طراحی موتور دیزل زرآب | centraldiesel

در این زمینه باید به موتورهایی که لوله‌های سیلیکونی دارند توجه ویژه‌ای کرد، زیرا این نوع لوله‌ها همیشه اتصالات محکمی با قطعات موتور برقرار نمی‌کنند. در این نوع لوله و اتصالات فقط باید از بست‌های فنری با تنش ثابت استفاده کرد و به صورت دوره‌ای مورد بازدید قرار بگیرند. اگر تردیدی در مورد پیوستگی اتصالات سیستم خنک کننده وجود داشته باشد باید با سازنده موتور مشورت شود و مشکل برطرف گردد.

  • در موتور های دیزلی در هنگام سرما بهتر است از هیتر ها یا گرمکن های مخصوص گرم کردن گازوئیل استفاده شود ، زیرا احتمال یخ زدن سوخت در زمستان و روشن نشدن موتور وجود دارد.
  • سیستم انژکتور با کارایی بالا ضامن راندمان بالا در هنگام کار ، مصرف سوخت و آلایندگی اندک و همچنین سر و صدای بسیار کم.
  • هرچه گرانروی روغن بیشتر باشد، مقاومت لایه بین سطوح بیشتر می‌شود و نیروی فشاری بیشتری را تحمل می‌کند.
  • در صورت گرفتگي فيلترها ، عقربه اين نشانگر از وضعيت «عادي»KPa200، جابه جا مي شود و وضعيت «غير عادي» يا گسترهKPa1600را نشان مي دهد .
  • در سال ۱۸۹۲ دکتر رودلف دیزل آلمانی حق امتیاز موتور طراحی شده‌ای را به ثبت رساند که در آن اشتعال ماده سوختنی، بلافاصله بعد از تزریق سوخت به داخل سیلندر انجام می‌گرفت.

ممکن است در هنگام راه اندازی کمی دود سفید مشاهده کنید که در بیشتر موارد طبیعی است. مجموعه بینش ابتکار خاورمیانه با ارائه کاتالوگ فنی و مشاوره و آموزش رایگان، در زمان خرید دستگاه و پس از آن در کنار شما مشتریان عزیز می باشد. در بعضي از كشورها انواع مختلف گازوئيل را براي مصارف مختلف ، مثلاً در موتور خودرو ، یا در موتور خانه کشتی ، یا مخصوص فصل سرما و غیره تولید می کنند. بيشتر پمپ هاي سوخت پاش مدرن از نوع پمپ سوخت پاش خطي هستند .اين پمپ ها بر اساس مكانيسم بادامك و سوزن كار مي كنند. شكل بادامك،از طريق كنترل ميزان بالابري سوزن، مقدار سوخت و از طريق كنترل زمان بالابري سوزن ، زمان سوخت پاشي و از طريق سرعت بالابري سوزن، آهنگ سوخت پاشي را تنظيم مي كند. فيلتر اول، كه مي تواند صافي هم باشد ،كه در باك يا در پمپ گازوئيل قرار دارد و طوري طراحي شده كه ذرات درشت را بگيرد.

– سیستم سوخت رسانی موتور دیزل: انژکتورها – پمپ انژکتور – باک سوخت – لوله های انتقال سوخت از باک به سمت پمپ – پمپ سه گوش.

موتورهای دیزل سبکتری که سرعتشان نیز بالا بود در سال ۱۹۲۵ به بازار عرضه شدند. اما در سال ۱۹۳۰ موتورهای دیزل قابل اطمینان که به خوبی طراحی شده‌بودند و چند سیلندر و سریع نیز بودند به بازار عرضه شد. لیکن از آن تاریخ تاکنون طراحی و تولید این موتورها به طریقی پیشرفت نموده است که امروزه استفاده گسترده و فراگیر از موتورهای دیزل را شاهد هستیم. در عرصه کشاورزی، تراکتورها، پمپ‌های آبیاری و ماشین‌آلات خرمن‌کوبی و سایر تجهیزات، اغلب دیزلی هستند.

موتور های دیزل چگونه کار می کنند؟

این عوامل عبارتند از هزینه، شرایط مکانی، فضای مورد نیاز برای زیر کاپوت، نسبت توان به وزن، امکاناتی که برای تولید در دسترس است و … ساختار چهار سوپاپ و طرح های بهینه شده نسبت جریان جرقه هوا و سوخت اجازه می دهد تا راندمان مکش هوا بالاتر باشد. با استفاده از پمپ تزریق P7100، جانمایی عمودی و میانی انژکتور و فن آوری جدید مخلوط کردن سوخت اتمیزه، مصرف سوخت موتور 8 تا 10 درصد کاهش می یابد.

ژنراتور گازی چیست

مجله خبری دیزل مرکزی در موتور دیزل برخلاف موتور بنزینی بدون شمع انجام می‌شود. طراحی موتور دیزل خطی که در آن سیلندرها به صورت خطی و در یک ردیف قرار دارند. از آنجایی که خودروهای دیزلی هنوز در کشوری مانند ایران محبوبیت چندانی ندارند، به ویژه در مناطق شهری، یافتن پمپ بنزینی که گازوئیل عرضه می کند می تواند چالش بزرگی باشد. همچنین کیفیت پایین گازوئیل موجود در ایران یکی دیگر از مشکلات عمده استفاده از خودروهای دیزلی در کشورمان است.

http://digitalmags.ir