این ریل مشترک بین تمام سیلندرها است و تمام انژکتورها به این ریل انشعاب دارند. انژکتورها مکانیکی- الکترومغناطیسی بوده و به فرمان واحد کنترل موتور عمل می کنند. واحد کنترل موتور اطلاعات مورد نیاز خود را با استفاده از حسگرهای مختلف دریافت کرده و ابزاهای مختلفی از جمله انژکتور را کنترل می کند . به این معنی که در موتورهای بنزینی، سوخت و هوا باهم ترکیب شده و سپس در سیلندر فشرده میشود و در نهایت با جرقه شمع، انفجار صورت میگیرد.
موتورهای دیزلی بر اساس نحوه ی کار بر دو دسته ی موتورهای چهار زمانه و موتورهای دو زمانه تقسیم می شوند. در هر دو مدل از موتورهای دیزلی، چهار عمل اصلی صورت می گیرد که عبارت است از مکش یا تنفس، تراکم یا فشرده شدن هوا، انفجار و تخلیه دود. ۵٫موتورهای دیزلی می توانند بیش از ۴۵٪ از انرژی سوخت را به انرژی مکانیکی تبدیل کنند. انژکتور در موتور های دیزل از اجزای بسیار پیچیدهای تشکیل شده و موضوع بسیاری از آزمایشات بزرگ بوده است. انژکتور باید قادر باشد تا دما و فشار داخلی سیلندر را تحمل و سوخت را به قطرات ریز تبدیل کند. گردابی کردن قطرات در داخل سیلندر که باعث پخش متناسب آنها میشود، نیز یک چالش است.
میل بادامک کارکرده
این پمپ که نیروی خود را ازمیل سوپاپ میگیرد فشار سوخت را بسیار بالا میبرد و به درون ریل سوخترسانی فشرده میکند. این پمپ که نیروی خود را ازمیل سوپاپ می گیرد فشار سوخت را بسیار بالا می برد و به درون ریل سوخت-رسانی فشرده می کند. با افزایش دور موتور دیزلی بیش از این حد میزان مصرف سوخت افزایش یافته و توان و گشتاور نیز کاهش می یابد . در موتورهای دیزلی چون شمع برای جرقه زنی وجود ندارد و اساس کاری موتور بر طبق فشرده سازی بالای هوا استوار است، حساسیت بسیار کمی به آب دارند. به همین دلیل بسیاری از خودروهای نظامی با موتورهای دیزل، به راحتی می توانند از مسیرهای آبی با عمق بالا عبور کنند.
- به طور کلی گازوئیل دارای نقطه انجماد دقیقی نیست و محدودهای از انجماد دارد.
- این اشتعال عامل حرارت زیادی بود که در اثر تراکم زیاد هوا بوجود میآمد.
- در مدار فشار ضعیف سوپاپ سرریز به کار رفته که دارای یک پیستون و فنر است.
- بنابراین میتوان اینگونه نتیجه گرفت که فشار سبب اشتعال خواهد شد.
البته تنها مجله خبری دیزل مرکزی بین موتور های دیزلی و موتور های بنزینی دلایل مکانیکی نیست ، بلکه از لحاظ سوخت مصرفی شان نیز دارای تفاوت هستند . 5- موتورهای دیزلی نسبت به موتورهای بنزینی ابعاد بزرگتری دارند. برای موتورهای بنزینی به منظور کاهش آلایندههای تولیدی از کاتالیزور استفاده میشود. این در حالی است که در موتورهای دیزل برای کاهش آلایندهها، فیلتر دوده و همچنین سیستم SCR برای پاشش مایع ادبلو به کار میرود.
تزریق سوخت در موتور های دیزل
موتور هواپیماها عمدتا موتور های احتراق خارجی است اما اگر بخواهیم به هواپیماهای قدیمی اشاره کنیم بله می توانیم موتور های دیزلی را هم مشاهده کنیم اما به دلیل اختلاف فشار در ارتفاعات , استفاده از آن منسوخ شد . آنها دارای المنتهایی هستند که موتور را قبل از استارت گرم می کنند. بدون گرمکن، یک موتور دیزل روشن نمی شود، زیرا موتور نیاز به هوای فشرده و گرم دارد تا انژکتورهای دیزل را فعال کند. امروزه موتورهای دیزلی بسیار پیچیده تر هستند و تشخیص عیب آنها دشوار تر است. ما در اینجا سعی میکنیم تمام دانشی که از تجربیات دیگر افراد و سالهای کار در تجارت دیزل را بدست آورده ایم در اختیار شما بگزاریم. برای سوزاندن یک ماده سوختی به دو عامل حرارت و اکسیژن نیاز است.