طبقه بندی انواع موتورهای دیزل دریایی موتور شناور | centraldiesel

موتورهای دیزلی شمع ندارند و گرمای هوای فشرده، سوخت را خود به خود مشتعل می کند. بیشتر صاحب‌خانه ها برق تک فاز را ترجیح می‌دهند، در حالی‌که در کاربردهای تجاری و صنعتی اغلب برق سه فاز مورد استفاده قرار می‌گیرد. ژنراتورهای دیزل به خاطر بهره مندی از طول عمر بالا و هزینه عملکرد پایین، مورد استفاده قرار می‌گیرند. موتورهای دیزل مدرن کم سر و صداتر هستند و تعمیر و نگهداری کمتری را نسبت به واحدهای گازی با اندازه مشابه (با گاز طبیعی یا پروپان) دارند.

انواع موتور های دیزلی چیست ؟

کاربردهای مهم موتور تک دیزلی کاربرد در صنایع و کارگاه های مختلف به منظور فعالیت دستگاه هایی نظیر موتور برق می باشد. این موتورها در مقایسه با موتورهای اشتعال جرقه‌ای معمولاً مقدار زیادی ذرات دود، ترکیب‌های واکنش‌پذیر نیتروژن که معمولاً با NOx نشان داده می‌شوند و بوی نامطبوع خارج می‌کنند. در نتیجه در گروه موتورهای کوچک، تمایل مصرف‌کنندگان به این موتورها کم است.

انواع موتور برق دیزلی

در مجله خبری دیزل مرکزیهای دیزلی سوخت به داخل محفظه احتراق تزریق می‌شود و با دمای بالا در این محفظه دچار اشتعال می‌شود. روند طبقه‌بندی و ملاحظات مربوط به آن طبقه‌بندی موتورهای دیزل از جنبه‌های مختلف قابل بررسی و تحلیل می‌باشد. از نقطه‌نظر تجاری، کشتی‌ها، معمولاً بر اساس نوع بارشان و اغلب، نحوه بارگیری و یا تخلیه بار به رده‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. اما آنچه که در این میان مطرح است، ارزیابی موتورهای دریایی بر اساس شاخصهای عملکردی مانند توان خروجی و فشار متوسط مؤثر می‌باشد.

http://digitalmags.ir

اما توجه به برخی محدودیت ها و معایب نیز می تواند در انتخاب بهتر، مؤثر باشد. از جمله مهمترین محدودیت ها، تولید صدا و آلودگی صوتی در کنار آلودگی زیست محیطی است. بدون شک، مهمترین خصوصیت موتور تک گازوئیلی قدرت و توان بالای آن است. در واقع توان این نوع موتور تک ها بیشتر از سایر انواع موتور تک نظیر موتور تک بنزینی و گازسوز است.

اجزای اصلی یک موتور دیزل

در این مرحله حرارت گازهای مشتعل شده به ۲۰۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد و فشار داخل سیلندر تا حدود ۸۰ اتمسفر افزایش می‌یابد. پس از خاتمه تزریق سوخت عمل سوختن تا حدود ۳/۲ از زمان قدرت ادامه پیدا می‌کند. پیستون از بالاترین مکان خود (نقطه مرگ بالا) به طرف پایین‌ترین مکان خود در سیلندر (نقطه مرگ پایین) حرکت می‌کند در این زمان سوپاپ تخلیه بسته‌است و سوپاپ هوا باز است. با پایین آمدن پیستون یک خلأ نسبی در سیلندر ایجاد می‌شود و هوای خالص از طریق مجرای سوپاپ هوا وارد سیلندر می‌گردد. در انتهای این زمان سوپاپ هوا بسته شده و هوای خالص در سیلندر حبس می‌گردد.

  • موتورهای دیزلی گاهی اوقات موتورهای اشتعال تراکمی نامیده می شوند زیرا شروع احتراق به هوای گرم شده متراکم شده متکی بوده تا جرقه الکتریکی.
  • لذا این شرکت با مدیریت کلان بر کلیه ی کارکنان مستقیم و غیر مستقیم، نهایت سعی خود را در برآورده کردن خواسته های مشتریان خود و ایجاد فضای آرامش ذهنی از شروع فرآیند بارگیری گرفته تا ارسال و تحویل برای صاحبان بار، صحه می گذارد.
  • در این موتورها برای شعله‌ور ساختن سوخت از حرارت‌های بالا استفاده می‌شود.
  • در موتور برق دیزلی، انرژی الکتریکی از تبدیل یک سوختِ شیمیایی، عمدتاً گازوئيل، تولید می‌شود.
  • برای اطلاع بیشتر در رابطه با قیمت و ویژگی ها و انواع موتور دیزل می توانید به سایت اینترنتی راد دیزل مراجعه فرمایید.