روغن موتور میتواند از نوع روغنهای معدنی یا روغنهای مصنوعی بوده که ممکن است شامل افزودنیهایی باشد که ویژگیهای خاصی از روغن پایه را بهبود ببخشد. از این نوع افزودنیها میتوان به شویندهها، عوامل آلکالینیتی، آنتی اکسیدانها، پراکندهسازها و مواد ضد سایش اشاره کرد. این افزودنیها کیفیت مورد نیاز را در روغن موتور ایجاد یا تقویت میکنند. معمولا مایع خنک کننده ترکیبی از ضدیخ با پایه اتیلن گلیکول یا پروپیلن گلیکول با آب است. دمای انجماد این ترکیب بستگی به میزان گلیکول به کار رفته در آن دارد. نکته مهم این است که در ایجاد ترکیب آب و ضدیخ بهترین نسبت رعایت شود یعنی بیشتر از 60% اتیلن گلیکول یا 50% پروپیلن گلیکول با آب ترکیب نشود.
- با تولید و خدمات دیزل، جستوجو برای ژنراتور یا موتور دیزل مؤثر و مقرون به صرفه پایان مییابد.
- آب موجود در سوخت به انژکتورها و سیستم سوخت شما آسیب می رساند.همچنین اگر موتور سرد باشد در ابتدای کار دود سفید تولید می شود.
- وقتی هوا فشرده شد، غباری از سوخت توسط انژکتورها به داخل سیلندر پاشیده میشود.
- (در دمای نرمال کارکرد موتور آب خاصیت خورندگی دارد) محاسبه دمای انجماد و محافظت شیمیایی مایع خنک کننده برای جلوگیری از خرابی و زنگ زدگی سیلندر امری الزامیست.
- موتور دیزل معمولا به عنوان موتور مکانیکی در دستگاه ژنراتور برق استفاده می شود.
بعضي از فيلترها آبگير دارند .آب و رسوبات سنگين در اين محفظه جمع مي شوند تا بتوان آنها را تخليه كرد. فيلترهاي ديگر يك وسيله جدا كننده آب دارند كه در از فيلتر مستقل است. فيلتر بعدي ،كه گاهي فيلتر اوليه ناميده مي شود، بيشتر ذرات ريز را مي گيرد. فيلتر هاي اوليه و ثانويه را مي توان در يك محفظه ،يا در محفظه هاي جداگانه قرار دارد.
دیزل پمپ 4 اینچ KDP100L کوپ چین یک موتور آب باک بزرگ چینی
در مجله خبری دیزل مرکزیهای بنزینی، مخلوط هوا و بنزین به اندازهای فشرده میشود که به حدود یک دهم حجم اصلیاش میرسد، ولی در موتورهای دیزلی، هوا بین ۱۴ تا ۲۵ برابر فشردهتر میشود. یک واشر سرسیلندر بین بلوک موتور و سرسیلندر موتورهای دیزلی قرار دارد. این قطعه یا جزء در موتورهای دیزلی، از نشت مایعات به سرسیلندر جلوگیری می کند. چرا که در صورت خیس شدن سر سیلندرها عمل احتراق با توجه به فراهم نشدن سوخت و هوای مناسب برای راه اندازی به درستی انجام نخواهد شد. همچنین این قطعه با توجه به سیستم خنک کاری از یک طرف و همچنین گرمای ناشی از احتراق از طرف دیگر مستعد تاب برداشتن می باشد.
موتور تک دیزلی ETQ 186 استارتی ۱2 اسب بخار مدل 186FAE2
آسانبار تخصصیترین و محبوبترین سامانه اینترنتی ارائه دهنده خدمات حملونقل کالا در سراسر ایران به رانندگان پایه یک و شرکتهای حملونقل (باربری) است، به عبارت دیگر آسانبار پل ارتباطی رانندگان و شرکتهای حملونقل در بستر اینترنت است. شرکتهای حملونقل از طریق اپلیکیشن، بارهای خود را با تمامی جزئیات اعلام می کنند. این سری موتور می تواند استاندارد آلاینده های غیر جاده ای مجاز چین Ⅱ Emissions را برآورده کند. عمر B10 بلوک سیلندر بیش از ساعت کار با قابلیت اطمینان عالی است. فلایویل هایی که دارای لبه های دندانه ای هستند نیز در صورت نیاز به چرخش نیز کمک می کنند.
در سیستم های انژکتوری نیز تزریق سوخت درست قبل از مکش و خارج از سیلندر انجام می شود. در این حالت، در یک موتور بنزینی، تمام سوخت در طول کورس مکش وارد سیلندر شده و سپس متراکم می شود. تراکم ترکیب سوخت و هوا، به نوعی نسبت تراکم موتور را محدود می کند، که اگر هوا بیش از حد فشرده شود، مخلوط سوخت و هوا خود به خود مشتعل می شود و باعث ضربه خواهد شد. در موتورهای دیزل از تزریق مستقیم سوخت استفاده می شود، یعنی سوخت دیزلی به صورت مستقیم به سیلندر تزریق می شود. با توجه به این که موتور دیزل فقط هوا را فشرده می کند، نسبت تراکم می تواند بالاتر باشد. هم چنان چه در بالا نیز اشاره شد، هر چه نسبت تراکم بیشتر، توان تولیدی نیز بیشتر خواهد بود.