اما در ادامه برخی دیگر از ویژگی ها را بیان می کنیم که با در نظر گرفتن آن ها می توانید انتخاب بهتری داشته باشید. بنابراین شما باید ببینید که آیا به قدرت و سرعت تا چه اندازه نیاز دارید که بعد متناسب با پاسخ خود به سراغ یکی از این موتور ها بروید. بنابراین لازم است که قبل از انتخاب خودرو خود نوع موتور آن را بررسی کنید و اطمینان پیدا کنید که صدا و یا لرزش اضافی ندارد. در آخر این حرکت رفت و برگشتی که در مبل لنگ است به کمک دیگر مکانیزم ها به چرخ ها وارد می شود و خودرو حرکت خود را آغاز می کند. گروه خودروبانک با شعار دسترسی به بهترین انتخاب تلاش دارد از طریق این وب سایت به هموطنان عزیز کمک کند تا انتخابی آگاهانه داشته باشند.
- علاوه بر آلایندگی بیشتر، به دلیل همان فشردهسازی و انفجار در موتورهای دیزلی که دمایی تا حدود 500 درجه سانتیگراد تولید میکند سروصدای این موتورها از نوع بنزینی بیشتر است.
- در این مطلب نکاتی درباره تفاوت موتور دیزل و بنزینی و اینکه موتور دیزلی بهتر است یا بنزینی؟ به شما خواهیم گفت.
- براساس نوع دیزل ژنراتور از توان 1 کیلووات ساعت تا 2000 کلیووات ساعت میتوان از دستگاه خروجی گرفت.
- تحقيقات نشان داده است که قيمت بالاتر خودروهاي ديزلي به طور ميانگين در شش تا يازده سال استفاده، به دليل مصرف سوخت کمتر جبران ميشود.
در این مقاله قصد داریم که در ابتدا به چگونگی عملکرد موتورها برای ایجاد حس بهتر نسبت به احتراق درونی بپردازیم و سپس پرده از رموز موتورهای دیزلی برداریم. همچنین در این مقاله میتوانید چیزهایی در خصوص پیشرفت های صورت گرفته نیز، بدانید. یکی از تفاوتهای بزرگ بین موتور های دیزلی و بنزینی در فرآیند تزربق سوخت است . این مساله ای است که شاید ندانید شاید هم چون در خودروهای دیزلی مدرن بهبود یافته است، اثری از آن نمی بینید.
تفاوت موتور دیزل و بنزینی در فشرده سازی
امروزه خودروها از نظر سوخت مصرفی و کارکرد موتور، تنوع بالایی پیدا کردهاند و انواع موتورها مزیتهای خاص خود را دارند. دیگر تنها موتور بنزینی، بهترین گزینه برای خودروهای سواری نیست و با پیشرفتهایی که در موتور دیزلی انجام شده است، خودروهای دیزلی خصوصا برای شاسیبلند و پیکاپها رقیبی جدی برای خودروهای بنزینی برای رانندگی درونشهری هستند. دانستن فرق ماشین دیزلی با بنزینی به شما برای انتخاب مناسبترین خودرو برای خریدی موفق، کمک میکند. موتور دیزل نوعی از موتورهای درونسوز است که مانند موتورهای بنزینی عمل احتراق آن در داخل سیلندر انجام میشود.
موتور دیزلی چیست و چگونه کار می کند ؟
فراموش نکنید که می توانید علاوه بر خواندن مطالبی مانند این مقاله، از مشورت کارشناسان در این زمینه نیز استفاده مفید داشته باشید. اگر بخواهیم انرژی بیشتری را از مخلوط هوا و سوخت بگیریم، نسبت تراکم بالا مطلوب است زیرا منجر به راندمان حرارتی بالاتر می شود. با ذکر این موضوع متوجه می شویم که، در واقع موتورهای دیزلی بالاترین راندمان حرارتی را در بین موتورهای احتراق داخلی دارند. در مرحله تراکم، دریچه ورودی بسته می شود و هوا با سوخت فشرده یا متراکم می شود.
سپس مجله خبری دیزل مرکزی سوخت و هوا مشتعل میشود و پیستون را حرکت میدهد و باعث چرخش میللنگ میشود. سپس پیستون در سیلندر به سمت بالا میرود و گازهای حاصل از احتراق را از اگزوز خارج میکند و این چرخه مجددا تکرار میشود. در خودروهایی که کارکرد دیزلی دارند، پیستون هوای وارد شده به محفظه احتراق را فشرده می کند و دمای ایده آل را به دست می آورد تا در هنگام ورود سوخت، منفجر شود و چرخه کامل شود. از طرفی در موتورهای بنزینی آنچه وارد محفظه احتراق می شود مخلوطی از هوا و بنزین است که با جرقه ای فعال می شود.