عیب یابی و رفع مشکلات موتور دیزل فروشگاه موسی | centraldiesel

اکثر موتور خودرو ها از دریچه تزریق (انژکتور) یا یک کاربراتور استفاده می کنند که نسبت به تزریق مستقیم ارجحیت دارد . بنابراین در یک موتور خودرو، همه سوخت در داخل سیلندر در طی مرحله مکش بارگذاری شده و سپس متراکم می شود . اگر موتور هوا را بیش از اندازه فشرده کند، مخلوط سوخت و هوا به طور خود به خودی مشتعل می شود و سبب ضربه زدن و ایجاد تنش در میلنگ می شود. موتور های دیزل تنها هوا را متراکم می کنند، بنابراین نسبت تراکم می تواند خیلی بالا باشد. انژکتور در موتور های دیزل از اجزای بسیار پیچیده ای تشکیل شده است و موضوع بسیاری از آزمایشات بزرگ بوده است .

تفاوت احتراق در موتورهای دیزلی و بنزینی

آداپتور اندازه گیری فشاری باید بر روی سوراخ انژکتور نصب شود و سپس ابزار اندازه گیری کمپرسور را وصل کنید. در ابتدا از شارژ بودن کامل باتری و سالم بودن استارت موتور خود اطمینان حاصل کنید. اگر شیر EGR شما گیر کرده یا نتواند عملکردی داشته باشد، دیزل شما علائم مانند خستگی خفیف، قدرت کم و دود سیاه یا سفید از اگزوز خود را تجربه خواهد کرد.

در این مرحله مخلوط سوخت و هوا مشتعل می شود و باعث انفجار می شود. این انفجار است که باعث می شود پیستون به سمت پایین حرکت کند و میل لنگ را به حرکت درآورد. فاز آخر تخلیه از طریق اگزوز است که در آن مخلوط هوا و سوخت مصرف شده از طریق دریچه خروجی باز شده از سیلندر خارج می شود تا یک چرخه جدید شروع شود. موتورهای دیزلی جدید دارای سیستم های تزریق سوخت CRD و فیلترهای ذرات دیزل هستند که باعث بی سروصدا کار کردن و پاکیزه تر شدن این موتورها شده است.

http://digitalmags.irاز آنجایی که فقط هوا در تراکم موتور دیزل دخیل است، می توان نسبت تراکم خوبی را بدون خطر اشتعال به دست آورد. در یک موتور بنزینی، چنین نسبت تراکم بالایی بدون انفجار امکان پذیر نیست. ما می دانیم که وسایل نقلیه سبک تر مانند موتور سیکلت، اسکوتر و اتومبیل ها، معمولا از بنزین در موتورهای خود استفاده می کنند در حالی که دیزل در ماشین آلات بسیار سنگین تر مانند تراکتورها، کامیون ها و اتوبوس ها استفاده می شود.

  • آشنایی و اطلاعات کامل درباره مینی بیل مکانیکیمینی بیل مکانیکی دارای قابلیت های مشابه یک بیل مکانیکی است ، با مزیت اضافی این…
  • فشرده سازی باعث میشود دمای هوای داخل سیلندر تا حد زیادی افزایش یابد تا سوخت دیزل پخته شده به داخل اتاق احتراق تزریق شود و باعث ایجاد جرقه خود به خودی می‌شود.
  • از سال 2010، این نوع سوخت ممکن است حاوی 7 درصد حجمی اسید چرب متیل استر باشد تا دستورالعمل‌های سوخت‌های زیستی را رعایت کند.
  • لطفاً با افزودن یادکرد به منابع قابل اعتماد برطبق اصول تأییدپذیری و شیوه‌نامهٔ ارجاع به منابع، به بهبود این مقاله کمک کنید.

باید بدانید که مجله خبری دیزل مرکزی دیزل به نسبت بنزین متراکم‌تر بوده و به همین دلیل پمپ بنزین نمی‌تواند مخلوط این سوخت را در دستگاه حرکت دهد که در نتیجه آن سیستم با مشکلاتی روبرو می‌شود. در آغاز کار، وقتی پیستون از TDC به BDC حرکت می کند، پیستون در داخل سیلندر خلاء ایجاد می کند؛ از این رو به دلیل اختلاف فشار بین ورودی موتور و سیلندر، هوا وارد سیلندر می شود. برخلاف تصور عموم مردم که موتورهای دیزل را فقط برای خودروهای سنگین و تجاری مناسب می‌دانند، در مناطقی مثل کشورهای اروپایی و حتی آمریکا از این پیشرانه‌ها به شکل وسیعی برای خودروهای سواری نیز استفاده می‌شود.

میزان مصرف سوخت در دیزل ژنراتورها