طراحی موتور دیزل زرآب | centraldiesel

۱۱٫سوخت دیزل مستقیما از نفت بدست می آید اما برای تولید بنزین نیاز به تقطیر است. در سال ۱۸۹۳ اولین موتور دیزل توسط رودولف دیزل ساخته شد و در سال ۱۸۹۵ در آمریکا ثبت اختراع شد. در جهان امروز با توجه به افزایش قیمت های انرژی از جمله سوخت های فسیلی و افرایش تقاضای فزاینده سوخت های فسیلی و کاهش عرضه تولید کنندگان، این نوع انرژی، انتخاب دقیق برای تامین سوخت ماشین آلات، کاملا ضروری می نماید. البته امروزه برای زیر دریایی های فوق پیشرفته از موتورهای هسته ای و درونسوز و یا موتور های عظیم برقی استفاده می شود که در این صورت نویز را تا حد بسیار زیادی از بین برده و دشمنان متوجه حضور زیر دریایی ها نمی شود .

  • در ادامه به توضیح مختصری در مورد هر یک از اجزای موتور دیزل می پردازیم.
  • این ریل مشترک بین تمام سیلندرها است و تمام انژکتورها به این ریل انشعاب دارند.
  • از این نوع افزودنی‌ها می‌توان به شوینده‌ها، عوامل آلکالینیتی، آنتی اکسیدان‌ها، پراکنده‌سازها و مواد ضد سایش اشاره کرد.
  • موتور های دیزلی بیشتر اوقات مطابق چرخه های ۲ زمانه یا ۴ زمانه طراحی شوند ، در اصل این موتور ها جایگزین مناسب و کار آمد برای موتور های بخار هستند.
  • عامل اصلی این اشتعال حرارت زیادی بود که در اثر تراکم زیاد هوا به وجود می آمد.

2- تولید توان بالا؛ گشتاور بیشتر منجر به تولید توان بالا می شود. من حسین اسدی هستم و به تازگی به تیم تولید محتوای دیزل پارسیا پیوسته ام، خوشحالم که در کنار شما خوانندگان عزیز هستم. این سه نوع موتور از لحاظ مقدار فلز پوسته و در نهایت وزن می توانند با یکدیگر متفاوت باشند.

موتور تک دیزلی 12 اسب ETQ

همه وظایف در موتور های جدید توسط ارتباط ECM با مجموعه از سنسور های پیچیده ای که هر چیزی را از دور موتور تا دمای روغن و مایع خنک کننده را اندازه گیری می کنند ، حتی وضعیت موتور(i.e. T.D.C.) کنترل می شود . ECM دمای هوای محفظه را حس می کند و تایمینگ موتور را در هوای سرد ریتارد می کند ، بنابراین انژکتور سوخت را دیرتر تزریق می کند. هوا در داخل سیلندر بیشتر متراکم می شود در نتیجه گرمای زیادی ایجاد شده، که به روشن شدن موتور کمک می کند . دیزل ژنراتور در اغلب بخش‌های صنعتی، به خاطر ارائه توان بر واحد سوخت بیشتر و نوسان کمتر و ایمنی بیشتر، مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از مزایای هیجان انگیز دیزل نسبت به بنزین، امکان حذف کامل مصرف بنزین است. در بیشتر موتورهای دیزلی می‌توان از روغن گیاهی به جای دیزل بدون تلفات عمر یا بهره وری استفاده نمود.

علت دیر روشن شدن موتور دیزل

طی سال‌های متمادی پس از اختراع موتور دیزل، از این نوع موتور عمدتاً و منحصراً در کارهای درجا و سنگین از قبیل تولید برق، تلمبه کردن آب، راندن قایق‌های مسافری و باری و همچنین برای تولید قدرت جهت رفع بعضی از نیازهای کارخانجات استفاده می‌شد. در سال ۱۸۹۲ دکتر رودلف دیزل آلمانی حق امتیاز موتور طراحی شده‌ای را به ثبت رساند که در آن اشتعال ماده سوختنی، بلافاصله پس از تزریق سوخت به داخل سیلندر انجام می‌گرفت. این اشتعال عامل حرارت زیادی بود که در اثر تراکم زیاد هوا به‌وجود می‌آمد. کوپ یک موتور دیزل تک سیلندر 4 زمانه شفت عمودی و خنک شونده با هوا است که دارای سیستم انژکتور بسیار عالی با ساخت ماهرانه با کیفیت بسیار بالا که سبب می شود موتور دیزل کوپ دارای خروجی قوی ، مطمئن و قابل اطمینان باشد. در صورت استفاده از حلقه های پیستون، روغنی که سیلندرها را روغن کاری می کند از حلقه های پیستون رد می شود و به داخل سیلندر می رود، جایی که گرمای حاصل از احتراق دیزل باعث سوختن آن می شود و دود آبی را آزاد می کند. ساختمان ساختار موتورهای دیزل تنها در سیستم تغذیه و تنظیم سوخت با موتورهای اشتعال جرقه‌ای تفاوت می‌کند.

در کشور عزیزمان ایران هم بسیاری از صنایع، از مجله خبری دیزل مرکزی ژنراتورها، خودروهای باری، ماشین آلات سنگین و … در کاربردهای مختلف استفاده می‌کنند. موتورهای دیزلی در حجم‌های جابجایی یا توان‌های مختلف در جای جای صنعت به چشم می‌خورند. در این میان طیف بزرگی از تکنولوژی‌های قدیمی و جدید (بسته به محدوده زمانی تولید موتور دیزل) در سطح صنعت به کار می‌رود. در موتورهای دیزل قدیمی‌تر از سیستم‌های سوخت رسانی مکانیکی مانند پمپ های ردیفی و آسیابی استفاده می‌شده‌است. همچنین انواع دو زمانه یا ونکل در برخی کاربردها هنوز به چشم می‌خورد. موتورهای دیزل هواخنک نیز بعضاً در برخی کاربردها که امکان استفاده از سیال مایع برای خنک کاری وجود ندارد به کار می‌رود.

http://digitalmags.ir