
بروزرسانی: 30 خرداد 1404
فولکس واگن گلف; تست و بررسی ویدیویی + مشخصات فنی
فولکس واگن گلف یک هاچ بک جذاب و اصیل آلمانی است که همواره مورد استقبال عموم قرار گرفته و یکی از پرفروش ترین محصولات فولکس واگن است.
درباره فولکس واگن گلف
اگر به صنعت خودرو علاقه دارید، بدون شک نام فولکس واگن گلف را شنیده اید. این هاچ بک جذاب آلمانی سال هاست که در بازار جهانی خودرو می درخشد و به یکی از خودروهای افسانه ای صنعت خودرو تبدیل شده است.
در واقع فولکس واگن گلف یک هاچ بک جذاب در طراحی سگمنت و کلاس C است که اولین بار در سال 1974 به عنوان جایگزین فولکس واگن بیتل در خط تولید فولکس واگن معرفی شد و تا به امروز 8 نسل از این خودرو طراحی شده است. ، تولید شده و جالب است بدانید که این هاچ بک جذاب آلمانی در ابتدا به صورت 3 در طراحی شده بود اما بعداً به صورت 5 در به بازارهای جهانی عرضه شد. جالب است بدانید که این هاچ بک جذاب آلمانی پرفروش ترین محصول حال حاضر فولکس واگن است و دو بار عنوان خودروی سال را از آن خود کرده است.

نسل هشتم فولکس واگن گلف با کد MK8 در سال 2019 عرضه شد و با موتورهای بنزینی، هیبریدی و دیزلی عرضه می شود. جالب است بدانید که این خودرو بر اساس پلت فرم MQB گروه فولکس واگن طراحی شده است و پلت فرم آن مشابه خودروهایی مانند; این توسط Audi A3، Audi Q2، Seat Leon و غیره مشترک است.
خوشبختانه نسل جدید فولکس واگن گلف در دور جدید واردات خودرو به بازار ایران راه پیدا کرده است و آسیا گستر کارن نسخه R-Line این خودرو را از چین به بازار ایران معرفی خواهد کرد.
در ادامه بیشتر در مورد این هاچ بک جذاب صحبت خواهیم کرد.
طراحی بدنه گلف R Line
فولکس واگن گلف خود طراحی بسیار جذاب و اصیلی دارد و اگرچه سبک طراحی آن نسبتاً ساده است، اما ارتباط با آن آسان است. با این حال فکر می کنم شما با نسخه R-Line روبرو شده اید که معمولا طراحی اسپرت و جذاب تری نسبت به نسخه های معمولی دارد و بعد با یک شاهکار طراحی مواجه می شویم.

در نمای جلویی این خودرو نمی توان سبک طراحی خودروهای امروزی را دید و چراغ های روز و چراغ های اصلی قاب شده اند. این در حالی است که چراغ های جلوی فولکس واگن گلف توسط نوار کرومی رنگ به یکدیگر متصل شده اند و لوگوی گروه فولکس واگن در وسط آن دیده می شود. از طرفی شکل طراحی جلوپنجره این خودرو به طراحی اسپرت آن کمک زیادی کرد و طراحی خوب این قسمت را تکمیل کرد.

اما سبک طراحی در قسمت های کناری بسیار ساده است و به جز برخی خطوط طراحی، عناصر طراحی خاص دیگری در این قسمت دیده نمی شود. البته طراحی جذاب و منحصر به فرد رینگ های آلومینیومی این خودرو توانسته از سادگی طراحی این قطعه بکاهد اما کافی نبود.
اگر طراحی قسمت عقب نسل جدید فولکس واگن گلف را با نسل های قبلی آن مقایسه کنیم، در می یابیم که نسل جدید این خودرو سبک طراحی جذاب و منطقی تری را به نمایش می گذارد و طراحی این قسمت همخوانی بیشتری با آن دارد. اسپرت بودن این خودرو از طرفی وجود دو خروجی اگزوز بر روی سپر عقب علاوه بر اینکه در طراحی قسمت عقب بسیار موثر است، نشان از وجود موتور قدرتمند در این خودرو دارد.

