فروش انواع موتور تک دیزلی لیست قیمت، مقایسه و مشخصات مدلها | centraldiesel

مشاوران مجموعه‌ی مجله خبری دیزل مرکزییاران در مورد انتخاب انواع موتور دیزلی (گاروئیلی)، استعلام قیمت موتور دیزل و خرید انواع توان آن بر حسب اسب بخار در اندازه‌ها و کاربری‌های مختلف شما را راهنمایی خواهند کرد. شرکت آبیاران، نمایندگی فروش انواع موتور دیزل‌ تک (بدون ژنراتور) از برندهای معتبر اروپایی، ایرانی و چینی را برای تامین موتور جهت کوپلینگ دیزل ژنراتور در اختیار دارد. موتور دیزل نوعی موتور احتراق فشرده یا درون سوز است که در سال 1892 توسط رولف دیزل اختراع شد. یک موضوع مهم در ارتباط با موتورهای دیزلی این است که به دلیل قدرت بالا، هم‌چنان در صنعت امروز پابه‌پای موتورهای جدید در صحنه رقابت حضور دارند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید و با انواع موتور دیزل، نحوه کار، کاربردها و تفاوت آن با موتورهای بنزینی آشنا شوید.

اگر برای مصارف خانگی خود، ویلا و یا کلا مصارف تک فاز نیاز به موتور دیزل دارید می توانید از نوع تک سلندر موتور دیزل استفاده نمایید. توان این مدل موتور دیزل تک سیلندر حدود پانزده تا بیست می باشد و حتی به عنوان یک توان سی اسب بخار نیز کاربرد دارند. از این مدل تک سیلندر نمی توان در کارگاه ها و مصارف صنعتی بزرگ تر استفاده نمود.

  • تقسیم بندی که صاحبان کشتی بـه دنبـال آن هسـتند، بیشترین قدرت خروجی تضمین شده توسط سازنده می‌باشد که طی آن موتور می‌تواند در طول یک روز کاری بطور پیوسته به فعالیت خود ادامه دهد.
  • در این گونه پیشرانه‌ها عمل انفجار صورت نمی‌گیرد، بلکه مخلوط سوخت و هوا در اثر تراکم بسیار بالا بدون جرقه‌زدن متراکم می‌شوند و دور اصلی این پیشرانه‌ها بر خلاف موتورهای بنزین سوز ۱۰۰۰ دور در دقیقه محسوب می‌گردند.
  • این موتورها در خودروها، کامیون‌های سبک و برخی کاربردهای کشاورزی و ساختمانی و به عنوان ژنراتورهای برق ثابت کوچک بوده و به‌ عنوان درایوهای مکانیکی استفاده می‌شوند.
  • به طور کلی موتورها انرژی گرمایی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند.
  • سهم عمده ای از فعالیتهای شرکت حمل و نقل کرخه ترابر تولیدات داخلی به ویژه محصولات میانی می باشد.
در این سیستم، پیستون چهارزمانه موجب بهبود مراحل تخلیه دود و ورود هوا به داخل سیلندر می‌شود. این موتورها معمولاً سطوح بالایی از ذرات معلق (دوده)، ترکیبات نیتروژن فعال و بو را در مقایسه با موتورهای اشتعال با جرقه آزاد می سازند. توانایی تبدیل انرژی شیمیایی ذخیره شده در سوخت به انرژی مکانیکی موتور تک بنزینی باعث شده از این مدل موتورها برای تامین انرژی کامیون های باری، تراکتورهای بزرگ، لوکوموتیوها و کشتی های دریایی استفاده شود. با تمام توضیحات داده شده می توان گفت که قدرت موتور بنزینی در برابر موتور های دیزلی بسیار کم بوده و در بسیاری از شرایط حتی نمی توان آن ها را مقایسه کرد . قدرت و نوع طراحی و پتانسیل قدرتی موتور های دیزل به قدری زیاد است که می تواند با سیلندر های بسیار کمتر در مقایسه با سیلندر خودرو های سواری قدرت بسیار زیادی را تولید کنند . موتور دیزل دو زمانه به دلیل طراحی متفاوت مراحل فوق را به جای 4 مرحله، در 2 مرحله طی می‌کند.

موتور تک دیزلی

این نکته لازم به ذکر است که در موتور های دیزلی برای کوپل کردن آن با ژنراتور میزان تلفات نیز باید در نظر گرفته شود، یعنی میزان بازدهی موتور ها با ارتفاع از سطح دریا و همچنین دمای محیط تحت تاثیر قرار گرفته و از راندمان موتور می کاهد. کمپانی دویتس با ارائه رنج وسیعی از موتورهای دیزل یکی از برندهای به شدت معتبر و قدرتمند در این زمینه است. یک راست سر اصل مطلب رفته و مشخصات فنی موتورهای دیزل دویتس را برایتان در قالب یک جدول به نمایش میگذاریم. شما میتوانید برای آشنایی بیشتر با این موتورها به ادامه مقاله مراجله فرمایید. بسیاری از شرکت ها با استفاده از مهندسی معکوس و الگوبرداری از فن آوری های ساخت موتورهای قدیمی پرکینز موفق به تولید محصولاتی با مشخصات نزدیک به نمونه اصلی شده اند. پرکینز با افزایش دامنه موتور صنعتی خود تا 18 لیتر ، موتورهای سری 1700 ، 2200 ، 2400 ، 2500 و 2800 خود را به بازار عرضه کرد.

فلایویل در موتور دیزلی

علیرغم اینکـه سـازندگان موتـور همـواره از بهـره بـرداری پیوسـته CSR و بیشترین قدرت کاری MSR و همچنین بارگذاری بیشتر از حد مجاز، صحبت می‌کنند. نزدیک به 85% از بخش حمل و نقل، مربوط به بخشهای ریلی، هوایی و دریایی است که در این میان یکی از مهمترین کاربردها در صنعت موتور دیزل، بکارگیری این موتور در بازار تخصصی دریایی است که حدود 73% بازار را بـه خـود اختصـاص داده است. ورود هوا و یا مخلوط هوا با سوخت به داخل سیلندر به‌وسیله یک سوپاپ دوراهی کنترل می‌شود.

http://digitalmags.ir