علت دیر روشن شدن موتور دیزل بد روشن شدن موتور دیزل در هوای سرد | centraldiesel

موتورهای دیزلی قلب تپنده وسایل نقلیه بزرگی مانند کامیون‌ها، قطارها، کشتی‌ها و زیردریایی‌ها هستند. در واقع، موتورهای دیزلی شباهت زیادی به موتورهای بنزینی دارند، با این تفاوت که نیروی بیشتری تولید می‌کنند، مصرف کمتری دارند و کارشان را به روشی دیگر انجام می‌دهند. با ما همراه باشید تا در ادامه در مورد موتور دیزلی بیشتر توضیح دهیم. موتورهای دیزل شمع ندارند و آنها هوا را مکش میکنند سپس آنرا متراکم میکنند و سوخت را به داخل محفظه احتراق تزریق میکنند و گرمای حاصل از متراکم شدن هوا موجب سوخت در یک موتور دیزل میشود.

  • متاسفانه هرچه گرانروی بیشتر باشد، ممانعت از حرکت روغن در لوله‌ها و مجاری بیشتر می‌شود، بنابراین باید گرانروی مناسب با در نظر گرفتن این دو مورد انتخاب شود.
  • نسبت تراکم این موتور نسبت به موتور SI بالاتر است و از شمع استفاده نمی کند.
  • همان‌طور که می‌دانید اگر موتور در شرایط خوبی کار کند به راحتی روشن می‌شود و هیچ روغنی مصرف نمی‌کند، اما گاهی اوقات ممکن است با کاهش کشش موتور یا وجود آمدن دود خاکستری مواجه شوید.
  • لیکن از آن تاریخ تاکنون طراحی و تولید این موتورها به طریقی پیشرفت نموده است که امروزه استفاده گسترده و فراگیر از موتورهای دیزل را شاهد هستیم.
  • موتورهای دیزلی شمع ندارند و گرمای هوای فشرده، سوخت را خود به خود مشتعل می کند.

همان‌طور که می‌دانید اگر موتور در شرایط خوبی کار کند به راحتی روشن می‌شود و هیچ روغنی مصرف نمی‌کند، اما گاهی اوقات ممکن است با کاهش کشش موتور یا وجود آمدن دود خاکستری مواجه شوید. این موضوع می‌تواند به این دلیل باشد که پمپ تقویت‌کننده، داخل پمپ سوخت دچار نقص شده است. در طول این حرکت، پیستون هوا را برای ایجاد فشار بیشتر در داخل سیلندر فشرده سازی می کند. آموزش و مطالب مفید درباره تعمیرات دیزل ژنراتور ها و موتور برق به همراه اصول نگهداری و ..

موتور بنزینی 7 اسب هواسدان

توان تطبیقی از 50 تا 150 کیلو وات برای مجموعه های ژنراتور متغیر است. موتورهای بنزینی هوا و سوخت را قبل از ورود به داخل سیلندر مخلوط میکند که معمولا از کاربراتور استفاده میکنند اما موتورهای دیزل سوخت را مستقیم به داخل سیلندر می پاشند و گاها از ترزیق سوخت مستقیم استفاده میکنند. در واقع موتورهای توربو شارژر، هوای احتراق را فشرده کرده تا موتور دارای عملکردی قوی تری باشد. موتورهای دیزلی در کامیون های باری، تراکتورها، لوکوموتیوها و کشتی ها استفاده می شوند.

موتور تک دیزلی کاما مدل KAMA KM173F

اگر فاصله باك تا پمپ گازوئيل زياد باشد، سوخت تحت فشار منفي ، يا در معرض مكش است. سوختي كه در لوله بين پمپ گازوئيل و پمپ سوخت پاش جريان دارد تحت فشار متوسط (170تاkpa240يا 25 تاpsi35)است. فشار سوخت در لوله هايي كه به سوخت پاشها منتهي مي شوند بسيار زياد است (35تاMpa140 يا5000تا psi20000). لوله هاي گازوئيل را بايد با احتياط باز و بسته كرد تا صدمه نبينند، زيرا هر نوع آسيب ديدگي اين لوله ها ممكن است سبب گرفتگي مسير سوخت رساني شود . در صورتي كه بخواهيد لوله اي را باز كنيد ، يا اتصالي را كه نشتي دارد سفت كنيد بايد دقت كنيد كه لوله نتابد يا چين نخورد . طول همه لوله هايي كه گازوئيل را از پمپ سوخت پاش به سوخت پاشها مي رسانند، برابر است.

دینام یا ژنراتور

مجله خبری دیزل مرکزیهای دیزل نیز مانند سایر موتورهای احتراق داخلی بر مبناهای مختلفی قابل طبقه‌بندی هستند. مثلاً می‌توان موتورهای دیزل را بر حسب مقدار دفعات احتراق در هر دور گردش میل لنگ به موتورهای دیزل دوزمانه و یا موتورهای دیزل چهارزمانه تقسیم‌بندی نموده و یا بر حسب قدرت تولیدی که به شکل اسب بخار بیان می‌گردد. یا بر حسب تعداد سیلندر و یا شکل قرارگیری سیلندرها که بر این اساس به دو نوع موتورهای خطی و موتورهای V یا خورجینی تقسیم بندی می‌کردند و … اگر در هنگام استارت زدن، مقدار زیادی دود آبی از اگزوز نشر پیدا می‌کند و این دود به‌سرعت ناپدید می‌شود می‌تواند نشانه کاهش فشرده‌سازی در یکی از سیلندرها و یا نقص در عملکرد شمع گرمکن‌ در موتور دیزلباشد.

http://digitalmags.ir