مشخصات فنی گلف R-Line
قلب تپنده فولکس واگن گلف R-Line موتور محبوب 1.4 لیتری توربو گروه فولکس واگن است که پیش از این در خودروهایی مانند اشکودا سوپرب و محصولات جتا در بازار ایران استفاده شده است. این موتور در مجموع می تواند 150 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور تولید کند و دو کلاچ خشک را از طریق یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می کند.
نام تجاری | فولکس واگن |
مدل | گلف |
کلاس بدن | هاچ بک |
سال تولید | 2025 |
اندازه موتور | 1395 سی سی |
تعداد سیلندر | 4 |
تعداد دریچه ها | 16 |
تکنولوژی موتور | توربوشارژر TSI |
قدرت | 150 اسب بخار |
گشتاور | 250 نیوتن متر |
شتاب 0 تا 100 | 8.4 ثانیه |
دنده بالا | 200 کیلومتر در ساعت |
گیربکس | 7 سرعته اتوماتیک با کلاچ خشک |
انتقال انرژی | دیفرانسیل جلو |
سیستم تعلیق جلو | مک فرسون |
سیستم تعلیق عقب | لینک چندگانه |
طول | 4296 میلی متر |
یک پیشنهاد | 1788 میلی متر |
بلند شدن | 1471 میلی متر |
فاصله محوری | 2631 میلی متر |
وزن | 1360 کیلوگرم |
حجم مخزن | 51 لیتر |
مصرف سوخت | 6.01 لیتر در 100 کیلومتر |
ابعاد رینگ و لاستیک | 225/45R17 |
شرکت تامین کننده | آسیا جوستار کارن |
برند نشان مادر | فولکس واگن |
کشور سازنده | آلمان - چین |
در محور جلوی این خودرو از سیستم تعلیق مک فرسون استفاده شده است و در محور عقب فولکس واگن گلف از سیستم تعلیق چند لینک استفاده شده است که علاوه بر ارائه یک سواری نرم در این خودرو، در پایداری آن نیز نقش مثبتی دارد.

گلف R-Line استاندارد آلایندگی یورو 6 دارد و میانگین مصرف سوخت آن تنها 6.01 لیتر در هر 100 کیلومتر است که رقم بسیار بالایی است.
طراحی داخلی و ویژگی های فولکس واگن گلف R-Line
برخلاف نمای بیرونی فولکس واگن گلف، در داخل کابین این خودرو با سبک طراحی نسبتاً مدرن و جذابی مواجه می شویم که اگرچه طراحی اسپرت خود را حفظ کرده بود، اما رگه هایی از روش های مدرن طراحی خودرو را نیز در خود داشت. به عنوان مثال در داخل کابین این هاچ بک جذاب، نمایشگر سیستم چندرسانه ای و پشت بلندگوی دیجیتال به رنگ مشکی پیانو قاب شده است و یا در قسمت کنسول وسط، طراحی اهرم انتقال الکتریکی Golf R Line دقیقاً مشابه است. در بسیاری از محصولات موجود در خودروی جدید فولکس واگن.

گروه فولکس واگن مواد به کار رفته در فولکس واگن گلف را پشت سر نگذاشته و مواد بسیار خوبی در داخل کابین این خودرو به چشم می خورد. اگر بخواهیم مواد به کار رفته در این خودرو را با جزئیات بیشتری بیان کنیم، باید بگوییم که در پنل های جلو، داشبورد، دستگیره ها و ... از مواد نرم و لطیفی استفاده شده که حس بسیار خوبی را به سرنشینان منتقل می کند.

