در این پروسه نیاز است سوخت با فشار بسیار بالا به درون محفظه احتراق تزریق شود چرا که به دلیل فشار بالای محفظه نمیتوان از مکش و فشار منفی برای وارد کردن سوخت استفاده کرد. گاهی اوقات، ذرات گرد و غبار وارد موتور شده و موجب آسیب یا خراشیدگی موتور یاتاقان و در نتیجه خرابی آن می گردد. لذا به منظور افزایش دوام و طول عمر یاتاقان به ماده ای روان کننده همچون گریس احتیاج داریم.
۱۳٫موتور های دیزلی اگر طراحی اجزای موتور مانند فشار ، سرعت و بار انجام شده باشد میتوانند فشار فوق العاده یا توربو شارژ را بدون هیچ محدودیتی بپذیرند. ۴٫با توجه به تفاوت های بالا سوخت های دیزلی در مقایسه با بنزین و سایر سوخت های احتراقی، موتورهای دیزلی کارایی ترمودینامیکی بالاتری دارند. ۳٫سوخت های سنگین مانند دیزل (گازوئیل) دارای رتبه ساتان بالاتر و اکتان پایین تر هستند در نتیجه باعث افزایش تمایل برای احتراق خود به خودی و به طور کامل در سیلندر هستند . به همین سبب در هنگام تزریق دیزل به محفظه عمل سوختن به طور کامل انجام میشود. ۲٫موتور دیزل سوخت را مستقیم به داخل محفظه احتراق تزریق میکند و هیچگونه هوا اضافی جدا از فیلتر هوا و لوله های ورودی نمیگیرد .
موتور دیزل چیست ؟
اما در موتورهای دیزل وضعیت متفاوت است چرا که در این موتورها به آتش کشیدن سوخت بر عهده دمای بالای هوای فشرده شده است. دقیقا به همین دلیل است که گازوییل در یک ظرف با وجود آنکه با اکسیژن هوا در تماس است آتش نمیگیرد اما همین گازوییل اگر به اندازه کافی گرم شود و شعله به آن نزدیک شود به سرعت آتش خواهد گرفت. در موتورهای بنزین سوز و گازسوز هم دقیقا چنین وضعیتی رخ میدهد و برای به آتش کشیدن (و انفجار) مخلوط سوخت و هوا از جرقه حاصل از تخلیه الکتریکی شمع استفاده میشود. مکانیزم موتورهای دیزل یا به طور کلی مکانیزم خودروهایی که در آنها از سیستم دیزل استفاده شده باشد، کمیمتفاوت است. شایعات و نکات شگفت انگیز و جالبی در پیرامون آن وجود دارد که احتمالا شما هم شنیده اید. تعداد یاتاقان ها در موتور به عواملی همچون سرعت چرخش و شدت بار آن بستگی دارد و معمولا 2 یا 5 عدد می باشد.
- حرکت پیستون از طریق شاتون به میللنگ منتقل میشود و موجب گردش میللنگ میگردد.
- قبل از بررسی دقیق در باره موتور دیزل نمی خواهیم وقت شما را درباره تاریخچه موتور های دیزلی بگیریم اما باید بدانید شما با موتوری در ارتباط هستید که سوخت کمتر و قدرت بیشتر یکی از ویژگی هایشان است .
- میل لنگ از جنس فولاد آلیاژی یک تکه و به روش آهنگری (فورجینگ) و با ماشین کاری بسیار دقیق ساخته شده است .
- لیکن در هر دوی این موتورها چهار عمل اصلی انجام میگردد که عبارتند از مکش یا تنفس – تراکم یا فشار – کار یا انفجار و تخلیه دود اما بر حسب نوع موتورها ممکن است این مراحل مجزا یا به صورت توأم انجام گیرند.
- این موضوع در حالی است که بنزین در دمای 20 درجه دچار آتش سوزی میشود.
به اپراتور ژنراتور اجازه می دهد تا سیستم های مختلف ژنراتور را کنترل کرده و در صورت لزوم آنها را تنظیم کند. این کنترلر ها مقدار ولتاژ تولید شده توسط ژنراتور ، جریان الکتریکی و فرکانس آن را اندازه میگیرند. نظارت بر سیستم توسط نمایشگرهای مختلف انجام می شود و تنظیمات ژنراتور از طریق یک سری دکمه ها و / یا سوئیچ ها تنظیم می شود. متاسفانه لوازم چینی در بازار به وفور به چشم میخورد و متاسفانه تجار ما با همکاری چین، این اجناس را به نام اصلی میفروشند و هیچکس پاسخگو نیست.
مخزن سوخت
مجله خبری دیزل مرکزیوئیل در محفظه میسوزد و پیستون را به پایین هُل میدهد تا میل لنگ حرکت کند. روش بالا بر خلاف موتور های بنزینی و گازسوز است که برای مخلوط کردن سوخت و هوا از یک سوپاپ جرقه ای برای ایجاد احتراق استفاده میکنند. موتور دیزل یک موتور احتراق داخلی است که در آن سوخت به محفظه احتراق تزریق میشود. با تمام توضیحات داده شده می توان گفت که قدرت موتور بنزینی در برابر موتور های دیزلی بسیار کم بوده و در بسیاری از شرایط حتی نمی توان آن ها را مقایسه کرد .