تأمین کنند. ازنظر شـرایط بهرهبرداری نیـز ایـن دسـته از موتورها در هر دو گروه عملکرد ناپیوسته با توان زیاد و عملکرد ناپیوسته با توان کم قرار میگیرند (بر اساس پیشنهاد تولیدکننده و نیاز مشتری). شاخص مهمی که برای موتورهای دیزل با کاربرد دریایی مورد توجه قرار میگیرد، نحوه بهره برداری این موتورهـا اسـت کـه معمـولاً در یـک دور معین، بر حسب bhp و یا کیلو وات بر هر سیلندر، بیان میشود.
به این صورت که مکش و تراکم در یک سیکل و قدرت و تخلیه در سیکل دوم انجام میشود. سیستم خنک کننده در اجزای موتورهای دیزل، مایع خنککننده موتور را کنترل می کند. این مایع در اکثر موارد مخلوطی از آب مقطر و گلیکول با افزودنی های دیگر جهت کمک به جلوگیری از خوردگی اجزاء استفاده می شوند. به طور کلی موتورها انرژی گرمایی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند.
- این موتورها سنگین، کم سرعت، دارای یک یا چند سیلندر و از نوع دوزمانه یا چهارزمانه بودند.
- این واحدها به طور مداوم جریان الکتریکی را کنترل می کنند و به طور خودکار شروع به کار می کنند در صورتی که برق خاتمه می یابد و خاموش می شود.
- موتورهای Deutz در رنج قدرتی 4 الی 500 کیلو وات با خنک کننده هایی از نوع روغن ، هوا و آب و با ساعت کاری مفید بین تا ساعت در بازار موجود میباشند.
- موتور دیزلی که برای این مصارف کلان پیشنهاد می شود از توان قدرتمندی تا حدود دو مگاواتی استفاده خواهد شد.
- کمپانی دویتس یک شرکت آلمانی بوده و دفتر مرکزی آن در کلن آلمان واقع است.