نکته مثبت دیگری که در گلف R-Line می توان به آن اشاره کرد این است که بر خلاف بسیاری از خودروهای وارداتی می توان آپشن های بسیار خوب و کاربردی را در این خودرو مشاهده کرد و در واقع شاهد یک خودروی آلمانی جذاب و آپشن و از جمله امکاناتی خواهیم بود که می توان به آن اشاره کرد. در فولکس واگن گلف R-Line دیده می شود. 6 ایربگ 10 نقطه ای، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سنسور TPMS، هشدار خروج از خط، سیستم نظارت بر خستگی راننده، ترمز اضطراری، سیستم استارت استاپ موتور، توقف خودکار، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین عقب، صفحه نمایش لمسی چند رسانه ای سیستم، آمپر دیجیتال پشت، رادار حفظ خطوط، فناوری روشنایی LED، سنسور نور، سنسور باران، سانروف، فرمان گرم کن، گرمکن صندلی های جلو و غیره.

امکانات ایمنی و لوکس
امکانات ایمنی | شش کیسه هوا - کنترل پایداری الکتریکی - کنترل استارت در سربالایی - رادار خواندن خطوط - رادار نقطه کور (اختیاری) - ترمز اضطراری جلو - هشدار برخورد از جلو |
امکانات رفاهی | سانروف برقی - دوربین عقب - سنسور پارک جلو و عقب - پارک اتوماتیک (سفارشی) - چرم مصنوعی تزئینات داخلی - صندلی راننده برقی با حافظه - گرمکن صندلی جلو - استارت دکمه ای - ترمز دستی برقی - نگه داشتن خودکار - تنظیم حالت رانندگی - تحرک گیربکس - فرمان برقی - کروز کنترل تطبیقی \u200b\u200b- رانندگی خودکار بین خطوط - نور بالا خودکار - فناوری چراغ های LED - خوشه دیجیتال - شارژر تلفن همراه بی سیم - رینگ آلومینیومی - کیت بدنه و تریم R Line - تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله - داشبورد تهویه ردیف دوم (سفارشی)، سنسور نور، سنسور باران، رادار توبوخان |
مزایا و معایب
منافع | کیفیت ساخت بالا - قدرت رانندگی خوب - پایداری خوب - ایمنی و امکانات خوب |
معایب | استفاده از گیربکس دوکلاچه که می تواند در ترافیک سایش بیشتری را تجربه کند - ناسازگاری موتورهای توربو با بنزین خطی بی کیفیت |
رقبای فولکس واگن گلف
با توجه به اینکه در دور واردات جدید همچنان امکان مشاهده خودروهای مختلف در سگمنت هاچ بک وجود ندارد، تنها رقیب فولکس واگن گلف در سگمنت هاچ بک سوزوکی بالنو است. با این حال در بازه قیمتی این خودرو می توان رقبای زیادی را در کلاس ها و سگمنت های دیگر از جمله; مزدا CX-30، میتسوبیشی اکلیپس کراس، فولکس واگن T-ROC و...
آلبوم عکس






































سوالات متداول
قلب تپنده فولکس واگن گلف R-Line موتور محبوب 1.4 لیتری توربو گروه فولکس واگن است که پیش از این در خودروهایی مانند اشکودا سوپرب و محصولات جتا در بازار ایران استفاده شده است. این موتور می تواند در مجموع 150 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور تولید کند و دو کلاچ خشک را از طریق یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می کند.
از جمله امکاناتی که در خط فولکس واگن گلف R به چشم می خورد عبارتند از: 6 ایربگ 10 نقطه ای، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سنسور TPMS، هشدار خروج از خط، سیستم نظارت بر خستگی راننده، ترمز اضطراری، سیستم استارت استاپ موتور، توقف خودکار، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین عقب، صفحه نمایش لمسی چند رسانه ای سیستم، آمپر دیجیتال پشت، رادار حفظ خطوط، فناوری روشنایی LED، سنسور نور، سنسور باران، سانروف، فرمان گرم کن، گرمکن صندلی های جلو و غیره.
نوشته شده توسط فولکس واگن گلف. بررسی تست و تصویری + مشخصات فنی اولین بار بر روی جدیدترین خودرو. برگشت
منبع: https://akharinkhodro.ir/cars/volkswagen/volkswagen-golf/