علت دیر روشن شدن موتور دیزل بد روشن شدن موتور دیزل در هوای سرد | centraldiesel

استفاده آن‌ها از جرقه الکتریکی، تزریق سوخت، و سیستم‌های مدیریت موتور سطح بالا نیز باعث آسانی عملکرد نسبت به موتورهای وسایل نقلیه هوایی با جرقه احتراقی کرده است. هزینه سوخت دیزل در مقایسه با بنزین ، منجر به علاقه قابل ملاحظه به هواپیماهای عمومی کوچک دیزلی شده است و از همین رو، چند تولید کننده به تازگی شروع به فروش موتورهای دیزل نموده‌اند. در دیزل ژنراتورها تبدیل انرژی سوخت گازوئیل به انرژی الکتریکی صورت میگیرد. براساس نوع دیزل ژنراتور از توان 1 کیلووات ساعت تا 2000 کلیووات ساعت میتوان از دستگاه خروجی گرفت. با طراحی خاصی که موتورهای دیزل دارند با گرم شدن موتور ژنراتور دیزلی، بدنه موتور خنک نگه داشته میشود.

  • برای این مبحث فرض بر این است که فقط موتورهای دیزل مد نظر قرارگرفته‌اند و بنابراین این دسته‌بندی شامل موتورهای بنزینی نمی‌شود.
  • این پیشرفت تا پایان جنگ جهانی دوم کاهشی بود اما از آن تاریخ تاکنون شاهد پیشرفت چشم گیری در طراحی و تولید این موتور ها هستیم.
  • این تست‌ها شرایط روغن را تایید می‌کنند و اطلاعات مهمی در مورد وضعیت داخلی موتور در اختیار ما قرار می‌دهند.
  • موتورهای دیزلی قلب تپنده وسایل نقلیه بزرگی مانند کامیون‌ها، قطارها، کشتی‌ها و زیردریایی‌ها هستند.

در مرحله سوم، موتورهای دیزلی به دلیل دما و فشار بالایی که در پایان تراکم ایجاد می شود، خود به خود مشتعل می شوند. موتورهای دیزلی برای شروع به ترکیب سوخت و هوا و مقدار زیادی گرما نیاز دارند. این قطعات گاز دیزل را به محفظه احتراق آزاد کرده و در آنجا با هوا مخلوط می شود و احتراق حاصل از سوخت و هوا خودرو را روشن می کند. در انتهای زمان تراکم در حالیکه هر دو سوپاپ همچنان بسته‌اند و پیستون به نقطه مرگ بالا می‌رسد مقداری سوخت روغنی (گازوئیل) به درون هوا فشرده و داغ موجود در محفظه احتراق پاشیده می‌شود و ذرات سوخت در اثر این درجه حرارت زیاد محترق می‌گردند. پس از خاتمه تزریق سوخت عمل سوختن تا حدود ۳/۲ از زمان قدرت ادامه پیدا می‌کند.

سیستم سوخت رسانی

توسعه پمپ‌های انژکتور با توسعه موتورهای کوچکی که برای استفاده در خودرو ها مناسب بودند مقارن شد. هوا و سوخت توسط پیستون به داخل محفظه احتراق مکیده شده و باعث روشن شدن موتور می شود. سیستم اگزوز در موتورهای دیزلی جهت خروج مواد اضافی ناشی از احتراق مورد استفاده قرار می گیرد. سیستم خنک کننده در اجزای موتورهای دیزل، مایع خنک‌کننده موتور را کنترل می ‌کند.

موتور تک دیزل 7 اسب برند شاینری( شافت تیلری )

این مجله خبری دیزل مرکزی به دو صورت ساده و دوبل که در موتورهای بزرگ پر مصرف دیزلی نوع دوبل استفاده میگردد. طی سالهای متمادی پس از اختراع موتور دیزل، از این نوع موتور عمدتاً و منحصراً در کارهای درجا و سنگین از قبیل تولید برق، تلمبه کردن آب، راندن قایق‌های مسافری و باری و همچنین برای تولید قدرت جهت رفع بعضی از نیازهای کارخانجات استفاده می‌شد. این موتورها سنگین، کم سرعت، دارای یک یا چند سیلندر و از نوع دوزمانه یا چهارزمانه بودند.

چرا موتورهای دیزل از موتور بنزین بهتر است؟

با تولید و خدمات دیزل، جست‌و‌جو برای ژنراتور یا موتور دیزل مؤثر و مقرون به صرفه پایان می‌یابد. مشکلات احتراق آب اگر سوخت دیزل حاوی بخار آب باشد، می تواند به طور قابل توجهی بر عملکرد آن تأثیر بگذارد. موتورهای دیزلی مجهز به فیلتری به نام جداکننده سوخت و آب هستند که نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارد و اغلب توسط صاحبان خودروهای دیزلی نادیده گرفته می شود.

http://digitalmags.ir